Положителни очаквания за потребителското кредитиране

Като причина телевизорите да са най-търсената стока на кредит за 2012 г. от компанията посочиха европейското по футбол и олимпиадата.

Положителни очаквания за потребителското кредитиране

Заемите ще навлизат по-широко в магазините, ще се увеличават и офертите, прогнозират от "БНП Париба Лични финанси"

Валентина Илиева
5439 прочитания

Като причина телевизорите да са най-търсената стока на кредит за 2012 г. от компанията посочиха европейското по футбол и олимпиадата.

© ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА


Сред най-купуваните стоки на кредит са телевизори, лаптопи, перални машини.

Положително развитие на пазара на потребителско кредитиране очаква една от водещите компании в сектора в България - "БНП Париба Лични финанси". Прогнозата ни за тази година е позитивна, каза Луик льо Пишу, изпълнителен директор на компанията по време на представянето на класацията "Топ 10 на изплащане за 2012 г.", която представя десетте най-търсени стоки от клиентите.

По думите му през миналата година пазарът на потребителско кредитиране е бил доста активен в резултат на все по-активното включване на кредитни промоции в кампаниите на магазини, търговци, финансови компании.

Пазарът

Луик льо Пишу посочи още, че като цяло и банковият сектор е бил много активен, предлагайки оферти и промоции за потребителски кредити, особено такива за обединяване на задълженията. Към това се отнасят и "сериозните рекламни кампании, повишили интереса на клиентите". Така според посочените данни общият обем нов бизнес на банките по отношение на потребителското кредитиране е нараснал с 9% през 2012 г. в сравнение с предходната година.

Общият портфейл на банковия сектор в потребителското кредитиране отчита или свиване, или незначителни ръстове, което се дължи на активно предплащане от кредитополучателите и на това, че погашенията по съществуващи заеми са по-големи от сумата на новоотпуснатите. Самите банкери за тази година прогнозираха, че кредитирането ще следва търсенето от домакинствата, а няма да го формира, както преди кризата.

Луик льо Пишу посочи още, че обемът новоотпуснати заеми за потребление нараства от 2009 г. насам, но въпреки това за миналата година нивото им е около една трета от това през 2008 г., като обемите са все още далеч от нивата преди кризата. В небанковото кредитиране и конкретно за "БНП Париба Лични финанси" за тази година от компанията предвиждат по-широко проникване на потребителските заеми в магазините, нарастване на кредитните оферти, развитие на интернет търговията.

Прогнозите им са тази година да реализират 15% ръст на обемите на новоотпуснати кредити, като компанията има постоянен ръст от 2010 г. насам. Тя ще предложи и парични кредити за консолидиране на съществуващи заеми освен стоковото кредитиране.

Топ 10

Според изследването на "БНП Париба Лични финанси" за търсенето на клиентите при стоките на кредит нараства това на мобилни устройства. Данните на компанията показват, че таблетите са навлезли активно, като са под номер девет в класацията на най-купуваните стоки на изплащане. Те са изместили стационарните компютри спрямо миналата година. Смартфоните също са на прага на рейтинга, като през 2012 г. са били на 11-а позиция, посочи Ралица Захариева, мениджър "Маркетинг и комуникации" в компанията.

По думите й потреблението на стоки на кредит логично следва икономическото развитие в съответния регион, като най-голям е делът на молбите за кредит в регионите на София (23.34%), Пловдив (18.56%) и Варна (17.18%).

Така според статистическите данни на "БНП Париба Лични финанси" най-търсените стоки са телевизори, лаптопи, перални машини, хладилници, климатици, готварски печки, бойлери, дивани, таблети, обзавеждане за спалня. Изготвянето на класацията е въз основа на подадени молби за финансиране на повече от 322 000 стоки през изминалата година. Повече от 60% от тях представляват топ 10 най-търсени стоки. Като "търсена" се определя стока, за която е получена молба за кредит, посочват от компанията.

Сред най-купуваните стоки на кредит са телевизори, лаптопи, перални машини.

Положително развитие на пазара на потребителско кредитиране очаква една от водещите компании в сектора в България - "БНП Париба Лични финанси". Прогнозата ни за тази година е позитивна, каза Луик льо Пишу, изпълнителен директор на компанията по време на представянето на класацията "Топ 10 на изплащане за 2012 г.", която представя десетте най-търсени стоки от клиентите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


2 коментара
  • 1
    smokingpipe avatar :-|
    smokingpipe

    ..."банковият сектор е бил много активен, предлагайки оферти и промоции за потребителски кредити, особено такива за обединяване на задълженията. "...

    Потребителски кредити за обединяване на задълженията ... Това си е като последно причастие и последна дума .

  • 2
    hm avatar :-|
    хм

    Ама разбира се, Данчо няма търпение да стегне още пробката с оставащото след вноската по ипотеката. Зер, то 20% лихва си е "оферта"


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход