С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
52 20 ное 2012, 15:30, 7415 прочитания

България не превъзхождала с нищо конкурентите си в туризма

Подготвя се нов бранд на страната

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
България не превъзхожда в нито едно отношение преките си конкуренти в туризма, заради което и няма едно качество, което да бъде трайно отличимо и ползвано в рекламните послания. Това показват данните от изследване сред туристи и туроператори, което е в основата на подготвяния нов бранд на българския туризъм. Проектът, който се финансира от европейската програма "Регионално развитие" и с бюджет от близо 2.8 млн. лв., трябва да завърши през февруари. Дотогава трябва да бъде изграден единен бранд на страната, както и отделни такива за различните региони и туристически продукти.

Нищо отличимо


В момента проектът за новия бранд е на етап обобщаване на всички проучвания, правени сред туристи и туроператори, като са ползвани 28 показателя и 15 вида туризъм. Данните до момента показват, че България не превъзхожда в нито едно отношение, който и да е от преките си конкуренти - Гърция, Турция (морски туризъм), Чехия (спа туризъм) и Австрия (ски туризъм). Това означава, че няма трайно отличимо качество, което може да бъде ползвано в рекламните послания.

Данните от проекта показват, че чужденците най-често свързват страната с морето и ниските цени. Въпреки това обаче изследването отчита, че повече туристи определят например Турция като евтина дестинация, отколкото България. Информацията показва още и че туроператорите, които нямат бизнес в страната, имат по-лошо мнение за нея от тези, които работят тук.

Основите



В проекта за новия бранд все пак има предложения за основни преимущества, които да бъдат ползвани. Така например акцент може да бъде добрата база за настаняване в страната, както и богатата история и възможностите за разглеждане на забележителности. Обмисля се да се ползва и климата - "топло, но не горещо лято, както и снежна, но не люта зима", обясни един от представителите на екипа, работещ по бранда, Юлиан Добрев. По думите му друг акцент в националния бранд може да бъде чистотата, свързана със сравнително ниското ниво на индустриализация и природата, стана ясно по време на представянето на проекта.

Новият бранд на България трябва да бъде готов до февруари следващата година. Проектът включва един национален бранд и няколко регионални и тематични. Общата стратегия трябва да се ползва при представянето на туризма в чужбина, както и в България.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вдигането на такса смет може да се отложи Вдигането на такса смет може да се отложи

Министерството на екологията търси варианти за намаление на отчисленията, които общините правят към РИОСВ

10 дек 2019, 292 прочитания

Вечерни новини: Газовата борса тръгна, допингът изхвърли Русия от всички спортове 1 Вечерни новини: Газовата борса тръгна, допингът изхвърли Русия от всички спортове

И още: ЕК разреши помощ от 3.2 млрд. евро за 7 държави за развитие на батериите за коли; президентите на Русия и Украйна започват разговори за решения на конфликта в Украйна

9 дек 2019, 1989 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Софийската общинска компания "Егида" върви към закриване

Доклад на ГЕРБ прогнозира, че с тези темпове до три години фирмата ще се самоликвидира

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

Кино: "Болка и слава"

Алмодовар вълнуващо за спектакъла на живота и корените на творчеството

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10