Срокът за последната отсечка от "Тракия" се отлага официално

Лентата все пак ще се реже предизборно в края на май

Очаквано пътната агенция отложи крайния срок за завършване на последната отсечка от магистрала "Тракия" за края на май. Приехме аргументите на строителя – обединение "Тракия IV", за форсмажорни обстоятелства и подписахме допълнително споразумение този месец, съобщи за "Капитал Daily" председателят на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Лазар Лазаров.

Строителят е заявил още преди месеци невъзможност да спази крайния срок по договор – края на февруари. Причината е тежката зима и пролет на 2012 г. Обилните снегове и последвалите наводнения разрушиха част от съоръженията на отсечката Ямбол – Карнобат (49 км), които са изградени наново заедно с прилежащите изкопи и насипи. На "Тракия IV" им се наложи да правят и невключени в първоначалния проект бетонови ограждения за костенурки. Всички тези допълнителни дейности оскъпиха строителството с около 8 млн. лева по думите на ръководителя на обекта Динко Георгиев от края на миналата година.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
68 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    jugozombi avatar :-?

    Надявам се "ПСТ Холдинг" АД да смогне не само в споменатия нов срок, но и с прилично качество. Би било полезно "Капитал" да се занимае малко по-обстойно със забавянията по строежа на Автомагистрала "Марица", защото и там има такива, отново свързани с компании на Васил Божков.

    Нередност?
  • 2
    chip avatar :-P
    chip
    • + 47

    Бреййй, вече му се вижда края, дано само не се наложи преправяне в последния момент на вече построеното!

    Нередност?
  • 3
    leon12 avatar :-(
    leon12
    • - 2
    • + 45

    "Водещ партньор беше "Холдинг Пътища", контролиран от Васил Божков, който скоро след подписването на договора се оттегли от обединението, а изграждането на пътя бе поето от дъщерната компания "ПСТ Холдинг". В "Тракия IV" бе и компанията "Мостстрой" - също на Божков, която пък влезе в процедура по несъстоятелност."
    ..
    Тц..тц..тц..тва мафията не знае граници..

    Нередност?
  • 4
    42 avatar :-|
    42
    • - 1
    • + 66

    Никой да не се лъже да работи с фирми на Божков, тъй като не плаща.

    Нередност?
  • 5
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.
    • - 44
    • + 20

    Бетонови заграждения за костенурки? Предполагам за 30-40 костенурки са похарчили поне 4-5 милиона..

    Изобщо се прави всички възможно от страна на т.нар "зелени" в България инфраструктура и нови предприятия да се строят максимално бавно. Познайте кой има интерес от това !

    Нередност?
  • 6
    beriya avatar :-|
    beriya
    • - 8
    • + 13

    Стари номера със стари участници, в БГ форсмажорни обстоятелства може да значи 2 неща като никое от 2-те не форсмажорно обстоятелство:
    - използване на връзки с цел допълнително оскъпяване
    - неспособен строител- тук причините може да са много
    Като при първата в края почти всичко ръкопляска и се набляга на трудностите при изпълнението, а при втората след завършване на обекта мълчаливо „всеки по пътя си", като в масовия случай инвеститора не иска да види повече въпросния изпълнител (дори когато му е натресен отгоре).

    Нередност?
  • 7
    hellwitch avatar :-|
    hellwitch
    • + 42

    До коментар [#5] от "bestbuy":

    не става въпрос само за костенурки, за всякакъв вид животни и въпроса е да не се наруши еко равновесието в района. Например един бум на гризачи може да е причинен от това, че естествените им врагове останат от другата страна на магистралата. Това е доста хипотетично.

    Впрочем подобни съоръжения има по отсечките построени преди 89г. така, че не е нещо ново.

    Нередност?
  • 8
    trezven avatar :-|
    Трезвен
    • - 6
    • + 60

    След 'Тракия', национален приоритет трябва да бъде 'Хемус' заедно с тунела под Шипка. Даже не, тунела трябва да бъде приоритет. Не може зимно време, по 2, в зависимост от времето дори и 3 месеца, Северна и Южна България да бъдат почти без нормална пътна връзка. Колкото и да струва, с един заем и тол такси ще излезе на печалба тоя проект най-много на 3-тата година.

    Нередност?
  • 9
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.
    • - 23
    • + 5

    [quote#7:"hellwitch"] Например един бум на гризачи може да е причинен от това, че естествените им врагове останат от другата страна на магистралата. Това е доста хипотетично.
    [/quote]
    Много хипотетично. Вярно е , че магистралите разделят, но чак пък с такава прецизност от едната страна да останат само хищници, а от друга само гризачи - твърде е хипотетично.

    Нередност?
  • 10
    beriya avatar :-|
    beriya
    • - 13
    • + 16

    До коментар [#8] от "Трезвен":

    Колега такива бързи кръчмарски сметки направи, че чак страх ме хвана ББ да не ги прочете, че ще им се върже.
    За да има икономически смисъл от тунела под Шипка, то трябва да се изпълнят множество други предпоставки за да се гарантира, че пътникопотока ще се пренасочи от Хаинбоаз към Шипка, или поне, че ще настъпи съществено преразпределение. Към момента положението е такова, че няма нито смисъл нито логика, основния трафик състоящ се от транзитно преминаващи средства Турция, Гърция- Румъния и обратно да се пренасочи през Шипка. Смисъл от евентуален тунел би имало почти само за вътрешно- обслужващите транспортни средства на на областите Стара Загора и Габрово и то конкретно за тези които имат чести рейсове м-у двете области.
    За подобряване състоянието на пътникопотока м-у северна и южна България, логика има да се подобри Троян- Карнаре, а подобренията да гарантират целогодишно използване на прохода + увеличаване на максималната скорост на трасето, което включва изправяне на завои, мантинели, отводняващи съоражения и др.

    Нередност?
Нов коментар