София чака 500 млн. лв. за транспорт

Общината се готви да набави парите чрез еврофондове и заеми през следващите четири-пет години

Около 10 млн. лв. ще бъдат инвестирани в изграждането на система за управление на трафика. Отначало тя ще обхване 20 възлови кръстовища.
Около 10 млн. лв. ще бъдат инвестирани в изграждането на система за управление на трафика. Отначало тя ще обхване 20 възлови кръстовища.
Около 10 млн. лв. ще бъдат инвестирани в изграждането на система за управление на трафика. Отначало тя ще обхване 20 възлови кръстовища.    ©  Мария Съботинова
Около 10 млн. лв. ще бъдат инвестирани в изграждането на система за управление на трафика. Отначало тя ще обхване 20 възлови кръстовища.    ©  Мария Съботинова
66 км нови велоалеи ще бъдат изградени до 2015 г. Заложената сума за строежа е 24 млн. лв. и ще бъде финансирана от общинския бюджет.

Обновяване на парка на градския транспорт, мрежа от велоалеи, нова пътна инфраструктура и модернизация на съществуващата. За проекти в тази посока управата на София има намерение да инвестира през следващите четири-пет години около 500 млн. лв., показа проучване на "Капитал Daily". Извън тази сметка остават средствата за разширение на метрото. Основна част от финансирането се предвижда да дойде чрез проекти по европейските фондове, останалото - със заеми. Въпреки че парите не са достатъчни да се подмени напълно амортизираният автопарк и да се решат проблемите с трафика, вложенията (ако бъдат направени наистина и в правилните проекти) могат да дадат началото на процес за по-добро придвижване на столичани.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
21 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    pepinov avatar :-|
    pepinov
    • - 4
    • + 47

    Предимно хубави неща. И все пак щеше да е хубаво по-голямата част от 66-те километра велоалеи да е в същинската градска част, но... :(

    Нередност?
  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 10
    • + 29

    Казахме ли вече буквичката А, за да изречем цялата азбука? Още с пускането на 2. метродиаметър трябваше да се появят шатъл линии от малки 8-метрови автобуси, които да играят роля на довеждащ транспорт до метростанциите. После се се чу под сурдинка, че "знакови общински съветници" настоявали това да им се възложи като частен бизнес без търг или с нагласен търг, като компенсация за залязващите маршрутки под техен контрол. След което работата отече в канала, предполагам "докато не се постигне нов баланс на силите в СОС". Понеже това е нивото на работа в Столична община (ще правя поразии за 1000, за да гепя 10 в хаоса), изобщо не съм оптимист за финала на това начинание.

    Нередност?
  • 3
    navuhodonosor avatar :-|
    navuhodonosor
    • - 28
    • + 8

    Метрото да се удължи до Перник. ЖП и Автогарата да се преместят до летището, а може и самото летище да се премести на запад от София.

    Нередност?
  • 4
    glia avatar :-|
    shogun
    • - 2
    • + 41

    Дано разкарат всички дизелови автобуси.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 5
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat
    • - 5
    • + 9

    До коментар [#2] от "cinik": +++++++++++++++ Много добре изброено :-)

    Нередност?
  • 6
    laveol avatar :-?
    laveol
    • - 2
    • + 25

    [quote#1:"pepinov"]Предимно хубави неща. И все пак щеше да е хубаво по-голямата част от 66-те километра велоалеи да е в същинската градска част, но... :([/quote]

    Най-хубаво ще е да направят такива, които да стават наистина за ползване, да са цели и да водят от някъде до някъде (ама наистина да водят). А най-най-добре ще е да направят цял интегриран план за развитие на градския транспорт и колелетата за сметка на колите. А после да вземат и да го изпълнят.

    Нередност?
  • 7
    antikommunist avatar :-P
    antikommunist
    • - 2
    • + 47

    [quote#3:"navuhodonosor"]Метрото да се удължи до Перник. ЖП и Автогарата да се преместят до летището, а може и самото летище да се премести на запад от София. [/quote]
    Глупости от началото до края! :) Метро до Перник е най тъпата идея която някой може да измисли, като се има пред вид че има ЖП-връзка София-Перник. Въобще според мене най-важният проект с перспективи за развитието на градския и предградския транспорт в София, за който обаче никой не мисли е именно използването и доразвиването на жп-линиите през града за нуждите на бърз релсов градски транспорт. Такива градски и предградски железници се използват много успешно в редица държави като най-известните са немските и австрийски S-Bahn или чешките Esko. Aко и у нас се направи такова нещо и линиите се комбинират с тези на мертото с подходящи връзки за прекачване и спирки по-на гъсто това наистина ще революционира градския транспорт.
    А местенето на гарата и на летището са пълни абсурди отговарящи на урбанистичните идеи от 60те години. В днешно време в нормалия свят хората разбраха (донякъде след като изстрадаха на гърба си реализирането на идеи като вашите), че както при жп-гарите така и при летищата е изключително важно да са близо до центалните части на градовете. Така например в Монреал изоставиха голямото си извънградско летище (което се използва само за товарни превози) и рехабилитираха старото близо до града, защото видяха че никой няма желание да пътува на майната си за да стигне до самолета. В Германия ситуацията е подобна и докато в Мюнхен над 10 години вече си блъскат главата с каква по-бърза железница да свържат извънградското си летище за да не се пътува като сега цял час от там до гарата и всеки да псува заради това, в Берлин специално решиха да построят новото си летище на границата на града (на мястото на Шьонефелд) вместо по-далече, въпреки че е по-скъпо, по-опасно и по-трудно, но затова пък толкова по-практично, а в Хамбург дори се отказаха от плановете си за строеж на по-голямо извъградско летище и развиха старото си именно защото то има голямото предимство да е сравнително близо до центъра.
    А за гарата това важи още повече: навсякъде се чудят как да ги направят по практични за хората които ги ползват. В Берлин наляха милиарди за да построят цяла система от тунели под града само и само да построят централната гара в центъра до бундестага, в Щутгарт в момента правят същото и никой не си помисля да прави централна гара някъде на майната си (тя тогава просто няма как да е "централна"). Просто хората които идват с влака искат обикновено да пристигнат в центъра, а не някъде на покрайнините за да сменят след това още няколко превозни средства.
    Та умните хора развиват транспортните системи така че да са възможно най-удобни за тези които ги ползват, а не въз основа на разни архаични идеи родили се в главите на някои структуралисти без връзка с реалността...

    Нередност?
  • 8
    ltoshev avatar :-P
    Lubomir Toshev
    • - 2
    • + 19

    Всичко е много хубаво но трябва да се предвидят поне 200км вело алеи, за 3 години 66км изглеждат крайно недостатъчно... А и ако са построени като сегашните, просото ще са пари хвърлени на вятъра...

    Нередност?
  • 9
    g.e.m. avatar :-P
    ГЕМ
    • - 1
    • + 13

    Като редовен "потребител" на велотранспорта и аз исках да чуя повечко за развитието на велоалеите, ама виждам, че и в следващите няколко години няма да се промени кой знае какво за хората, които искат да ползват велосипеда "по работа", а не само за развлечение. А това се отнася най-вече за практично построени алеи, които могат да те отведат от точка А до точка Б, без риск да те сгазят на няколко места през това време, стига вече с това строене "на парче"...

    А иначе, откъм метро... екстра си е, с добавянето на новите разширения ще заприличаме (поне малко) на западноевропейски голям град...

    Нередност?
  • 10
    polovtsian avatar :-|
    polovtsian
    • - 2
    • + 9

    " Финансиране от същото направление има осигурено и за друг релсов път - нова трамвайна линия от Семинарията до кв. "Дървеница". "

    Не обичам да мрънкам, обаче такава линия имаше, но тя беше закрита и в момента е обрасла с всякакви бурени и ръждясала заради метрото, защото се смяташе, че след като пуснат метрото от нея повече няма да има нужда. А сега ще я строим наново :)

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал