Празните обороти на железницата
БДЖ оставя безплатните карти за пътуване и се отказва от новото разписание


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Близо седем месеца след като управляващите решиха да освободят бюджета от бремето на безплатните карти за пътуване с БДЖ, ръководството на железницата се сети, че няма никаква представа колко пътувания реално се извършват с тях.
Така се стигна до съобщението на "Холдинг БДЖ" в събота, че всички карти на пенсионери и служители – около 40 хиляди, ще бъдат преиздадени и ще важат поне до края на април 2013 г. Преди всяко пътуване притежателите им ще се снабдяват от касата с билет на нулева стойност, иначе ще бъдат глобявани във влака. След 4 месеца ръководството на железницата ще добие по-обективна представа колко струват преференциите за служители и пенсионери, плановете за чието отпадане предизвикаха острата съпротива на синдикатите.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
35 коментара
Честито ще продължаваме да плащаме безплатното пътуване на целия род на работещ в БДЖ ! Хубавото е ,че искат - не искат и синдикати и работници догодина (след изборите) ще трябват още съкращения иначе - фалит !
Нe може да се очаква друго. 25 години БДЖ само се експлоатира и разграбва. Никакви нови локомотиви, няма един работеш спален вагон вече, няма пари за подръжка на релсите и вагоните..
Учудващо е, че досега оцеляха..
ВМЗ Сопот и БДЖ май само са държавни.
До коментар [#1] от "niceprson":
Не мога да си представя какво значи фалит за БДЖ. Нали през България минават и международни влакове? Какво ще стане с тях, ще спрат ли?
Може и на това да станем свидетели, ако нашето любимо правителство продължава да управлява България както се управлява една фирма т.е. всичко, от което няма бърза печалба- "вън от чадъра".
Спомням си как в едно свое предаване Милен Цветков се изказа: " За какво и е на малка България БАН? ". Сега очаквам да каже, че и БДЖ не трябва.....
направете нова фирма за пътнически превози, нека поеме основните линии в които има хляб и да инвестира за да се повиши качеството, а държавното БДЖ да извършва социалните превози, поне да се свърши нещо
[quote#4:"dimitrion"]Не мога да си представя какво значи фалит за БДЖ. Нали през България минават и международни влакове? Какво ще стане с тях, ще спрат ли?[/quote]
Няма как да спрат международните влакове... има три компании:
БДЖ товарни превози
БДЖ пътнически превози
БДЖ национална железопътна инфраструктура
Ако не се лъжа само пътническите са на загуба, въпреки че се опитват да ни убедят същото и за товарните. При всички положения смятам, че пътническите превози трябва да се ликвидират и да се продадат каквито активи има останали на частна компания. Дълговете се отписват - няма как да се платят 750 милиона. След това новата компания си поема сама нещата, внася влакове и вагони, оправя спирките и почва да се конкурира на пазарен принцип с автобусните превози. Така качеството ще скочи до небесата, цената ще падне, а държавата ако иска карти за пенсионери и т.н. да плаща субсидия на новата компания. Проблемът е, че има много хора на които няма да им изнася това и предпочитат да си стоят в хранилката.
Приятел, който учеше за машинист, ми беше споделил, че всяко спиране на влак с някакво засреднено количество тегло, струва около 200лв. в енергия. Сега сметнете как няма да са на невероятна загуба ако влакът спира във всяко село където има - няма се качат 10 човека в натоварените часове с билети за по левче, а не малко от тях с безплатни карти и други - просто гратисчии. В БДЖ "пътнически превози" всеки ден е един вид "Българската Коледа".
Ейй, голяма мъка ще е с това БДЖ, края му се не вижда... Още колко години ще е тая мъка, никой не се наема да каже. А хората ще има още дълго да чакат да им се предложи някаква по-свястна услуга...
искам да ви напомня, че този транспорт вече веднъж сме го платили чрез данъците!
не Дянков дава парите за ЖП-то, а всеки един от нас...така че да не се прави толкова на отворен, да се погрижи за финансовата дисциплина на дружеството, а не за влошаването на услугата
До коментар [#9] от "dun":
А освен да дойде да погледне и твоите семейни финанси? Да ти оправи счетоводството ала-бала?
Дянков може да е всякакъв, но си знае ресора и си действа по него. Прави се на "отворен" само когато го врънкат за пари от всички страни.
БДЖ си има началници и министерство - Московски да го мисли!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.