Облекчава се строителството в акваторията
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Облекчава се строителството в акваторията

Облекчава се строителството в акваторията

Процедури в закона ще бъдат заменени от правителствени решения

3031 прочитания

© АНЕЛИЯ НИКОЛОВА


Възможност за строителство в акваторията и за изграждане на нови пристанища са основните промени, предвидени в Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България. За това съобщи в Бургас Красимира Стоянова, директор на правната дирекция в министерството на транспорта, цитирана от агенция "Фокус".

Проектът за измененията е разработен от междуведомствена работна група с представители на министерства, ИА "Морска администрация", ДП "Пристанищна инфраструктура", както и с участието бизнеса. "Когато започнахме работа по него, имаше доста повече предложения за изменение и допълнение, ние решихме да акцентираме върху основните неща, които по наша преценка се нуждаят от изменение. Решихме да направим един закон от акценти, без допълнително да размиваме нещата. Законопроектът предвижда следните основни изменения – възможност за строителство в акваторията – тема, по която от доста време се говори и обсъжда, и възможността за изграждане на нови пристанища", каза Стоянова.

Тя уточни, че изграждането на ново пристанище предполага неговото развитие както на суша, така и във водата и затова предложението е да се даде възможност за строителство и в акваторията.

Акваторията на България е публична държавна собственост и законът за държавната собственост допуска да се извършва строителство в нея при две условия - за трайно задоволяване на обществени потребности и за обект от национално значение. "Това е един от основните акценти - възможност да се изграждат частни пристанища, като се строи в акваторията", посочи Стоянова.

По думите й към момента пристанища могат да се изграждат при наличие на  генерален план, въз основа на който се изработва подробен устройствен план (ПУП). Работната група е счела, че тази процедура е "затормозяваща и забавяща", затова се предлага при изграждане на пристанище да има генерален план, който да има характера на ПУП - съответно план за регулация и застрояване на пристанищната територия и парцеларен план за акваторията.

Другото съществено облекчение е при списъка на пристанищата. Сега, ако инвеститор иска да изгради частно пристанище, той трябва да чака то да бъде включено в списъка към закона според действащите процедури. Предложението е това да става с решение на МС, поясни директорът в транспортното министерство.

Възможност за строителство в акваторията и за изграждане на нови пристанища са основните промени, предвидени в Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България. За това съобщи в Бургас Красимира Стоянова, директор на правната дирекция в министерството на транспорта, цитирана от агенция "Фокус".

Проектът за измененията е разработен от междуведомствена работна група с представители на министерства, ИА "Морска администрация", ДП "Пристанищна инфраструктура", както и с участието бизнеса. "Когато започнахме работа по него, имаше доста повече предложения за изменение и допълнение, ние решихме да акцентираме върху основните неща, които по наша преценка се нуждаят от изменение. Решихме да направим един закон от акценти, без допълнително да размиваме нещата. Законопроектът предвижда следните основни изменения – възможност за строителство в акваторията – тема, по която от доста време се говори и обсъжда, и възможността за изграждане на нови пристанища", каза Стоянова.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK