Защо казусът "Пайнер" е абсурден
Евросубсидиите имат за цел да финансират развитието на компании, не обществен морал и добър вкус


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
В България има над 300 хил. фирми. Огромна част от тях имат възможност да кандидатстват по ОП "Конкуретноспособност" - единствената от седемте европейски програми, насочена към бизнеса (ако не броим парите за фермери и селско стопанство). Повечето от тези, които са го направили, не биха повторили - толкова кошмарна е администрацията на програмата. Доста от тях все още не са получили обещаните пари, срещу които са взели кредити. ОП "Конкуретноспособност" не само не върви добре, но очевидно и не е програмирана добре, защото се наложи се да бъде преформатирана няколко пъти.
На този фон, фактът че през 2011 г. фирма "Пайнер медиа" е спечелила един от 2256-те проекта по програмата, не би трябвало да е кой знае какъв повод за интерес. Но тъй като "Пайнер" е лидерът в продуцирането и създаването на поп-фолк, а тази музика винаги буди противоречия, независимо в какъв контекст, удобният етикет "европари за чалга" успя да предизвика повече реакции, отколкото всички безобразия на ОП "Конкурентноспособност" досега.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове