Варненският кмет абдикира от решението за достъпа в Морската градина
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Варненският кмет абдикира от решението за достъпа в Морската градина

С влязлата в сила от 1 ноември кметска заповед отпаднаха и малкото възможности за влизане на коли в парка

Варненският кмет абдикира от решението за достъпа в Морската градина

Кирил Йорданов се отметна от пълната забрана за автомобили в приморския парк, която наложи преди седмица

Спас Спасов
5041 прочитания

С влязлата в сила от 1 ноември кметска заповед отпаднаха и малкото възможности за влизане на коли в парка

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


Кметът на Варна на практика остави бизнесът и екоактивистите сами да решат помежду си проблема, с които той не успя да се справи.

Кметът на Варна Кирил Йорданов даде заден ход само седмица след като наложи пълна забрана за движението на моторни превозни средства в приморския парк на града. Това стана след среща в четвъртък между кмета, представители на гражданското сдружение "Варна диша" и собственици на ресторанти в Морската градина. Последните протестираха три дни срещу заповедта, която затруднява зареждането на обектите им. Тя пък бе наложена по искане на екоактивистите от сдружението.

"Още утре алеите на парка ще бъдат отворени за достъп на автомобили до заведенията ни, при условие че те паркират на определените за целта места", каза след срещата Желязко Каракашев, собственик на ресторант в Морската градина. По думите му това положение ще бъде запазено до изграждането на буферни паркинги, които трайно да решат въпроса. "Разбрахме се свободният режим да важи за не повече от три седмици. През това време с бизнеса трябва да намерим дългосрочно решение", каза от своя страна Славена Панайотова, председател на "Варна диша".

Интересни идеи за решения

С влязлата в сила от 1 ноември кметска заповед отпаднаха и малкото възможности за влизане на коли в парка. Дотогава това ставаше при ограничителен режим до запълването на съществуващите паркоместа. Другите изключения бяха за живеещите местността "Салтанат", за неотложни дейности и снабдяване. След 1 ноември достъп имаха само живеещите в района.

Според природозащитниците кметът на Варна публично е заявил, че още тази година общината може да изгради паркинг на общински терен близо до Делфинариума с общински средства или да кандидатства с четири предложения за финансиране по програма JESSICA, един от които за многоетажен подземен паркинг. Той обаче не можело да бъде осъществен по-рано от 2-3 години, затова трябвало да се търсят временни решения.

Любопитна подробност, станала известна на срещата, е, че изграждането на подземни буферни паркинги в Морската градина или до нея може да стане успоредно със строителството на двата тунела, които според новия Общ устройствен план на града трябва да бъдат прокопани под територията на парка, за да свържат централната част на Варна с т.нар. "Алея първа". Там "Холдинг Варна" реализира проект за туристическа и развлекателна зона на стойност 72 млн. евро.

С различни искания

До срещата се стигна, след като три поредни дни собственици на заведения и търговски обекти в приморския парк протестираха с искане за оставка на кмета. Те твърдяха, че забраната обрича бизнеса им на фалит. Повод за забраната пък стана друг протест - на сдружението "Варна диша". Членовете му настояваха за незабавни мерки срещу движението на автомобили в парка.

Този ултиматум Кирил Йорданов изпълни с изненадваща бързина и безкомпромисност, заради което пък граждански организации го заподозряха в използване на повода за настройване на гражданите и бизнеса срещу екоактивистите. Тези подозрения  до голяма степен бяха оправдани след срещата, на която Йорданов на практика остави бизнесът и екоактивистите сами да решат проблемите, от който той самият не можа да намери изход.

Кметът на Варна на практика остави бизнесът и екоактивистите сами да решат помежду си проблема, с които той не успя да се справи.

Кметът на Варна Кирил Йорданов даде заден ход само седмица след като наложи пълна забрана за движението на моторни превозни средства в приморския парк на града. Това стана след среща в четвъртък между кмета, представители на гражданското сдружение "Варна диша" и собственици на ресторанти в Морската градина. Последните протестираха три дни срещу заповедта, която затруднява зареждането на обектите им. Тя пък бе наложена по искане на екоактивистите от сдружението.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • 1
    el_komandante avatar :-P
    el_komandante

    Вижте как оценяват Варненци кмета Кирил Йорданов в анкета с близо 4000 гласували:

    http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=989810

  • 2
    el_komandante avatar :-?
    el_komandante

    Достъпът на коли в Морската Градина на Варна: Едно недоразумение

    http://www.daspasimmorskata.org/?p=898%22

  • 3
    dekster avatar :-P
    КЛЮЧАРЪ

    Самият Кирчо Зомбито е недоразумение, но и той за Варна е като Тиквун I за България - няма ясна алтернатива.

  • 4
    balyk avatar :-|
    batak

    Ами той закона е ясен .В парка коли не може.А този който е разрешил да се строи в парка, не е зле да го потърсят от прокуратурата. За съжаление, тя се самосезира само някой като направи сянка на премиера слънце

  • 5
    mnemosina avatar :-|
    mnemosina

    Никъде по белия свят не можеш да отидеш до заведение с кола в парк. Когато собствениците са строили, да са мислили и е време да се формира една нова култура - на публични места не се пуши и в парк не се шофира. Колкото и да протестират корпоративните интереси не бива да се слагат над публичните.

  • neptun

    Не само до заведенията, и за собствениците на имоти в парка не е задължително да се осигурява достъп на автомобили. Аз пък имам лодка на вилата и искам канал да е цамбурвам директно. И баба ми беше гражданка, но в Морската ходеше пеша :)

  • 7
    geoimg avatar :-|
    Geoimg

    [quote#5:"mnemosina"]Никъде по белия свят не можеш да отидеш до заведение с кола в парк. Когато собствениците са строили, да са мислили и е време да се формира една нова култура - на публични места не се пуши и в парк не се шофира. Колкото и да протестират корпоративните интереси не бива да се слагат над публичните. [/quote]
    Поздрави!!! Мъдар достоен коментар!!!
    ПП: Шофиращ пушач съм.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.