"Тракия" и "Марица" са под въпрос, "Струма" продължава

Правителството на Бойко Борисов приключва мандата си без да е завършило две от обещаните три магистрали

Председателят на АПИ Лазар Лазаров подписа договор за проектиране и строителство на Лот 2 на магистрала "Струма" с Георги Харизанов от консорциум "Струма – Лот 2"
Председателят на АПИ Лазар Лазаров подписа договор за проектиране и строителство на Лот 2 на магистрала "Струма" с Георги Харизанов от консорциум "Струма – Лот 2"
Председателят на АПИ Лазар Лазаров подписа договор за проектиране и строителство на Лот 2 на магистрала "Струма" с Георги Харизанов от консорциум "Струма – Лот 2"    ©  Цветелина Белутова
Председателят на АПИ Лазар Лазаров подписа договор за проектиране и строителство на Лот 2 на магистрала "Струма" с Георги Харизанов от консорциум "Струма – Лот 2"    ©  Цветелина Белутова

Строителството на магистрала "Струма" към гръцката граница продължава. И дотук с добрите новини.

Защото не е ясно как и кога ще бъдат завършени други две отсечки, започнати при правителството на Бойко Борисов – магистрала "Тракия" от Ямбол до Карнобат и "Марица" между Димитровград и Харманли. Тази равносметка представи министърът на регионалното развитие в оставка Лиляна Павлова при подписването на договора за изграждането на нов лот от "Струма" - този между Дупница и Благоевград. Павлова се похвали с одобрената от Брюксел апликационна форма за три отсечки от магистралата (двете в строеж и подписаната в сряда) и проектиране на оставащото трасе между Благоевград и Сандански. Но заяви, че не носи политическа отговорност за завършването на проблемните участъци от "Тракия" и "Марица". Същото изказване преди седмица направи и премиерът Бойко Борисов, след като обяви оставката на правителството.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
62 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    raimond avatar :-(
    Meister Eckhart
    • - 5
    • + 28

    лошо

    Нередност?
  • За да останат ХОРА в България.
    • - 4
    • + 87

    Даваш на един мошеник проект - и резултата е налице. Ако ще милиони гаранции да имаш, да е най-ниската цена - мошеника си остава такъв цял живот..

    Нередност?
  • 3
    beriya avatar :-P
    beriya
    • - 7
    • + 13

    Имаше критики, че БГ банки отказвали плащания към alibaba.com, но ето, че отново има проблем със субект с име навеждащо странни асоциации, явно на фирма Порр не и се строи, дано поне не завлече държавата финансово☺

    Нередност?
  • 4
    geoimg avatar :-(
    Geoimg
    • - 20
    • + 15

    Идват като аслани, тръгват си като...

    Нередност?
  • 5
    jugozombi avatar :-?

    Поредната слаба статия по темата, внушаваща със заглавието си неверни представи. Магистраломразието на "Икономедиа" е вече откровено бутафорно. Доколкото зная, строят се:
    - две трети от последния лот на "Тракия", с проблеми;
    - два лота на "Марица", един с проблеми и един общо взето без фатални такива;
    - два лота на "Хемус" с по-малка дължина, един безпроблемен и един не с европейско финансиране, по който забавянето има друга логика;
    - два лота на "Струма", с пренебрежими проблеми.
    Всеки да прецени дали следното твърдение е вярно:
    "Строителството на магистрала "Струма" към гръцката граница продължава. И дотук с добрите новини."

    Нередност?
  • 6
    musashii avatar :-|
    musashii
    • - 1
    • + 44

    Е какво очаквате от Черепа?От дълги години е монополист в сферата на залаганията на спортни прояви и предлага коефициенти в пъти по-ниски от тези на онлайн хазартните оператори.

    Нередност?
  • 7
    jugozombi avatar :-?

    П. п. И една крещяща манипулация:
    "Правителството на Бойко Борисов приключва мандата си без да е завършило две от обещаните три магистрали"
    Това внушение всъщност е основната цел на псевдожурналистиката на "Икономедиа" и Радостина Маркова. То няма много общо със сериозния анализ на проектите. Още при началото на строителството по двата лота на "Марица" сроковете за завършване бяха след датата на редовните парламентарни избори. Това не може да е новина, не е и съществена тема. Важните теми са създаването на административен капацитет (простете за клишето) за усвояване на европейските средства и задвижването на ускореното инфраструктурно строителство. Дали пускането в експлоатация ще е преди или няколко месеца след датата на изборите - това е второстепенен въпрос.

    Нередност?
  • 8
    jugozombi avatar :-?

    [quote#5:"Югозомби"]Поредната слаба статия по темата, внушаваща със заглавието си неверни представи. Магистраломразието на "Икономедиа" е вече откровено бутафорно. Доколкото зная, строят се:
    - две трети от последния лот на "Тракия", с проблеми;
    - два лота на "Марица", един с проблеми и един общо взето без фатални такива;
    - два лота на "Хемус" с по-малка дължина, един безпроблемен и един не с европейско финансиране, по който забавянето има друга логика;
    - два лота на "Струма", с пренебрежими проблеми.
    Всеки да прецени дали следното твърдение е вярно:
    "Строителството на магистрала "Струма" към гръцката граница продължава. И дотук с добрите новини."[/quote]

    Впрочем строи се и трета част от "Марица", връзка между Свиленград и ГКПП "Капитан Андреево", но както и да е.

    Нередност?
  • 9
    galleen avatar :-|
    galleen
    • - 41
    • + 18

    До коментар [#5] от "Югозомби":

    И да се пънеш и да не, доколкото знам на Тракия крайния срок е Март месец, а на Струма и Марица - Септември.
    Гордостта на Бойко, май и с нея не можа да се справи.

    Нередност?
  • 10
    jugozombi avatar :-?

    До коментар [#9] от "galleen":

    Сериозността изисква да се каже, че отдавна не се очакваше завършване на "Марица" преди датата на редовните избори. Вариантът за това беше предсрочно завършване. Магистралното строителство е много, много далеч от така жадувания от неспособните да бъдат конструктивни опозиционни политици и медии провал.

    Нередност?
Нов коментар