Двайсет кръстовища в София "поумняват"
Полски консорциум ще консултира общината за изграждането на система за управление на трафика
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Полският консорциум "Оупън скай - ФРИЛ" ще консултира Столичната община при изготвяне на техническо задание за изграждането на интелигентна система за управление на трафика. Тя е част от проекта за интегриран градски транспорт на София, чиято стойност е 122.5 млн. лв. и се финансира от оперативна програма "Регионално развитие". Общо планираните средства за системата за управление на трафика са в размер на 12.6 млн. лв. и в тях се включват както консултантските услуги, така и средствата за компании за строителен надзор, финансов одит и за самото й изграждане. Целта е да се даде приоритет на колите на градския транспорт на 20 от най-натоварените кръстовища в София.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
14 коментара
Ще следя с интерес. За мен решението е друго, но да видим дали и това няма да помогне. Прекрасна инициатива. Ако и водачите на МПС станат малко по-културни и толерантни...Ще е бомба!
Ако от 3 ленти 1 е заета с кофи за боклук или "аварирали" коли, то това е 33% разхищение на ресурс.
Ако от 2 ленти 1 е заетата - то разхищението на ресурс става 50%.
Почнете от там, не се налагат инвестиционни разходи. А да, забравих, трябва да се налее акъл на тея, дето трябва да следят за това.
Аре давайте ми консултантския хонорар.
Много евтино, но предполагам ако пратят два консултанти в евтин хотел за месец, сумата ще излезе.
За двама консултатнти не знам, но има отлични софтуерни продукти, пък и специалисти които могат да ги ползват. Един от много добрите експерти, работил по гигантския проект в Бостон и от години ръководещ планирането на градски транспорт в Монреал е българин. Хубаво е да се поразгледаме преди да се похарчат 20 милиона, истинските експерти не са много.
Много хубаво. Като става дума за кръстовища - защо на повечето още няма цифрови таймери? Въвеждането на такива таймери беше огромен плюс за КАТ в моите очи.
Защо не ги инсталираха на всички светофари?
Какво очаквате от хора, които създадоха трудности по Цариградско шосе, определяйки цяла лента за бусове и тролей. Стесниха пътя с 33%.
Всички се напъхаха в останалите 2 ленти, с всички рискове от произшествия (които вероятно са се увеличили)
До коментар [#4] от "daskal1":
тук май става дума за около 19500 лв за консултантски услуги, не милиони
или бъркам? в началото и аз го осмислих това число за милиони, но абсурдността на тая цифра силно ме смути и се размислих
А ако случайно кръстовищата вземат че "поумнеят" да сменят и чипа на Цвъц. Няма надежда, но трябва да се пробва всичко.
До коментар [#6] от "coffee.bean":
Типично селско мислене. Да ме прощавате.
Ако пък сложат и камери, които да следят за автомобили в бус лентите, както и по трамвайните линии и пращат автоматично глоби, може и да има ефект. Защото по цитираното цариградско, колите масово си карат в лентата за градски транспорт.
Другото нещо е паркирането - толкова ли са евтини и широки улиците, че да ги отдааш за лев-два, вместо да направиш няколко многоетажни паркинга, а по улиците да има движение?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход