Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
С цена от малко над 4.1 млн. евро на километър консорциум между "ГБС-Инфраструктурно строителство", италианската Impresa и "Пътстрой 92" е на път да спечели отсечката от магистрала "Струма" между Дупница и Благоевград. Името на победителя се очерта при отварянето на ценовите оферти за 37-километровото шосе в агенция "Пътна инфраструктура".
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
105 коментара
Пропускате нещо много важно - теренът е много сложен с няколко виадукта и тунела с обща дължина мисля 6 километра и време на изпълнение 22 месеца. При такива безумни условия много ясно, че всички ще си вържат гащите и ще дадат по-високи зени с цел да покрият риска.
[quote#1:"anihilator_jack"]теренъ [/quote]
участъкът*
Така като гледам е избрана отново най-ниската цена,и така ще бъде докато останат 10 фирми ,като три на ГБС,Станилов,Джи Пи Груп, и останалите които строят Ямбол-Карнобат.Констатация та на автора ,че "ГБС" и "Трейс" са на загуба ,това не е вярно ,на загуба са подизпълнителите които вече фалираха,въпреки че съгласно Европейските изисквания подизпълнители не се допускат.
Относно съдържанието ще спестя коментара си, случващото се обаче е добре систематизирано в заглавието - НАЙ СКЪПАТА МАГИСТРАЛА, тежки думи казващи много.
До коментар [#1] от "anihilator_jack":
Абсолютно сте прав, но това ще намали "стойността" на новината, понеже вече няма да е сензационна.
Аз разбирам нещата така - поради сбърканата схема фирмите досега печелеха с нереалистично ниски оферти, като претупваха работата относно качество - материали - изпълнение а впоследствие вдигаха и цената за строителството.
Така се появяват по-тесни (типично за българските стандарти на работа) и некачествени магистрали, които в бъдеще ще отварят сума разходи за поддържане.
Е на това му викат яко предизборно харчене. Явно Глад Бэлгар Строй си остава главният строител на републиката по време на това управление. И изобщо не ни пращайте за зелен хайвер - няма кой да ви повярва, че някой ще се състезава да строи нови магистрали при положение, че предните ги е строил на загуба.
[quote#6:"pen4o"]Аз разбирам нещата така - поради сбърканата схема фирмите досега печелеха с нереалистично ниски оферти, като претупваха работата относно качество - материали - изпълнение а впоследствие вдигаха и цената за строителството. [/quote]
Всички досега построени и строящи се магистрали в България се изградени с габарит Г29 с изключения на един малък участък от АМ Хемус. И по новите магистрали няма некачествени материали - стига сте говорили заучени фрази. При добре направен проект и възложител, който си разбира от работата по-добър параметър за оценка от най-ниска предложена цена няма да намериш. Проблемът, е че готовите проекти свършиха, времето за подготовка на нови беше изпуснато, а програмният период е на финалната права и се налага да се бърза и затова се избра този тип процедура. За такъв сложен участък като Лот 2 на Струма според мен този тип процедура беше грешка, но времето ще покаже.
До коментар [#1] от "anihilator_jack":
До коментар [#8] от "anihilator_jack":
Подкрепям anihilator_jack. Чудесно е, че сред коментиращите в "Капитал" има и хора като, ориентирани в темата и познаващи проблемите. За разлика от журналисти като Радостина Маркова, волно или неволно спестила много съществени обстоятелства около този търг, и мнозинството от "коментиращите", които са тук сякаш с единствената цел да вулгаризират и политизират всяка тема.
Кресненското дефиле е най-скъпият участък - с тези разценки със сигурност там ще стигнат до Гинес...Но да се строи! България е на 129-то място в света по качество на пътищата - вижте класацията на Световния икономически форум на страницата на ИПИ
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.