Метрото до Бизнес парка ще струва 85 млн. лева
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Метрото до Бизнес парка ще струва 85 млн. лева

Участъкът от "Младост 1" до Бизнес парк София ще е изцяло подземен

Метрото до Бизнес парка ще струва 85 млн. лева

"Метрополитен" обяви избраните изпълнители на отсечката

9739 прочитания

Участъкът от "Младост 1" до Бизнес парк София ще е изцяло подземен

© Мария Съботинова


110 млн. лв. беше прогнозната стойност на трасето

Две обединения ще работят по разширението на първия лъч от метрото от "Младост 1" до Бизнес парк София, а стойността на отсечката ще е малко над 85 млн. лв. - далеч по-ниска от индикативната за около 110 млн. лв. Това става ясно от официално обявеното класиране на участниците в търга за избор на изпълнители. Това е и последната отсечка, която ще се изпълнява със средства от оперативна програма "Транспорт" през настоящия програмен период. Тя е изцяло подземна, с дължина 2620 м и три метростанции.

Кой ще строи

Обединение "Метро Билд Младост", в което влизат "Джи Пи груп", "Станилов", "Инженеринг груп 04" и "БИАС-М", ще изпълни участък с дължина от 1550 м за 53.9 млн. лв. без ДДС. Проектът предвижда в тази част и строителството на две метростанции - една до кръстовището на бул. "Александър Малинов" и бул. "Андрей Ляпчев" и една зад хипермаркет "Хит".

Останалата част - 1070 м, и една спирка при кръстовището при околовръстното шосе и ул. "Самар" ще бъдат изградени от обединение "Геометро Б.П.", съставено от "Геотехмин", "Геострой" и "Метропроект България", а стойността му е 31.5 млн. лв. без ДДС. Изпълнителят на тази отсечка ще трябва да изгради и подземен паркинг над крайната станция с капацитет от 80 автомобила.

Процедурата

В обявения през ноември 2012 г. търг за изпълнители участваха девет компании и обединения, повечето познати от предните поръчки на "Метрополитен". По-голям интерес сред фирмите предизвика втората, по-лесна отсечка, където офертите бяха шест, а ценовите предложения варираха от 31.5 млн. лв. до 57 млн. лв. За по-дългия участък се състезаваха трима и там предлаганите цени не бяха с фрапираща разлика - от 53.9 млн. лв. до 57.9 млн. лв. Според критериите за оценка на участниците именно цената имаше най-голяма тежест - 55 точки. Останалата тежест се разделяше между техническата оферта и проектното предложение.

Рязане на ленти - през 2015 г.

Според предварително обявените планове на "Метрополитен" изграждането на отсечката трябва да започне през март и да приключи заедно с разширението на градската железница до летище София - през пролетта на 2015 г. Изграждането на метрото до втория терминал на аерогарата започна през миналия ноември. Там изпълнителите са обединенията "Станилов – Метропроект" с водещ партньор "Станилов", "Метро Дружба" (водещ е "Трейс груп холд") и консорциумът "Метро Сифер" (с водещ "Сиенит"). Изграждането на този участък ще струва 136 млн. лв., като и за него средствата са осигурени от оперативна програма "Транспорт".

110 млн. лв. беше прогнозната стойност на трасето

Две обединения ще работят по разширението на първия лъч от метрото от "Младост 1" до Бизнес парк София, а стойността на отсечката ще е малко над 85 млн. лв. - далеч по-ниска от индикативната за около 110 млн. лв. Това става ясно от официално обявеното класиране на участниците в търга за избор на изпълнители. Това е и последната отсечка, която ще се изпълнява със средства от оперативна програма "Транспорт" през настоящия програмен период. Тя е изцяло подземна, с дължина 2620 м и три метростанции.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

25 коментара
  • 1
    mnodulgaregforma avatar :-|
    mnodulgaregforma

    Няма начин да няма станция в Residential Park Sofia, нали?

  • 2
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.
    • -40
    • +104

    Айде пак плюйте Бойко.... Ако беше СерГЕЯ, това щеше да излезе поне 800 милиона и то платени за гол тунел, от българите...

  • 4
    cinik avatar :-|
    cinik

    До коментар [#1] от "mnodulgaregforma":

    За тръжната отсечка ли говориш? Погледни картата на София и ще си отговориш сам.

    За следващото разширение 2020 може и да стане. Което значи, че метрото е минало оттам, за да продъжи за крайна станция Икеа, където ще бъде и новата станция на Симеоновския лифт. Но както се казва, не е важно да бъдем единственият град в света, където ще се ходи на ски с метрото. Важното е някой ъ не намаже филията. Ете оттфа последното бате не моем ъ зАспим...

  • 5
    group84 avatar :-P
    group84

    Тука осжен да се оплякжяте друго можете ли? Радвайте се че метрото се развива и то на цена която е под предвидената което означава повече проекти които могът да бъдат направени!

  • 6
    group84 avatar :-|
    group84

    Тука освен да се оплаквате друго можете ли? Радвайте се че метрото се развива и то на цена която е под предвидената което означава повече проекти които могът да бъдат направени!

  • 7
    bestbuy avatar :-P
    За да останат ХОРА в България.

    [quote#3:"kardinalat"]Ало,милицонерчето...[/quote]
    Симеоновската академия дори не я знам къде се намира.. А ти ако беше завършил 7 ми клас, можеше и да е по-лесно да разговаряш.

  • 8
    cinik avatar :-|
    cinik

    До коментар [#5] от "group84":

    След добрите оферти за 2. метродиаметър останаха свободни пари, с които обявиха търга към летището. Там обаче също офертите бяха достатъчно надолу и останаха пари за този търг. От този търг останаха също свободни пари, така че в момента се подготвя удължението към колелото на "Хладилника". Забележка: тези индикативни цени са одобрените от ЕС, а тук на място се направи 3 пъти повече с тях. Кога дург път е имало нещо такова в новата ни история? Сигурно го е имало, но един бърз съвет е решил веднага, с едната трета да се свърши работата, а другите 2/3 да се откраднат под формата на анекси на договорите и "консултантски услуги". Затова и не сме разбрали

  • 9
    cinik avatar :-|
    cinik

    [quote#5:"group84"]Радвайте се че метрото се развива[/quote]

    Всъщност, и червените могат да се радват. Все някъде ще потече изолацията при някой порой, дще мине Георги Кадиев да снима пълен леген с вода и да вдигне олелия до небето...

  • 10
    anihilator_jack avatar :-|
    anihilator_jack

    [quote#8:"cinik"]Кога дург път е имало нещо такова в новата ни история? [/quote]

    Много добър въпрос, но не очаквай някой да ти отговори. Аз лично още си спомням как когато завършвах преди 6 години учителката ни по етика и право ни разказваше вицове от комунизма за софийското метро и със сигурност никой от нас не е очаквал сегашното развитие. Но не очаквай от неудачниците и останалите цървули някакво признание за добре свършената работа, но те и затова са си такива, защото могат само да мразят.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK