Кръстовища и още нещо
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кръстовища и още нещо

За кръстовището на Лъвов мост има избран изпълнител и изграждането може да започне веднага след осигуряване на финансирането.

Кръстовища и още нещо

София ще тегли заем от 50 млн. евро ЕИБ за ремонти на улици и булеварди

9769 прочитания

За кръстовището на Лъвов мост има избран изпълнител и изграждането може да започне веднага след осигуряване на финансирането.

© Капитал


200 млн. лв. са предвидени в програмата за изграждане и ремонти на улици и булеварди в София

Транспортен възел Лъвов мост, за който упорито се говори през последните две години, но реално още не е факт, изглежда, е крачка по-близко до изпълнението си. Заедно с още 21 улици и булеварди в София той е сред обектите, заложени в програмата за рехабилитация на улици и булеварди на Столичната община, с която тя ще кандидатства за заем от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) в размер на 50 млн. евро. В четвъртък се очаква общинските съветници да одобрят доклада за финансирането й, предложен от зам.-кмета по финансите Дончо Барбалов. След това преговорите с банката могат да започнат.

50:50

Индикативната стойност на заложените в програмата проекти за изграждане, разширение и рехабилитация на улици и булеварди е 200 млн. лв. Освен със заема от ЕИБ тя ще бъде финансирана и от бюджета на София. "Програмата е за следващите четири години, какъвто е и срокът за изпълнение на проектите", каза Дончо Барбалов. По думите му средствата ще бъдат разпределени по 50 млн. лв. годишно. Договорените засега условия с ЕИБ са за непроменяща се лихва от 3.6% за срок между 20 и 25 години с 4-годишен гратисен период за главницата, като преди окончателното определяне на финансирането ще бъдат проведени допълнителни преговори.

Етап "напреднали"

"Лъвов мост" е един от най-големите проекти, записани в програмата. Той е и в най-напреднала фаза, като за него има избран изпълнител - обединение "Лъвов мост", в което влизат "Главболгарстрой", "ГБС - Инфраструктурно строителство", "Стройинжект", "Старт инженеринг" и "Пътпроект 2000". Те спечелиха обявената от Столичната община през лятото на 2011 г. обществена поръчка с предложена цена от 22.26 млн. лв. Транспортният възел е разработен на три нива и съчетава три вида транспорт – автомобилем, електромобилен и метро.

Ремонтът на бул. "Дондуков", за който в момента тече процедура за избор на изпълнител, също е част от програмата. Прогнозната му стойност е 8.3 млн. лв.

В бъдеще време

Сериозна инвестиция е предвидена за ремонта на бул. "Владимир Вазов" - от моста "Чавдар" до бул. "Ботевградско шосе" и на бул."Ботевградско шосе" от ул. "Летоструй" до Околовръстния път. Планираните средства за тези обекти са близо 25 млн. лв. Преасфалтирането на бул. "Цариградско шосе" също е в програмата, а индикативната му стойност е 18.5 млн. лв.
Предвидено е още разширение на ул."Опълченска" - от бул. "Сливница" до бул. "Тодор Александров", тъй като там се образува "тапа", която забавя трафика. Още разширения ще има на бул. "Тодор Каблешков" - от бул. "Братя Бъкстон" до бул. "Цар Борис III", което също е свързано със затрудненото движение. За целта ще бъдат изградени две платна с по две ленти, а мостът над река Боянска ще бъде ремонтиран. Ще бъде изградена и северна част на булеварда от ул. "Луи Айер" до ул. "Емилиян Станев", като този участък е предвиден в общия устройствен план на общината и трябва да бъде свързан с функциониращата част на бул "Черни връх".

Всички тези обекти ще бъдат изцяло ремонтирани. Целта на общината е да спре практиката на частичните ремонти и кръпките по основните пътни артерии и да облекчи трафика в столицата.

Първата вълна кръстовища

В края на 2009 г. Столичната община получи одобрение за заем от 44.6 млн. евро от ЕИБ за построяването на пет кръстовища на две нива. За тях още през 2008 г. бяха проведени търгове и избрани изпълни - "Трейс груп холд", "Балканстрой" и "ГБС инфраструктурно строителство". Три от кръстовищата в "Младост", при телевизионната кула и при пресичането на бул. "Акад. Иван Гешов" и ул. "Георги Софийски" вече са готови. Изпълнението на останалите две все още предстои - при бул. "Акад. Иван Гешов" - бул. "България" и при Семинарията. За строителството на първото е ангажирана "Балканстрой", която изпълни и естакадата на бул. "Акад. Иван Гешов" при ул. "Георги Софийски". То вече има одобрен идеен проект и изграждането му може да започне тази година. За втория пътен възел обаче с изпълнител "ГБС инфраструктурно строителство" все още не е избран окончателен вариант. Заради предвидена сеч на дървета при строителството проектът предизвика обществено недоволство и бе върнат за преработка. Предстои разглеждането на новия вариант, който вече е публикуван на сайта на направление "Архитектура и градоустройство".
200 млн. лв. са предвидени в програмата за изграждане и ремонти на улици и булеварди в София

Транспортен възел Лъвов мост, за който упорито се говори през последните две години, но реално още не е факт, изглежда, е крачка по-близко до изпълнението си. Заедно с още 21 улици и булеварди в София той е сред обектите, заложени в програмата за рехабилитация на улици и булеварди на Столичната община, с която тя ще кандидатства за заем от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) в размер на 50 млн. евро. В четвъртък се очаква общинските съветници да одобрят доклада за финансирането й, предложен от зам.-кмета по финансите Дончо Барбалов. След това преговорите с банката могат да започнат.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

31 коментара
  • 1
    chichi01 avatar :-|
    Чичи (Ice Man's fan)

    Надявам се ЕИБ да одобрят заема и да се започва час по-скоро, защото докато не се започнат тези проекти, няма да се види края на ужасните тапи и загубата на безценно време и ресурси, висейки всеки божи ден в тях.

    Освен това се надявам и общините на другите големи български градове да вземат пример по тази тема от столична, и да си размърдат задниците, защото България не е само София!

  • 2
    geordgeo avatar :-|
    geordgeo

    Много добри планове, успех с реализацията им!

  • 3
    jimmy_jazz avatar :-?
    jimmy_jazz

    Ще е хубаво да направят също и хубави тротоари и велоалеи!

  • 4
    jimmy_jazz avatar :-|
    jimmy_jazz

    Не всички имаме коли все пак..

  • 5
    cobanmaala avatar :-?
    чобанмахала

    А свързването на Боила с Дружба кога? Да не би да им се развали рахата на търговците на коли?

  • 6
    cobanmaala avatar :-|
    чобанмахала

    Кръстовища и още нещо. Сигурно става въпрос за канализацията на 1/3 от София. Ама как да се пише за нещо толкова миришещо ...

  • 7
    anihilator_jack avatar :-|
    anihilator_jack

    Тамън си викам, че са се отказали от безумното кръгово на Лъвов мост и те пак притоплят идеята......

  • 8
    sadparrot avatar :-|
    sadparrot

    До коментар [#7] от "anihilator_jack":

    Не знам какво не харесваш на идеята за Лъвов Мост. Единственото, което ми се струва, че ще е проблем, е като завали силно и се вдигне нивото на канала...

  • 9
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити

    Необходима е цялостна визия за развитиети на София и на страната, а не само работа на парче.

  • 10
    izabell avatar :-|
    izabell

    Сглобяване на пъзела,ммм не е зле.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK