Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 21 фев 2013, 18:05, 9518 прочитания

Метрото до Бизнес парка ще струва 85 млн. лева

"Метрополитен" обяви избраните изпълнители на отсечката

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
110 млн. лв. беше прогнозната стойност на трасето
Две обединения ще работят по разширението на първия лъч от метрото от "Младост 1" до Бизнес парк София, а стойността на отсечката ще е малко над 85 млн. лв. - далеч по-ниска от индикативната за около 110 млн. лв. Това става ясно от официално обявеното класиране на участниците в търга за избор на изпълнители. Това е и последната отсечка, която ще се изпълнява със средства от оперативна програма "Транспорт" през настоящия програмен период. Тя е изцяло подземна, с дължина 2620 м и три метростанции.

Кой ще строи


Обединение "Метро Билд Младост", в което влизат "Джи Пи груп", "Станилов", "Инженеринг груп 04" и "БИАС-М", ще изпълни участък с дължина от 1550 м за 53.9 млн. лв. без ДДС. Проектът предвижда в тази част и строителството на две метростанции - една до кръстовището на бул. "Александър Малинов" и бул. "Андрей Ляпчев" и една зад хипермаркет "Хит".
Останалата част - 1070 м, и една спирка при кръстовището при околовръстното шосе и ул. "Самар" ще бъдат изградени от обединение "Геометро Б.П.", съставено от "Геотехмин", "Геострой" и "Метропроект България", а стойността му е 31.5 млн. лв. без ДДС. Изпълнителят на тази отсечка ще трябва да изгради и подземен паркинг над крайната станция с капацитет от 80 автомобила.

Процедурата

В обявения през ноември 2012 г. търг за изпълнители участваха девет компании и обединения, повечето познати от предните поръчки на "Метрополитен". По-голям интерес сред фирмите предизвика втората, по-лесна отсечка, където офертите бяха шест, а ценовите предложения варираха от 31.5 млн. лв. до 57 млн. лв. За по-дългия участък се състезаваха трима и там предлаганите цени не бяха с фрапираща разлика - от 53.9 млн. лв. до 57.9 млн. лв. Според критериите за оценка на участниците именно цената имаше най-голяма тежест - 55 точки. Останалата тежест се разделяше между техническата оферта и проектното предложение.



Рязане на ленти - през 2015 г.

Според предварително обявените планове на "Метрополитен" изграждането на отсечката трябва да започне през март и да приключи заедно с разширението на градската железница до летище София - през пролетта на 2015 г. Изграждането на метрото до втория терминал на аерогарата започна през миналия ноември. Там изпълнителите са обединенията "Станилов – Метропроект" с водещ партньор "Станилов", "Метро Дружба" (водещ е "Трейс груп холд") и консорциумът "Метро Сифер" (с водещ "Сиенит"). Изграждането на този участък ще струва 136 млн. лв., като и за него средствата са осигурени от оперативна програма "Транспорт".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Борисов уволни директора на ББР Стоян Мавродиев, безработните растат бързо Вечерни новини: Борисов уволни директора на ББР Стоян Мавродиев, безработните растат бързо

И още: Черни рекорди за жертви на коронавируса в САЩ и Франция; земеделският министър с ново антипазарно решение към веригите

8 апр 2020, 451 прочитания

Вечерен час, блокада на квартали, паркове: отменят ли се мерки на местната власт Вечерен час, блокада на квартали, паркове: отменят ли се мерки на местната власт

На 6 април здравният министър Кирил Ананиев нареди общините да отменят мерки, които не съответстват на законите, засега не е ясно обаче кои точно са те

8 апр 2020, 781 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
В София ще има първа нова пожарна от 30 години

След една година и инвестиция от 1.6 млн. лв. проектът в "Люлин"ще бъде завършен

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10