Втори опит за реконструкцията на трамвая по бул. "България" в София
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Втори опит за реконструкцията на трамвая по бул. "България" в София

Изпълнителят трябва да обнови изцяло 7.4 км релси по бул. "България", 14 спирки, кабелното захранване и осветлението в тунела в кв. "Борово".

Втори опит за реконструкцията на трамвая по бул. "България" в София

Столичната община обяви повторен търг за избор на изпълнител за проекта

10420 прочитания

Изпълнителят трябва да обнови изцяло 7.4 км релси по бул. "България", 14 спирки, кабелното захранване и осветлението в тунела в кв. "Борово".

© Мария Съботинова


И през тази година ремонтите на столичните булеварди и реконструкцията и модернизацията на градския транспорт ударно ще продължат. Сериозно строителство ще кипи на едно от най-невралгичните места – бул. "България". Там се очаква да започне изграждането на поредното от серията кръстовища на две нива, което ще е на пресичането на булеварда с бул. "Акад. Иван Гешов", както и да стартира реконструкцията на трамвайното трасе.

За реконструкцията на релсовия път на бул. "България" Столичната община обяви преди дни повторен търг за избор на изпълнител, след като през миналата година прекрати процедура за същия обект. Индикативната стойност за цялостното обновяване на трасето и на контактна и кабелна мрежа по булеварда от бул. "Витоша" до кв. "Борово" е малко над 10 млн. лв. без ДДС. Обектът е част от проекта на Столичната община за "Интегриран градски транспорт", който е за над 122 млн. лв. и се финансира от ОП "Регионално развитие".

Обект: Релсов път

Проектът предвижда цялостно обновяване на релсовия път по бул. "България", чиято дължина е 7.4 км. От изпълнителя се очаква да изготви работните проекти и да извърши строителството. По време на реконструкцията на трасето ще трябва да се оправят и всички съществуващи спирки -  общо 14. А това включва и изграждането на навеси и монтиране на електронни информационни табла. Проектът обхваща още и реконструкцията на контактната мрежа и кабелното захранване на трасето, както и изграждането на осветление в тунелната част при обръщалото в кв. "Борово".

Специализиран оборот

В процедурата могат да участват компании, които през последните три години са работили по договори за проектиране и строителство на релсови трасета и контактни мрежи. От тази си дейност те трябва да докажат оборот съответно от 300 хил. лв. и 15 млн. лв. Освен това следва участникът да бъде вписан в съответните професионални регистри - на архитектите и на строителите като провоспособен за изпълнението на обекти от т.нар. строежи "втора категория", в която влизат релсовите пътища и разпределителните електропроводи.

Според обявлението на Столичната община срокът за подаване на оферти за участие в процедурата изтича в 16 часа на 22 февруари. Ден по-късно участниците ще стават ясни и ще започне оценката на техните предложения. Ще бъде избрана икономически най-изгодната оферта по критерии - предлагана цена (до 60 точки), технически показатели (до 30 точки) и срок на изпълнение (до 10 точки).

Неуспешният опит

Избор на изпълнител за реконструкцията на трамвайния път на бул. "България" Столичната община обяви и миналата пролет. В процедурата тогава се включиха пет обединения основно между строителни и проектантски компании. До отваряне на ценовите оферти обаче бяха допуснати сами три участника - обединенията около "ПСТ холдинг", "Трейс груп" и "СК 13". Макар и да не обяви публично предлаганите от участниците цени тогава, общината изказа опасенията си от голямата разлика между най-ниската и най-високата - 60%. През есента тя решени  да прекрати процедурата с мотива, че само един участник отговаря на предварително обявените условия.

И през тази година ремонтите на столичните булеварди и реконструкцията и модернизацията на градския транспорт ударно ще продължат. Сериозно строителство ще кипи на едно от най-невралгичните места – бул. "България". Там се очаква да започне изграждането на поредното от серията кръстовища на две нива, което ще е на пресичането на булеварда с бул. "Акад. Иван Гешов", както и да стартира реконструкцията на трамвайното трасе.

За реконструкцията на релсовия път на бул. "България" Столичната община обяви преди дни повторен търг за избор на изпълнител, след като през миналата година прекрати процедура за същия обект. Индикативната стойност за цялостното обновяване на трасето и на контактна и кабелна мрежа по булеварда от бул. "Витоша" до кв. "Борово" е малко над 10 млн. лв. без ДДС. Обектът е част от проекта на Столичната община за "Интегриран градски транспорт", който е за над 122 млн. лв. и се финансира от ОП "Регионално развитие".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

14 коментара
  • 1
    geoimg avatar :-?
    Geoimg

    "И през тази година ремонтите на столичните булеварди и реконструкцията и модернизацията на градския транспорт"
    Оставам с впечатление, че няма обща визия и план, а се действа на парче!?

  • 2
    yorkipe avatar :-|
    yorkipe

    И как оставаш с това впечатление, че не става всичко с едно щракване на пръстите ли? кво виждаш кво не виждаш...

  • 3
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    До коментар [#1] от "Geoimg":
    Няма достатъчно парета и строители, иначе визията на Общината за инфраструктурата си е много в час (за първи път от едно 60 години) не "дълбаят" само в центъра (като булевард Т.Александров, който "докара" Люлин пред Шератон или Цариградското шосе, което докара Пазарджик пред СДУ) а се мъчат да "извадят" движението то преславутия идеален Център, който малко се е променил, като транспортна инфраструктура, от както баба ми е била госпожица и то след яките бомбардировки през войната...

  • 4
    gogich avatar :-P
    Гогич

    До коментар [#3] от "boby1945":
    Абе добре, че сега има нещо като гражданско общество, че иначе 3тата линия на метрото тръгнаха да я проектират по Борис и Ботевградско с пресичания на едно ниво с автомобилите, без трансфер с другите две линии... Забавно... Или пък Диков наскоро имаше идея за естакада зад София ленд, която "убиваше" възможността за втори вътрешен безконфликтен ринг.

    Иначе идеята за изкарване на трафика извън центъра не толкова нова. Линиите на метрото имат генерален план от 70те, разните там пробиви като Каблешков и Д. Николаев стоят начертани от преди Софиянски... Такива ти ми работи.

  • 5
    geoimg avatar :-?
    Geoimg

    [quote#3:"boby1945"]Няма достатъчно парета и строители, иначе визията на Общината за инфраструктурата си е много в час [/quote]
    Къде видя ЦЯЛОСТНА инфраструкторна стратегия и визия за града!?
    На всички частични решения съм виждал алтернативни професионални СРАВНИТЕЛНИ решения! Къде общинската управе ГИ представи за ОБЩЕСТВЕНО обсъждане!? Самото криене предизвиква недоверие и съмнение за непочтеност!?

  • 6
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    До коментар [#5] от "Geoimg":

    Какво Общество те е подгонило тебе?
    Живеем в делегирана демокрация от 120 години....
    Избрали сме си Община и кметица и те движат нещата, кога добре, кога не....
    Тези поне се мъчат да "изнесат" движението от Идеалният център, докато предишните се завираха все у него........
    Обществото си е Общество......

  • 7
    geoimg avatar :-(
    Geoimg

    [quote#6:"boby1945"]Какво Общество те е подгонило тебе?
    Живеем в делегирана демокрация от 120 години.... [/quote]
    ГАЖДАНСКОТО общество и някои като "тебе"!?
    И кои е ДЕЛЕГИРАЛ ДЕМОКРАЦИЯТА и на КОГО(господар, слуга)!?
    Не трябва да понасяме и ПЛАЩАМЕ на "Тези поне се мъчат", а да НАЗНАЧИМ(изберем) тези дето ще ПРАВЯТ без да се МЪЧАТ!?

  • 8
    marker avatar :-|
    marker

    Някой виждал ли е проекта за пресичането на две нива на кръстовището на снимката. Просто ми е интересно как ще стане.

  • 9
    krok avatar :-|
    Aliz

    Супер, нека ги оправят, но дано да има предвидени някакви спирки или поне навеси. Безумно е когато вали дъжд да няма къде да изчакаш. Все си мисля че нещо може да се направи по въпроса

  • 10
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    До коментар [#7] от "Geoimg":


    [quote#7:"Geoimg"]И кои е ДЕЛЕГИРАЛ ДЕМОКРАЦИЯТА и на КОГО(господар, слуга)!? [/quote]
    Ти бе умньов, с участието си или не участието си в избора на кмет и общински съветници на София (ако си софиянец)....!
    Така София се управлява таман от 1878 година насам, от избора на ТОДОР ПЕШОВ (30 декември 1878 — 13 септември 1879) за кмет, без промяна.... Тримата преди него са назначени от Алабин .....
    Какво гражданско общество, какви пет лева?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK