Двайсет кръстовища в София "поумняват"

Полски консорциум ще консултира общината за изграждането на система за управление на трафика

Целта е да се даде приоритет на градския транспорт на най-натоварените кръстовища в София.

Полският консорциум "Оупън скай - ФРИЛ" ще консултира Столичната община при изготвяне на техническо задание за изграждането на интелигентна система за управление на трафика. Тя е част от проекта за интегриран градски транспорт на София, чиято стойност е 122.5 млн. лв. и се финансира от оперативна програма "Регионално развитие". Общо планираните средства за системата за управление на трафика са в размер на 12.6 млн. лв. и в тях се включват както консултантските услуги, така и средствата за компании за строителен надзор, финансов одит и за самото й изграждане. Целта е да се даде приоритет на колите на градския транспорт на 20 от най-натоварените кръстовища в София.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
14 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    asentodorov avatar :-|
    asentodorov
    • - 6
    • + 29

    Ще следя с интерес. За мен решението е друго, но да видим дали и това няма да помогне. Прекрасна инициатива. Ако и водачите на МПС станат малко по-културни и толерантни...Ще е бомба!

    Нередност?
  • 2
    schlupf avatar :-P
    Нищо лично
    • - 1
    • + 91

    Ако от 3 ленти 1 е заета с кофи за боклук или "аварирали" коли, то това е 33% разхищение на ресурс.
    Ако от 2 ленти 1 е заетата - то разхищението на ресурс става 50%.

    Почнете от там, не се налагат инвестиционни разходи. А да, забравих, трябва да се налее акъл на тея, дето трябва да следят за това.

    Аре давайте ми консултантския хонорар.

    Нередност?
  • 3
    idrazil avatar :-|
    dinko
    • - 1
    • + 14

    Много евтино, но предполагам ако пратят два консултанти в евтин хотел за месец, сумата ще излезе.

    Нередност?
  • 4
    daskal1 avatar :-|
    daskal1
    • - 1
    • + 31

    За двама консултатнти не знам, но има отлични софтуерни продукти, пък и специалисти които могат да ги ползват. Един от много добрите експерти, работил по гигантския проект в Бостон и от години ръководещ планирането на градски транспорт в Монреал е българин. Хубаво е да се поразгледаме преди да се похарчат 20 милиона, истинските експерти не са много.

    Нередност?
  • 5
    johnniewalker avatar :-|
    johnniewalker
    • - 3
    • + 29

    Много хубаво. Като става дума за кръстовища - защо на повечето още няма цифрови таймери? Въвеждането на такива таймери беше огромен плюс за КАТ в моите очи.
    Защо не ги инсталираха на всички светофари?

    Нередност?
  • 6
    coffee.bean avatar :-|
    coffee.bean
    • - 47
    • + 8

    Какво очаквате от хора, които създадоха трудности по Цариградско шосе, определяйки цяла лента за бусове и тролей. Стесниха пътя с 33%.
    Всички се напъхаха в останалите 2 ленти, с всички рискове от произшествия (които вероятно са се увеличили)

    Нередност?
  • 7
    antea avatar :-|
    antea
    • + 9

    До коментар [#4] от "daskal1":
    тук май става дума за около 19500 лв за консултантски услуги, не милиони

    или бъркам? в началото и аз го осмислих това число за милиони, но абсурдността на тая цифра силно ме смути и се размислих

    Нередност?
  • 8
    kaizersoze avatar :-P
    kaizersoze
    • - 3
    • + 9

    А ако случайно кръстовищата вземат че "поумнеят" да сменят и чипа на Цвъц. Няма надежда, но трябва да се пробва всичко.

    Нередност?
  • 9
    shmatko avatar :-|
    shmatko
    • - 3
    • + 18

    До коментар [#6] от "coffee.bean":

    Типично селско мислене. Да ме прощавате.

    Нередност?
  • 10
    fpyyh avatar :-|
    fpyyh
    • - 3
    • + 18

    Ако пък сложат и камери, които да следят за автомобили в бус лентите, както и по трамвайните линии и пращат автоматично глоби, може и да има ефект. Защото по цитираното цариградско, колите масово си карат в лентата за градски транспорт.
    Другото нещо е паркирането - толкова ли са евтини и широки улиците, че да ги отдааш за лев-два, вместо да направиш няколко многоетажни паркинга, а по улиците да има движение?

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал