Празните обороти на железницата

БДЖ оставя безплатните карти за пътуване и се отказва от новото разписание

Заради протести на пътници от малките гари БДЖ се отказа от новото си разписание само седмица след като го обяви
Заради протести на пътници от малките гари БДЖ се отказа от новото си разписание само седмица след като го обяви
Заради протести на пътници от малките гари БДЖ се отказа от новото си разписание само седмица след като го обяви    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Заради протести на пътници от малките гари БДЖ се отказа от новото си разписание само седмица след като го обяви    ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Близо седем месеца след като управляващите решиха да освободят бюджета от бремето на безплатните карти за пътуване с БДЖ, ръководството на железницата се сети, че няма никаква представа колко пътувания реално се извършват с тях.

Така се стигна до съобщението на "Холдинг БДЖ" в събота, че всички карти на пенсионери и служители – около 40 хиляди, ще бъдат преиздадени и ще важат поне до края на април 2013 г. Преди всяко пътуване притежателите им ще се снабдяват от касата с билет на нулева стойност, иначе ще бъдат глобявани във влака. След 4 месеца ръководството на железницата ще добие по-обективна представа колко струват преференциите за служители и пенсионери, плановете за чието отпадане предизвикаха острата съпротива на синдикатите.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

35 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    birdman avatar :-|
    birdman
    • - 13
    • + 48

    Честито ще продължаваме да плащаме безплатното пътуване на целия род на работещ в БДЖ ! Хубавото е ,че искат - не искат и синдикати и работници догодина (след изборите) ще трябват още съкращения иначе - фалит !

    Нередност?
  • 2
    bestbuy avatar :-(
    За да останат ХОРА в България.
    • - 3
    • + 51

    Нe може да се очаква друго. 25 години БДЖ само се експлоатира и разграбва. Никакви нови локомотиви, няма един работеш спален вагон вече, няма пари за подръжка на релсите и вагоните..


    Учудващо е, че досега оцеляха..

    Нередност?
  • 3
    ivankodinov avatar :-P
    Иван K
    • - 9
    • + 11

    ВМЗ Сопот и БДЖ май само са държавни.

    Нередност?
  • 4
    dimitrion avatar :-|
    dimitrion
    • - 31
    • + 19

    До коментар [#1] от "niceprson":


    Не мога да си представя какво значи фалит за БДЖ. Нали през България минават и международни влакове? Какво ще стане с тях, ще спрат ли?
    Може и на това да станем свидетели, ако нашето любимо правителство продължава да управлява България както се управлява една фирма т.е. всичко, от което няма бърза печалба- "вън от чадъра".
    Спомням си как в едно свое предаване Милен Цветков се изказа: " За какво и е на малка България БАН? ". Сега очаквам да каже, че и БДЖ не трябва.....

    Нередност?
  • 5
    stg avatar :-|
    stg
    • - 11
    • + 13

    направете нова фирма за пътнически превози, нека поеме основните линии в които има хляб и да инвестира за да се повиши качеството, а държавното БДЖ да извършва социалните превози, поне да се свърши нещо

    Нередност?
  • 6
    sinergy avatar :-|
    Sinergy
    • - 8
    • + 36

    [quote#4:"dimitrion"]Не мога да си представя какво значи фалит за БДЖ. Нали през България минават и международни влакове? Какво ще стане с тях, ще спрат ли?[/quote]

    Няма как да спрат международните влакове... има три компании:

    БДЖ товарни превози
    БДЖ пътнически превози
    БДЖ национална железопътна инфраструктура

    Ако не се лъжа само пътническите са на загуба, въпреки че се опитват да ни убедят същото и за товарните. При всички положения смятам, че пътническите превози трябва да се ликвидират и да се продадат каквито активи има останали на частна компания. Дълговете се отписват - няма как да се платят 750 милиона. След това новата компания си поема сама нещата, внася влакове и вагони, оправя спирките и почва да се конкурира на пазарен принцип с автобусните превози. Така качеството ще скочи до небесата, цената ще падне, а държавата ако иска карти за пенсионери и т.н. да плаща субсидия на новата компания. Проблемът е, че има много хора на които няма да им изнася това и предпочитат да си стоят в хранилката.

    Нередност?
  • 7
    call.me.sir avatar :-?
    call.me.sir
    • - 5
    • + 35

    Приятел, който учеше за машинист, ми беше споделил, че всяко спиране на влак с някакво засреднено количество тегло, струва около 200лв. в енергия. Сега сметнете как няма да са на невероятна загуба ако влакът спира във всяко село където има - няма се качат 10 човека в натоварените часове с билети за по левче, а не малко от тях с безплатни карти и други - просто гратисчии. В БДЖ "пътнически превози" всеки ден е един вид "Българската Коледа".

    Нередност?
  • 8
    geordgeo avatar :-|
    geordgeo
    • - 1
    • + 13

    Ейй, голяма мъка ще е с това БДЖ, края му се не вижда... Още колко години ще е тая мъка, никой не се наема да каже. А хората ще има още дълго да чакат да им се предложи някаква по-свястна услуга...

    Нередност?
  • 9
    dun avatar :-|
    dun
    • - 11
    • + 14

    искам да ви напомня, че този транспорт вече веднъж сме го платили чрез данъците!

    не Дянков дава парите за ЖП-то, а всеки един от нас...така че да не се прави толкова на отворен, да се погрижи за финансовата дисциплина на дружеството, а не за влошаването на услугата

    Нередност?
  • 10
    call.me.sir avatar :-|
    call.me.sir
    • - 3
    • + 32

    До коментар [#9] от "dun":

    А освен да дойде да погледне и твоите семейни финанси? Да ти оправи счетоводството ала-бала?
    Дянков може да е всякакъв, но си знае ресора и си действа по него. Прави се на "отворен" само когато го врънкат за пари от всички страни.
    БДЖ си има началници и министерство - Московски да го мисли!

    Нередност?
Нов коментар