Новият брой: Накъде след вота
Close

Градският транспорт в София ще стане изцяло общински

Вече има работна група от общински съветници, която ще работи за поетапното прекратяване на договорите с частните оператори, съобщи кметът Йорданка Фандъкова

Една от причините за желанието на общината да развали договорите с частните фирми е фактът, че техните услугите са по-скъпи от тези на общинския превозвач "Столичен автотранспорт"
Една от причините за желанието на общината да развали договорите с частните фирми е фактът, че техните услугите са по-скъпи от тези на общинския превозвач "Столичен автотранспорт"
Една от причините за желанието на общината да развали договорите с частните фирми е фактът, че техните услугите са по-скъпи от тези на общинския превозвач "Столичен автотранспорт"    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Една от причините за желанието на общината да развали договорите с частните фирми е фактът, че техните услугите са по-скъпи от тези на общинския превозвач "Столичен автотранспорт"    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
В момента три частни фирми обслужват общо 28 линии в София, като най-много са тези на "Карат С" - общо 24. Опитът на общината да прекрати договорите по 16 от тях през октомври доведе до "гафа за милиони".

Общинският съвет е взел решение и вече е съставена работна група с общински съветници от различни политически сили, която ще работи за поетапното прекратяване на договорите с частните оператори. Това съобщи в интервю за БНТ кметът на София Йорданка Фандъкова. "Според мен това е правилно, добре е градският транспорт да се обслужва от общинските фирми, които обаче трябва да покажат добра работа, да покажат дисциплина. Категорично не съм съгласна, че ръководители на огромно дружество като Центъра за градска мобилност, което има обороти за милиони, са обикновени чиновници. Те трябва да носят своята отговорност", каза кметът на столицата.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
31 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ceco avatar :-P
    Цецо
    • - 1
    • + 78

    А ще ни обяснат ли защо предишния кмет сключи тези явно неизгодни договори? Поне името на лошия предишен разсипник ще споменат ли?

    Нередност?
  • 2
    dobri74 avatar :-|
    dobri74
    • - 40
    • + 33

    Историята е доказала, че държавата не е добър стопанин. Тя трябва да създава правилата по които да се конкурират частните фирми.

    Нередност?
  • 3
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 12
    • + 32

    До коментар [#2] от "dobri74":

    ДА, ама НЕ, е на практика... не винаги Общината е лош стопанин....

    Нередност?
  • 4
    ivanko77 avatar :-|
    ivanko77
    • - 4
    • + 36

    Съгласен при едно условие - ЦГМ да се листне на борсата и 30% да се продадат там. Това гарантира по-голяма прозрачност на разходите и по-добър контрол от обществото и пак контролният дял си остава в общината.

    Нередност?
  • 5
    graham avatar :-|
    graham
    • - 7
    • + 26

    А някой ще каже ли кога гробниците ще бъдат заменени с нормални превозни средства? В част от настоящите температурата вътре през зимата е по-ниска, отколкото навън.

    Нередност?
  • 6
    newager avatar :-|
    Joro
    • - 6
    • + 59

    До коментар [#2] от "dobri74":

    Съгласен съм с оглед на видяното и опитаното тази година.


    Вие возили ли сте се на автобус 204 сутрин в час пик?
    1-во, служителите им са в униформа, приятни, свежи, без лоши изражения.
    2-ро, това е единственият автобус, който е карал в най-лявата лента на Цариградско шосе и е задминавал трошките движещи се с 50 км/ч. при ограничение 80, и то с право.
    Това бе единствената линия, която си гони графика.
    Винаги чаках автобус 204, въпреки възможността да се кача на 76, 604, винаги 204 ги задминаваше, защото имаше график и го спазваше.
    След 204 съм се качвал на друг автобус, едвам едвам се движи, хич не му дреме... за никого. Отново конкретен пример, автобус 88 от младост пазара до метростанция Мусагеница, това разстояние се взима за 10 минути, ами с автобуса пътувах 35 при което шофьора заспа на едната спирка, забрави да отвори вратите и пътниците отвън го будеха. Да приемем, че единичен случай... но този случай напълно олицвотворява положението на "Столичен автотранспорт" - има автобуси - движат се, но дали се поддържат, дали следват разписание - няма значение за тях.

    Та след като прочетох тази статия оставам със смесени чувства, времето е много важно за един човек в този динамичен свят, а не дали транспорта го има просто за да го има.

    Нередност?
  • 7
    gospodin avatar :-|
    Г-н D
    • - 8
    • + 27

    Ако градският транспорт, като стане изцяло общински, се управлява толкова демонстративно непрозрачно, както Градска мобилност, които ни стрижат със сини и зелени зони и едва си връзват бюджета (официалния, де) - не, благодаря! Предпочитам частниците, които вече се научиха как да го правят добре - автобуси 72,111.

    Нередност?
  • 8
    vassilun avatar :-|
    vassilun
    • - 1
    • + 21

    [quote#3:"boby1945"]ДА, ама НЕ, е на практика... не винаги Общината е лош стопанин.... [/quote]

    За "доброто" управление на Общинска Банка ли намеквате? Няколко общински фирми тихомълком продадоха на Ковачки акциите си от Общинска Банка и така той се сдоби с блокираща квота в управлението на банката! Или пък намеквате за "прекрасното" управление на общинската Топлофикация София?! Или пък за Софийски Имоти?! Има и много други примери!

    Нередност?
  • 9
    rkirov avatar :-|
    rkirov
    • - 1
    • + 20

    Предишният Кмет работеше и все още работи (на новия си пост) на принципът "проба - грешка".
    А колкото дали е лош стопанин държавата - Държавата не е лоша , зависи от определен човек ( хора ) на съответната позиция .Ако има механизми (закони) с които да се сменя лесно и бързо не подходящ за поста човек и развито гражданско общество (като коректив ) не би имало проблем. И за пореден път изразявам позиция , че енергетика и транспорт са стратегически важни за една държава и не трябва да са частни .

    Нередност?
  • 10
    kirka80286 avatar :-P
    kirka80286
    • - 6
    • + 17

    Една от причините за желанието на общината да развали договорите с частните фирми е фактът, че техните услугите са по-скъпи от тези на общинския превозвач "Столичен автотранспорт" - добре.

    А една от причините техните услуги да са по-скъпи от тези на общинския превозвач "Столичен автотранспорт" е фактът, че са къде по-качествени.

    Ползвал съм какви ли не линии из София, както повечето от нас. Разликата между - да кажем - линии 5 и 69 (и двете са "квартални") е нагледен пример за разликата между фирмите: Частните са чисти, уютни. СКГТ са грохнали, студени като гробница, смърдящи на пикня и дизел.

    Естествено, че Фъндъчка ще вземе единствено правилното, "за европейско развитие на България" - решение.

    Нередност?
Нов коментар