Следваща станция: Терминал 2

След две години и инвестиция от 136 млн. лв. метрото ще стига до летището

Министърът по еврофондовете Томислав Дончев, министърът на транспорта Ивайло Московски и столичният кмет Йорданка Фандъкова направиха първа копка на продължението на третата отсечка от метрото до аеропорта.
Министърът по еврофондовете Томислав Дончев, министърът на транспорта Ивайло Московски и столичният кмет Йорданка Фандъкова направиха първа копка на продължението на третата отсечка от метрото до аеропорта.
Министърът по еврофондовете Томислав Дончев, министърът на транспорта Ивайло Московски и столичният кмет Йорданка Фандъкова направиха първа копка на продължението на третата отсечка от метрото до аеропорта.    ©  Юлия Лазарова
Министърът по еврофондовете Томислав Дончев, министърът на транспорта Ивайло Московски и столичният кмет Йорданка Фандъкова направиха първа копка на продължението на третата отсечка от метрото до аеропорта.    ©  Юлия Лазарова
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Три компании работят върху изграждането на новите 5 км.

Скоро и към Бизнес парка

За отсечката от първи метродиаметър, която ще достигне до "Бизнес парк София", в момента тече процедура за избор на изпълнители. Общата дължина на трасето е малко над 2600 м. То ще бъде изградено от две компании. Участъкът е изцяло подземен и ще има три метростанции. 

"Срокът за подаване на оферти е 6 декември и още същия ден те ще бъдат отворени", каза за "Капитал Daily" инж. Братоев. Според него е напълно вероятно комисията, която ще оценява участниците да приключи работа до края на януари и през февруари да бъдат подписани договорите с изпълнителите. "Нашите предвиждания са през март да започне строителството, защото участъкът трябва да бъде завършен едновременно с този до летището", допълни Братоев. Според него е напълно възможно това да се случи, тъй като срокът на изпълнение на трасето от "Младост" до "Бизнес парк София" е 24 месеца.

Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

31 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    hypopotam avatar :-@
    Хипчо
    • - 18
    • + 21

    Направете и метро до Околовръсттното и Черни Връх, ако можете да мислите

    Нередност?
  • 2
    tims avatar :-|
    tims
    • - 51
    • + 3

    Де да имаше пристигащи и заминаващи пътници на терминала ........

    Нередност?
  • 3
    fpyyh avatar :-|
    fpyyh
    • - 6
    • + 68

    първото трябваше да е до бизнес парка, сигурно там са половината декларирани доходи в София, които не са на държавни служители

    Нередност?
  • 4
    lollymajik avatar :-P
    michael
    • - 1
    • + 55

    много са смешни фотографите на снимката как снимат лопатата на багера все едно е чудо :)

    Нередност?
  • 5
    bz avatar :-|
    bz
    • - 16
    • + 85

    "Първоначално в обхвата на оперативната програма попадаше само трасето от бул. "Цариградско шосе" до летището. Заради постигнатата чувствително по-ниска от индикативната стойност цена обаче се взе решение със спестения ресурс да бъде финансирана и отсечката, която ще достигне да жк Младост 4. "
    При тройната крадлива коалиция се крадяха 90% от парите и нямаше вариант да останат пари за други обекти.
    Всяка година изчезваха безследно по 3-4 милиарда бюджетни излишъци колкото за 30 такива отсечки на метрото.

    Нередност?
  • 6
    stonerboner avatar :-|
    Попа от Симитли
    • + 9

    и аз така мисля, и то отдавна го повтарям, обаче престижа се предпочита пред ползата ...

    Нередност?
  • 7
    ariman_info avatar :-?
    Ariman
    • - 24
    • + 13

    До коментар [#5] от "bz":

    хайде без голи приказки, дай примери и факти и ще ти повярвам.

    Нередност?
  • 8
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat
    • - 11
    • + 6

    До коментар [#7] от "Ariman":Трудна задачка :-)

    Нередност?
  • 9
    kardinalat avatar :-?
    kardinalat
    • - 5
    • + 41

    Дотук добре,но освен метрото на София е добре да погледнем и интегрираните транспортни схеми на другите големи градове: Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Плевен, Стара Загора.

    Освен,ако някой не е решил че устойчива България се прави само от София.

    Нередност?
  • 10
    doncorleone avatar :-|
    doncorleone
    • - 16
    • + 18

    Без директна връзка между централна гара/автогара и летището?

    Нередност?
Нов коментар