България не превъзхождала с нищо конкурентите си в туризма
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

България не превъзхождала с нищо конкурентите си в туризма

Предстои да се реши дали настоящото лого на България- маслодайната роза, ще бъде подменено.

България не превъзхождала с нищо конкурентите си в туризма

Подготвя се нов бранд на страната

Деница Ватева
7914 прочитания

Предстои да се реши дали настоящото лого на България- маслодайната роза, ще бъде подменено.

© Дневник


България не превъзхожда в нито едно отношение преките си конкуренти в туризма, заради което и няма едно качество, което да бъде трайно отличимо и ползвано в рекламните послания. Това показват данните от изследване сред туристи и туроператори, което е в основата на подготвяния нов бранд на българския туризъм. Проектът, който се финансира от европейската програма "Регионално развитие" и с бюджет от близо 2.8 млн. лв., трябва да завърши през февруари. Дотогава трябва да бъде изграден единен бранд на страната, както и отделни такива за различните региони и туристически продукти.

Нищо отличимо

В момента проектът за новия бранд е на етап обобщаване на всички проучвания, правени сред туристи и туроператори, като са ползвани 28 показателя и 15 вида туризъм. Данните до момента показват, че България не превъзхожда в нито едно отношение, който и да е от преките си конкуренти - Гърция, Турция (морски туризъм), Чехия (спа туризъм) и Австрия (ски туризъм). Това означава, че няма трайно отличимо качество, което може да бъде ползвано в рекламните послания.

Данните от проекта показват, че чужденците най-често свързват страната с морето и ниските цени. Въпреки това обаче изследването отчита, че повече туристи определят например Турция като евтина дестинация, отколкото България. Информацията показва още и че туроператорите, които нямат бизнес в страната, имат по-лошо мнение за нея от тези, които работят тук.

Основите

В проекта за новия бранд все пак има предложения за основни преимущества, които да бъдат ползвани. Така например акцент може да бъде добрата база за настаняване в страната, както и богатата история и възможностите за разглеждане на забележителности. Обмисля се да се ползва и климата - "топло, но не горещо лято, както и снежна, но не люта зима", обясни един от представителите на екипа, работещ по бранда, Юлиан Добрев. По думите му друг акцент в националния бранд може да бъде чистотата, свързана със сравнително ниското ниво на индустриализация и природата, стана ясно по време на представянето на проекта.

Новият бранд на България трябва да бъде готов до февруари следващата година. Проектът включва един национален бранд и няколко регионални и тематични. Общата стратегия трябва да се ползва при представянето на туризма в чужбина, както и в България.

България не превъзхожда в нито едно отношение преките си конкуренти в туризма, заради което и няма едно качество, което да бъде трайно отличимо и ползвано в рекламните послания. Това показват данните от изследване сред туристи и туроператори, което е в основата на подготвяния нов бранд на българския туризъм. Проектът, който се финансира от европейската програма "Регионално развитие" и с бюджет от близо 2.8 млн. лв., трябва да завърши през февруари. Дотогава трябва да бъде изграден единен бранд на страната, както и отделни такива за различните региони и туристически продукти.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

52 коментара
  • 1
    vnn avatar :-|
    vnn

    сега ще започнат едни оправдания до безкрай ,как това не е така и тн

  • 2
    dqdomraz avatar :-|
    Дядо Мраз

    Чак сега разбрах, че това оранжевото било маслодайна роза.
    Иначе до момента цялата кампания по подобряване на имиджа на България е едно харчене на пари. Дано видим и резултати някой ден.

  • 3
    torquemada avatar :-|
    torquemada

    Алкохолът...

  • 4
    pag avatar :-?
    pag

    Е най-сетне се намери някой да каже истината, че България като природни дадености не е нещо особено.
    Колкото до качеството на обслужването и инфраструктурата - ние си знаем........

  • 5
    radoslav. avatar :-|
    radoslav.

    Да кажеш, че България не е нищо особено като природни дадености е всеедно да си признаеш,че не си излизал от страната. Сори. А колкото до " специалистите" - и представа си нямаме как са избрани и колко опит имат.

  • 6
    kihano avatar :-|
    kihano

    "България не превъзхождала с нищо конкурентите си в туризма"
    Оппа, откриха америка, 23 години след като западняците чрез СДС продадоха тая тъпа идея на българите.

  • 7
    buran avatar :-|
    buran

    "Така например акцент може да бъде добрата база за настаняване в страната, както и богатата история и възможностите за разглеждане на забележителности. Обмисля се да се ползва и климата - "топло, но не горещо лято, както и снежна, но не люта зима", обясни един от представителите на екипа, работещ по бранда, Юлиан Добрев. По думите му друг атрибут от националния бранд може да бъде чистотата, свързана със сравнително ниското ниво на индустриализация и природата, стана ясно по време на представянето на проекта."

    Бисер след бисер, мила моя майно льо...

  • 8
    milenpara avatar :-|
    milenpara

    България има природни дадености и исторически забележителности, които са концентрирани на една малка територия, но има много какво да се желае по експонирането и опазването им. Друг е въпросът, че голяма част от българите не ги познават, защото интересите им не се разпростират по-далече от кръчмата и чалготеката.
    По света има много красиви места, но такова разнообразие в страна с радиус от максимум 300км едва ли съществува някъде.

  • 9
    bbs avatar :-|
    Lord

    България има чудесна природа, с оглед на малката си територия. Имаме красиви и относително високи (за Европа) планини, имаме море и така нататък. Това обаче не значи, че България е уникална - на фона на Гърция, която има няколко хиляди километра плажна ивица, ние имаме 200-300 км. На фона на Швейцария и Австрия с къде по-високи планини, нашите не са нещо особено.

    Не разбирам защо всеки път се очаква ние да бъдем най-добрите във всяко отношение... Важно е да имаме предвид, че природата ни е хубава, но ако някой си мисли как от Витоша по-високо нема и от Искъро по-дълбоко нема (и като се дразни когато някой му каже, че не е така), не знам какво точно очаква.

  • 10
    pontiac avatar :-?
    pontiac

    Най-после реалността - но, това е възможност за развитие и подобрение; а, не непременно лошо нещо!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK