С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
187 24 фев 2013, 20:10, 19567 прочитания

През 2015 г. метрото ще достигне дължина от 39 километра

Изграждането на третия лъч ще е най-големият инфраструктурен проект през следващия програмен период

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Веднага след гласуването на оставката на кабинета "Борисов" ГЕРБ започна предизборната си кампания, използвайки обичайните методи - показност и пари. Предхождащите откровения на Бойко Борисов, че "Тракия" няма да бъде завършена, ако правителството подаде оставка, се оказа "козът", който вече е изигран. Сега партия ГЕРБ се нуждае от нова силна карта, с която да поддържа рейтинга си и да подгрява аудиторията за предстоящите избори. И именно тук на сцената се появява не кой да е проект, а този за метрото - безспорно най-успешният през последните години.

Проект за пример


Така ден след като оставката на кабинета беше приета, Столичната община извади проекта за метрото, като го представи с позитивни визуализации и като добър пример за усвояване на европейски средства не само за България, но и в рамките на Европейския съюз.

"Много удобно се забравя и продължава да се забравя, че работим в условия на тежка икономическа криза. За мен инвестициите, които се случват в София, се дължат до голяма степен на работата на правителството", каза кметът на София Йорданка Фандъкова. По нейни думи никога толкова бързо, евтино и качествено не се е строило, така както през последните 4 години.
 
"Ще си позволя да кажа, че съм работила като заместник-кмет в момент, когато правителството и столицата воюваха, а това е изключително вредно за хората. И имах възможността да работя в ситуация, в която нещата се случваха изключително добре и екипно - метрото е конкретният резултат, който виждате от тази работа", допълни кметът.

Според изпълнителния директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев проектът се ползва с изключително добро отношение в Европейската комисия и се дава за пример в работата по оперативните програми в България.
 
В очакване на 2015 г.



Единственият сигурен проект, който продължава да се развива, след две години ще достигне дължина от 39 км и 34 метростанции. Повече от 30% от хората, които ползват градски транспорт, ще го заменят с метро, което означава около 380 хил. пътника дневно.
 
По изграждането на отсечката до втори терминал на аерогарата, която е част от разширението на първия метродиаметър, вече активно се работи. Срокът, в който трябва да бъде изпълнен участъкът от близо 5 км и 4 метростанции, е до пролетта на 2015 г. Той е разделен на три, като първите две отсечки са подземни, а третата е надземена. Началото на трасето е от бул. "Цариградско шосе", а крайната му точка е Терминал 2 на летище София.

Стойността на проекта е 136 млн. лв., а средствата са от оперативна програма "Транспорт". След като заработи новата отсечка, се очаква пътуващите с метрото да нараснат с 90 хил. дневно.

Метростанцията на летище София  ще има пряка връзка с корпуса на Терминал 2, както и изход при подземния паркинг на аерогарата. През входът на метростанцията ще се открива панорамна гледка към пистите за излитане и кацане на самолетите. Това е и първият изцяло завършен архитектурен проект за станция по отсечката. Според Стоян Братоев през следващите месеци предстои да бъдат готови и тези за оформлението на другите три спирки от трасето.

Още за напредъка

През март започва и изграждането на участъка от "Младост 1" до "Бизнес парк София", който трябва да приключи заедно с разширението на подземната железница до летището. Отсечката е изцяло подземна и с дължина малко под три километра. Ще има и три спирки - една до кръстовището на бул. "Александър Малинов" и бул. "Андрей Ляпчев", една зад хипермаркет "Хит" и при кръстовището на околовръстното шосе и ул. "Самар".

Това е последното разклонение, което ще се изпълнява със средства по оперативна програма "Транспорт" през настоящия програмен период. Стойността на отсечката ще е малко над 85 млн. лв., което е далеч по-ниска цена от индикативната - около 110 млн. лв. Общо от търговете за продължението на метрото до летище София и бизнес парка са спестени над 50 млн. лв. "Желанието ни е тези средства да отидат за продължението на метрото до кв. "Хладилника", каза Стоян Братоев.

Три за щастие

Строителството на последния от основните лъчи на метрото - третият, е най-големият инфраструктурен обект, който се предвижда да бъде реализиран в следващия програмен период (2014- 2020 г.). Прогнозната стойност е над 1.4 млрд. лв., като за финансирането се разчита на оперативна програма "Транспорт".

Проектът за него се разработва от чешката компания "Метропроект" и по думите на Стоян Братоев трябва да бъде готов в следващите месеци. "Строителството на отсечката ще започне на етапи, като при осигуряване на финансирането на цялата линия третият лъч може да бъде готов още през 2018 г.", каза изпълнителния директор на "Метрополитен".

Третият лъч на метрото ще тръгва от колелото на трамвая на бул. "Ботевградско шосе", през бул. "Владимир Вазов", където ще има три метростанции и една при театър "Зад канала", следващата ще е на Орлов мост с връзка с първия метродиаметър и при НДК с връзка с втората линия на метрото. От Националния дворец на културата линията продължава към кръстовището на бул. "България" и бул. "Гешов" с друга метростанция, кварталите "Красно село" и "Овча купел" и ще достигне околовръстното шосе. Последната спирка на третия лъч на метрото ще достигне жп линията София - Перник и там ще бъде открита нова гара.

Генералният план на метрото цели всяка от трите линии да има отклонение в периферията и по тях да функционират шест маршрута, като по този начин се постигне почти 70% обслужване на града. "Крайният резултат ще бъде четири спирки, обвързани с националната железопътна мрежа, девет спирки с трамвайни линии и една с летището", допълни Братоев.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

3 Сделка или не: Ангел Джамбазки е кандидатът на ВМРО за кмет на София

Евродепутатът може сериозно да размести резултатите за другите участници, интригата е дали има "политически бартер"

21 сеп 2019, 1355 прочитания

Кой ще превъоръжи пехотата 5 Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

20 сеп 2019, 3053 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Лекарите ще протестират срещу здравната каса

Управителят й обясни, че няма да подаде оставка

Константинос Милонас: Съкровищата на България са данъците и IT талантите

Изпълнителният директор на клъстера на Adecco Group за Гърция и България пред "Капитал"

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Кой кара джипа

Скандалите от последните дни показаха, че Бойко Борисов често е само лице на истинската коалиция, която държи властта

20 въпроса: Магдалена Малеева

Със същия устрем, ентусиазъм и дисциплина, с които печели титли в тениса, Малеева развива и всички проекти, с които се захваща

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата