С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 21 фев 2013, 18:05, 9441 прочитания

Метрото до Бизнес парка ще струва 85 млн. лева

"Метрополитен" обяви избраните изпълнители на отсечката

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
110 млн. лв. беше прогнозната стойност на трасето
Две обединения ще работят по разширението на първия лъч от метрото от "Младост 1" до Бизнес парк София, а стойността на отсечката ще е малко над 85 млн. лв. - далеч по-ниска от индикативната за около 110 млн. лв. Това става ясно от официално обявеното класиране на участниците в търга за избор на изпълнители. Това е и последната отсечка, която ще се изпълнява със средства от оперативна програма "Транспорт" през настоящия програмен период. Тя е изцяло подземна, с дължина 2620 м и три метростанции.

Кой ще строи


Обединение "Метро Билд Младост", в което влизат "Джи Пи груп", "Станилов", "Инженеринг груп 04" и "БИАС-М", ще изпълни участък с дължина от 1550 м за 53.9 млн. лв. без ДДС. Проектът предвижда в тази част и строителството на две метростанции - една до кръстовището на бул. "Александър Малинов" и бул. "Андрей Ляпчев" и една зад хипермаркет "Хит".
Останалата част - 1070 м, и една спирка при кръстовището при околовръстното шосе и ул. "Самар" ще бъдат изградени от обединение "Геометро Б.П.", съставено от "Геотехмин", "Геострой" и "Метропроект България", а стойността му е 31.5 млн. лв. без ДДС. Изпълнителят на тази отсечка ще трябва да изгради и подземен паркинг над крайната станция с капацитет от 80 автомобила.

Процедурата

В обявения през ноември 2012 г. търг за изпълнители участваха девет компании и обединения, повечето познати от предните поръчки на "Метрополитен". По-голям интерес сред фирмите предизвика втората, по-лесна отсечка, където офертите бяха шест, а ценовите предложения варираха от 31.5 млн. лв. до 57 млн. лв. За по-дългия участък се състезаваха трима и там предлаганите цени не бяха с фрапираща разлика - от 53.9 млн. лв. до 57.9 млн. лв. Според критериите за оценка на участниците именно цената имаше най-голяма тежест - 55 точки. Останалата тежест се разделяше между техническата оферта и проектното предложение.



Рязане на ленти - през 2015 г.

Според предварително обявените планове на "Метрополитен" изграждането на отсечката трябва да започне през март и да приключи заедно с разширението на градската железница до летище София - през пролетта на 2015 г. Изграждането на метрото до втория терминал на аерогарата започна през миналия ноември. Там изпълнителите са обединенията "Станилов – Метропроект" с водещ партньор "Станилов", "Метро Дружба" (водещ е "Трейс груп холд") и консорциумът "Метро Сифер" (с водещ "Сиенит"). Изграждането на този участък ще струва 136 млн. лв., като и за него средствата са осигурени от оперативна програма "Транспорт".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

България вече няма как да отлага механизма за разследване на главния прокурор 3 България вече няма как да отлага механизма за разследване на главния прокурор

Бойко Борисов се размина с Венецианската комисия за това как трябва да се гарантира независимост на процедурата

6 дек 2019, 2415 прочитания

Трудните книжки 3 Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

6 дек 2019, 1511 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
В София ще има първа нова пожарна от 30 години

След една година и инвестиция от 1.6 млн. лв. проектът в "Люлин"ще бъде завършен

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10