

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Консорциум с водеща компания варненската "Хидрострой" е най-вероятният победител в конкурса за строител на обходния път на Габрово, стана ясно при отваряне на ценовите оферти за отсечката в пътната агенция. Обединението ПСВТ, в което влизат още "Пътни строежи" - Велико Търново, и "Пътинженерингстрой Т", предложи цена 77.5 млн. лв. без ДДС и е единственото с максимален брой точки за техническа оферта и срок на изпълнение – 50.
Най-ниска цена сред участниците – 72.5 млн. лв., даде обединение "Обход Габрово", в което влизат "Трейс груп холдинг", софийските "Интегрирани пътни системи" и "ИПС инфраструктура". То обаче има по-малко точки за техническа оферта – 38. Според формулата за оценка на предложенията ПСВТ получава 46.8 точки, а "Обход Габрово" - 38.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
6 коментара
Нещо са се объркали сметките на журналиста. Обход Габрово имат 38 точки за техническа оценка и ще получат 50 т. за финансово предложение. Хайде пак пресметнете колко точки получават компаниите в крайна сметка!
До коментар [#1] от "Vassco":
А обединение ПСВТ има 50 точки за техническа оферта и според формулата за пресмятане на точките от цената ще получи 46.8 точки за нея. Съберете двата резултата и вижте кой колко точки получава в крайното класиране. Аз лично го направих преди да напиша статията.
Поздрави: Радостина Маркова
Сега вече ви разбрах, но не е лошо да си поправите изречението в статията, като напишете, че едната компания получава 46,8 точки за финансово предложение, а другата - 50. Че иначе не се разбира много.
Браво, крайно време беше и този проблем да се реши. Габрово беше останал един от малкото големи градове без обходно трасе и всички се тъпчеха в центъра на града, което имаше и своите последици. Проходът "Шипка" е единствената връзка между централна северна и централна южна България през зимата, когато Троянския проход е затворен. Цената не изглежда ниска, но предвид профила на терена, сигурно е оправдана. Дано строителите работят качествено и в срок, за да не си скубят после косите в АПИ. По новото шосе ще се "отпуши" трафика и това ще реши една тежка криза - преминаването на целия транзит през Габрово, не само и не толкова на камионите.
[quote#4:"тимирут'"]Проход т "Шипка" е единствената връзка между централна северна и централна южна България през зимата, когато Троянския проход е затворен. [/quote]
Ей готин, а Хаимбоаз къде го остави, и по нисък проход, и по лесен, и по добре изпълнен...!
Или и ти като Сюлейман паша Шипка, та Шипка.......
Не, не съм забравил "Хаимбоаз", но той е по на изток, удължава пътя и не дава добра връзка. Да речем, че "Шипка" просто е по-предпочитания от двата. През "Шипка" вече не минават камиони над някакъв тонаж, само леки автомобили, бусове, малки камиони и автобуси. За сметка на това целият транзит на ТИР-ове през Русе за турска граница или обратно минава през "Хаимбоаз". В момента "Шипка" е по-добре изчистеният от снега проход, ако и да е по-високо в планината и с по-добро състояние на асфалта. През последните месеци в Търново ремонтират района около бирената фабрика и на практика не може да се движиш по пътя откъм Варна или София и да завиеш за "Хаимбоаз", без да нарушиш правилника за движение. Наоколо винаги има някоя патрулка, така че едва ли си струва да се загубят точки в талона, само за да не се мине през "Шипка".
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.