Новият брой:
Образованието: Лунната мисия на България

Най-скъпата магистрала

Отсечката от "Струма" е рекордьор по цени за последните три години

Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Офертата за 299 млн. лв. на консорциум около ГБС е най-ниска, но е над прогнозната стойност

С цена от малко над 4.1 млн. евро на километър консорциум между "ГБС-Инфраструктурно строителство", италианската Impresa и "Пътстрой 92" е на път да спечели отсечката от магистрала "Струма" между Дупница и Благоевград. Името на победителя се очерта при отварянето на ценовите оферти за 37-километровото шосе в агенция "Пътна инфраструктура".


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
105 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    anihilator_jack avatar :-|
    anihilator_jack
    • - 9
    • + 174

    Пропускате нещо много важно - теренът е много сложен с няколко виадукта и тунела с обща дължина мисля 6 километра и време на изпълнение 22 месеца. При такива безумни условия много ясно, че всички ще си вържат гащите и ще дадат по-високи зени с цел да покрият риска.

    Нередност?
  • 2
    anihilator_jack avatar :-|
    anihilator_jack
    • - 7
    • + 31

    [quote#1:"anihilator_jack"]теренъ [/quote]

    участъкът*

    Нередност?
  • 3
    dias avatar :-|
    dias
    • - 7
    • + 69

    Така като гледам е избрана отново най-ниската цена,и така ще бъде докато останат 10 фирми ,като три на ГБС,Станилов,Джи Пи Груп, и останалите които строят Ямбол-Карнобат.Констатацията на автора ,че "ГБС" и "Трейс" са на загуба ,това не е вярно ,на загуба са подизпълнителите които вече фалираха,въпреки че съгласно Европейските изисквания подизпълнители не се допускат.

    Нередност?
  • 4
    beriya avatar :-|
    beriya
    • - 55
    • + 10

    Относно съдържанието ще спестя коментара си, случващото се обаче е добре систематизирано в заглавието - НАЙ СКЪПАТА МАГИСТРАЛА, тежки думи казващи много.

    Нередност?
  • 5
    nye avatar :-|
    nye
    • - 7
    • + 86

    До коментар [#1] от "anihilator_jack":
    Абсолютно сте прав, но това ще намали "стойността" на новината, понеже вече няма да е сензационна.

    Нередност?
  • 6
    pen4o avatar :-|
    Daniel Ivanov
    • - 13
    • + 37

    Аз разбирам нещата така - поради сбърканата схема фирмите досега печелеха с нереалистично ниски оферти, като претупваха работата относно качество - материали - изпълнение а впоследствие вдигаха и цената за строителството.
    Така се появяват по-тесни (типично за българските стандарти на работа) и некачествени магистрали, които в бъдеще ще отварят сума разходи за поддържане.

    Нередност?
  • 7
    proizvoditel avatar :-|
    proizvoditel
    • - 47
    • + 31

    Е на това му викат яко предизборно харчене. Явно Глад Бэлгар Строй си остава главният строител на републиката по време на това управление. И изобщо не ни пращайте за зелен хайвер - няма кой да ви повярва, че някой ще се състезава да строи нови магистрали при положение, че предните ги е строил на загуба.

    Нередност?
  • 8
    anihilator_jack avatar :-|
    anihilator_jack
    • - 14
    • + 72

    [quote#6:"pen4o"]Аз разбирам нещата така - поради сбърканата схема фирмите досега печелеха с нереалистично ниски оферти, като претупваха работата относно качество - материали - изпълнение а впоследствие вдигаха и цената за строителството. [/quote]

    Всички досега построени и строящи се магистрали в България се изградени с габарит Г29 с изключения на един малък участък от АМ Хемус. И по новите магистрали няма некачествени материали - стига сте говорили заучени фрази. При добре направен проект и възложител, който си разбира от работата по-добър параметър за оценка от най-ниска предложена цена няма да намериш. Проблемът, е че готовите проекти свършиха, времето за подготовка на нови беше изпуснато, а програмният период е на финалната права и се налага да се бърза и затова се избра този тип процедура. За такъв сложен участък като Лот 2 на Струма според мен този тип процедура беше грешка, но времето ще покаже.

    Нередност?
  • 9
    jugozombi avatar :-?

    До коментар [#1] от "anihilator_jack":
    До коментар [#8] от "anihilator_jack":

    Подкрепям anihilator_jack. Чудесно е, че сред коментиращите в "Капитал" има и хора като, ориентирани в темата и познаващи проблемите. За разлика от журналисти като Радостина Маркова, волно или неволно спестила много съществени обстоятелства около този търг, и мнозинството от "коментиращите", които са тук сякаш с единствената цел да вулгаризират и политизират всяка тема.

    Нередност?
  • 10
    richardnixon avatar :-|
    richardnixon
    • - 11
    • + 31

    Кресненското дефиле е най-скъпият участък - с тези разценки със сигурност там ще стигнат до Гинес...Но да се строи! България е на 129-то място в света по качество на пътищата - вижте класацията на Световния икономически форум на страницата на ИПИ

    Нередност?
Нов коментар