С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 дек 2012, 19:33, 2895 прочитания

Облекчава се строителството в акваторията

Процедури в закона ще бъдат заменени от правителствени решения

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Възможност за строителство в акваторията и за изграждане на нови пристанища са основните промени, предвидени в Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България. За това съобщи в Бургас Красимира Стоянова, директор на правната дирекция в министерството на транспорта, цитирана от агенция "Фокус".

Проектът за измененията е разработен от междуведомствена работна група с представители на министерства, ИА "Морска администрация", ДП "Пристанищна инфраструктура", както и с участието бизнеса. "Когато започнахме работа по него, имаше доста повече предложения за изменение и допълнение, ние решихме да акцентираме върху основните неща, които по наша преценка се нуждаят от изменение. Решихме да направим един закон от акценти, без допълнително да размиваме нещата. Законопроектът предвижда следните основни изменения – възможност за строителство в акваторията – тема, по която от доста време се говори и обсъжда, и възможността за изграждане на нови пристанища", каза Стоянова.


Тя уточни, че изграждането на ново пристанище предполага неговото развитие както на суша, така и във водата и затова предложението е да се даде възможност за строителство и в акваторията.
Акваторията на България е публична държавна собственост и законът за държавната собственост допуска да се извършва строителство в нея при две условия - за трайно задоволяване на обществени потребности и за обект от национално значение. "Това е един от основните акценти - възможност да се изграждат частни пристанища, като се строи в акваторията", посочи Стоянова.

По думите й към момента пристанища могат да се изграждат при наличие на  генерален план, въз основа на който се изработва подробен устройствен план (ПУП). Работната група е счела, че тази процедура е "затормозяваща и забавяща", затова се предлага при изграждане на пристанище да има генерален план, който да има характера на ПУП - съответно план за регулация и застрояване на пристанищната територия и парцеларен план за акваторията.

Другото съществено облекчение е при списъка на пристанищата. Сега, ако инвеститор иска да изгради частно пристанище, той трябва да чака то да бъде включено в списъка към закона според действащите процедури. Предложението е това да става с решение на МС, поясни директорът в транспортното министерство.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Румен Радев призова за актуализация на избирателните списъци 1 Румен Радев призова за актуализация на избирателните списъци

Управляващата коалиция не изпрати представители на срещата за изборния процес при президента

17 яну 2020, 1362 прочитания

Вносът на боклука: Не ви трябва да знаете 3 Вносът на боклука: Не ви трябва да знаете

Как информацията за това какви отпадъци и кой ги внася в България се оказа най-пазената тайна в държавата

17 яну 2020, 1984 прочитания

24 часа 7 дни

17 яну 2020, 3266 прочитания

17 яну 2020, 2762 прочитания

17 яну 2020, 2019 прочитания

17 яну 2020, 1969 прочитания

17 яну 2020, 1893 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Най-скъпата магистрала

Отсечката от "Струма" е рекордьор по цени за последните три години

Още от Капитал
Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10