С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
7 7 ное 2012, 19:26, 4668 прочитания

Варненският кмет абдикира от решението за достъпа в Морската градина

Кирил Йорданов се отметна от пълната забрана за автомобили в приморския парк, която наложи преди седмица

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Кметът на Варна на практика остави бизнесът и екоактивистите сами да решат помежду си проблема, с които той не успя да се справи.
Кметът на Варна Кирил Йорданов даде заден ход само седмица след като наложи пълна забрана за движението на моторни превозни средства в приморския парк на града. Това стана след среща в четвъртък между кмета, представители на гражданското сдружение "Варна диша" и собственици на ресторанти в Морската градина. Последните протестираха три дни срещу заповедта, която затруднява зареждането на обектите им. Тя пък бе наложена по искане на екоактивистите от сдружението.

"Още утре алеите на парка ще бъдат отворени за достъп на автомобили до заведенията ни, при условие че те паркират на определените за целта места", каза след срещата Желязко Каракашев, собственик на ресторант в Морската градина. По думите му това положение ще бъде запазено до изграждането на буферни паркинги, които трайно да решат въпроса. "Разбрахме се свободният режим да важи за не повече от три седмици. През това време с бизнеса трябва да намерим дългосрочно решение", каза от своя страна Славена Панайотова, председател на "Варна диша".


Интересни идеи за решения

С влязлата в сила от 1 ноември кметска заповед отпаднаха и малкото възможности за влизане на коли в парка. Дотогава това ставаше при ограничителен режим до запълването на съществуващите паркоместа. Другите изключения бяха за живеещите местността "Салтанат", за неотложни дейности и снабдяване. След 1 ноември достъп имаха само живеещите в района.

Според природозащитниците кметът на Варна публично е заявил, че още тази година общината може да изгради паркинг на общински терен близо до Делфинариума с общински средства или да кандидатства с четири предложения за финансиране по програма JESSICA, един от които за многоетажен подземен паркинг. Той обаче не можело да бъде осъществен по-рано от 2-3 години, затова трябвало да се търсят временни решения.



Любопитна подробност, станала известна на срещата, е, че изграждането на подземни буферни паркинги в Морската градина или до нея може да стане успоредно със строителството на двата тунела, които според новия Общ устройствен план на града трябва да бъдат прокопани под територията на парка, за да свържат централната част на Варна с т.нар. "Алея първа". Там "Холдинг Варна" реализира проект за туристическа и развлекателна зона на стойност 72 млн. евро.

С различни искания

До срещата се стигна, след като три поредни дни собственици на заведения и търговски обекти в приморския парк протестираха с искане за оставка на кмета. Те твърдяха, че забраната обрича бизнеса им на фалит. Повод за забраната пък стана друг протест - на сдружението "Варна диша". Членовете му настояваха за незабавни мерки срещу движението на автомобили в парка.

Този ултиматум Кирил Йорданов изпълни с изненадваща бързина и безкомпромисност, заради което пък граждански организации го заподозряха в използване на повода за настройване на гражданите и бизнеса срещу екоактивистите. Тези подозрения  до голяма степен бяха оправдани след срещата, на която Йорданов на практика остави бизнесът и екоактивистите сами да решат проблемите, от който той самият не можа да намери изход.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Разходите за труд растат силно, бъдещите тол-такси в Германия са незаконни 1 Вечерни новини: Разходите за труд растат силно, бъдещите тол-такси в Германия са незаконни

И още: САЩ пращат войници в Близкия изток заради Иран; Facebook ще пусне догодина собствена дигитална валута Libra

18 юни 2019, 1260 прочитания

Разходите за труд в България растат с втория най-висок темп в ЕС Разходите за труд в България растат с втория най-висок темп в ЕС

Работодателите са заделили средно с 12.3% повече за персонал през първото тримесечие спрямо година по-рано

18 юни 2019, 974 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Скачени договори

Намалението на цената на природния газ от началото на 2013 г. може да е с повече от 11%

Диференциран ДПС

До какво реално ще доведат идеите за по-ниски ставки на ДДС, с които се заиграват политиците

Евроизбори 2019: Слънце грее, дъжд вали...

...или как гласува Симитли

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

20 въпроса: Полина Лъжанска

д-р Лъжанска е сред инициаторите на сайта CancerCare.bg и благотворителния маратон Race for the Cure

Пътят към голотата

Изложба с актова фотография на Георги Ст. Георгиев от началото на ХХ век