Обединение на "Хидрострой" е най-вероятният строител на обхода на Габрово
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Обединение на "Хидрострой" е най-вероятният строител на обхода на Габрово

Проектът се финансира с европари и прогнозната цена е 91 млн. лв. без ДДС, но всички предложения на участниците са по-евтини

Обединение на "Хидрострой" е най-вероятният строител на обхода на Габрово

Радостина Маркова
5893 прочитания

Проектът се финансира с европари и прогнозната цена е 91 млн. лв. без ДДС, но всички предложения на участниците са по-евтини

© Георги Кожухаров


Консорциум с водеща компания варненската "Хидрострой" е най-вероятният победител в конкурса за строител на обходния път на Габрово, стана ясно при отваряне на ценовите оферти за отсечката в пътната агенция. Обединението ПСВТ, в което влизат още "Пътни строежи" - Велико Търново, и "Пътинженерингстрой Т", предложи цена 77.5 млн. лв. без ДДС и е единственото с максимален брой точки за техническа оферта и срок на изпълнение – 50.

Най-ниска цена сред участниците – 72.5 млн. лв., даде обединение "Обход Габрово", в което влизат "Трейс груп холдинг", софийските "Интегрирани пътни системи" и "ИПС инфраструктура". То обаче има по-малко точки за техническа оферта – 38. Според формулата за оценка на предложенията ПСВТ получава 46.8 точки, а "Обход Габрово" - 38.

Обходният път на Габрово се финансира по оперативна програма "Транспорт". Прогнозната цена е 91 млн. лв. без ДДС, но всички предложения на участниците са по-евтини. Цялата дължина на пътя е 23 км, като 9 км от тях са ново строителство, 11 км са рехабилитация на стари отсечки, а 3 км са отклонение към град Шипка. Следващият етап на проекта е тунел под връх Шипка в Стара планина, но той ще се реализира през следващия програмен период на ЕС - 2014 – 2020 г.

Документи в търга за строителството документи подадоха шест компании и обединения от фирми. Пет от тях стигнаха до отваряне на ценовите предложения, тъй като испанската Construcciones Rubau беше дисквалифицирана заради пропуски.

Изпълнителят се избира на принципа на икономически най-изгодната оферта. Според тръжните условия предложената цена носи 50% от точките, 35% са за техническа оферта, а 15% - за срок на изпълнение. Строителството на 20-километровия обходен път е една от последните големи строителни поръчки в сегашния програмен период. Целта на проекта е да изнесе тежкия товарен трафик от Габрово и да облекчи транспортните връзки между Северна и Южна България.

Участниците

1. Ascan Empresa Constructora y de Gestion, цена: 79 670 329 лв., за техническа оферта и срок: 32 точки

2. "Път Габрово 2012" (Gea-21, Construcciones Arranz Acinas, "ПСТ холдинг"), цена: 85 375 203 лв., за техническа оферта и срок: 20 точки

3. "Макс Бьогл – Инжстрой Габрово 2012", цена: 75 037 682 лв., за техническа оферта и срок: 38 точки

4. "Обход Габрово" ("Трейс груп холдинг", софийските "Интегрирани пътни системи" и "ИПС инфраструктура"), цена: 72 500 000 лв., за техническа оферта и срок: 38 точки

5.Обединение ПСВТ ("Хидрострой", великотърновското "Пътни строежи" и "Пътинженерингстрой Т" – Търговище), цена: 77 450 000 лв., за техническа оферта и срок: 50 точки

Цените са без ДДС

Консорциум с водеща компания варненската "Хидрострой" е най-вероятният победител в конкурса за строител на обходния път на Габрово, стана ясно при отваряне на ценовите оферти за отсечката в пътната агенция. Обединението ПСВТ, в което влизат още "Пътни строежи" - Велико Търново, и "Пътинженерингстрой Т", предложи цена 77.5 млн. лв. без ДДС и е единственото с максимален брой точки за техническа оферта и срок на изпълнение – 50.

Най-ниска цена сред участниците – 72.5 млн. лв., даде обединение "Обход Габрово", в което влизат "Трейс груп холдинг", софийските "Интегрирани пътни системи" и "ИПС инфраструктура". То обаче има по-малко точки за техническа оферта – 38. Според формулата за оценка на предложенията ПСВТ получава 46.8 точки, а "Обход Габрово" - 38.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    vascoo avatar :-|
    Vassco

    Нещо са се объркали сметките на журналиста. Обход Габрово имат 38 точки за техническа оценка и ще получат 50 т. за финансово предложение. Хайде пак пресметнете колко точки получават компаниите в крайна сметка!

  • 2
    radostina_m avatar :-|
    radostina_m

    До коментар [#1] от "Vassco":

    А обединение ПСВТ има 50 точки за техническа оферта и според формулата за пресмятане на точките от цената ще получи 46.8 точки за нея. Съберете двата резултата и вижте кой колко точки получава в крайното класиране. Аз лично го направих преди да напиша статията.
    Поздрави: Радостина Маркова

  • 3
    vascoo avatar :-|
    Vassco

    Сега вече ви разбрах, но не е лошо да си поправите изречението в статията, като напишете, че едната компания получава 46,8 точки за финансово предложение, а другата - 50. Че иначе не се разбира много.

  • 4
    agrotuz avatar :-|
    тимирут'

    Браво, крайно време беше и този проблем да се реши. Габрово беше останал един от малкото големи градове без обходно трасе и всички се тъпчеха в центъра на града, което имаше и своите последици. Проходът "Шипка" е единствената връзка между централна северна и централна южна България през зимата, когато Троянския проход е затворен. Цената не изглежда ниска, но предвид профила на терена, сигурно е оправдана. Дано строителите работят качествено и в срок, за да не си скубят после косите в АПИ. По новото шосе ще се "отпуши" трафика и това ще реши една тежка криза - преминаването на целия транзит през Габрово, не само и не толкова на камионите.

  • 5
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    [quote#4:"тимирут'"]Проходт "Шипка" е единствената връзка между централна северна и централна южна България през зимата, когато Троянския проход е затворен. [/quote]
    Ей готин, а Хаимбоаз къде го остави, и по нисък проход, и по лесен, и по добре изпълнен...!
    Или и ти като Сюлейман паша Шипка, та Шипка.......

  • 6
    agrotuz avatar :-|
    тимирут'

    Не, не съм забравил "Хаимбоаз", но той е по на изток, удължава пътя и не дава добра връзка. Да речем, че "Шипка" просто е по-предпочитания от двата. През "Шипка" вече не минават камиони над някакъв тонаж, само леки автомобили, бусове, малки камиони и автобуси. За сметка на това целият транзит на ТИР-ове през Русе за турска граница или обратно минава през "Хаимбоаз". В момента "Шипка" е по-добре изчистеният от снега проход, ако и да е по-високо в планината и с по-добро състояние на асфалта. През последните месеци в Търново ремонтират района около бирената фабрика и на практика не може да се движиш по пътя откъм Варна или София и да завиеш за "Хаимбоаз", без да нарушиш правилника за движение. Наоколо винаги има някоя патрулка, така че едва ли си струва да се загубят точки в талона, само за да не се мине през "Шипка".


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.