Financial times: Българската автомобилна индустрия се превръща в движеща сила

Секторът е реализирал продажби за около 1 млрд. евро през 2011 г. и отговаря за близо 4% от обшия износ

Въпреки скромния си старт, българската автомобилна индустрия се превръща в пример за успешно развитие в момент, когато ръстът в други сфери като недвижимите имоти и туризма е на път да спре, пише Financial times. Статията за автомобилната индустрия е част от обзора за България на британския финансов всекидневник под заглавие "По криволичещия път към стабилността" (виж карето).

Около 50 компании, вариращи от дъщерни фирми на международни автомобилни доставчици до дребни местни производители, дават работа на около 9 хил. души в цялата страна. Секторът е реализирал продажби за около 1 млрд. евро през 2011 г. и отговаря за близо 4% от обшия износ. Клиентите на местната автоиндустрия включват  фирми като Mercedes-Benz, BMW, Ford, Audi, Citroen, Peugeot и Renault.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове