Близо 22.5 млн. лв. ще струва поредното кръгово кръстовище в София
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Близо 22.5 млн. лв. ще струва поредното кръгово кръстовище в София

Дванадесет стоманени въжета ще поддържат кръговата конструкция от вътрешната страна на кръга.

Близо 22.5 млн. лв. ще струва поредното кръгово кръстовище в София

Строителството на съоръжението на бул. "България" и бул. "Гешов" може да започне през есента

Кристина Климентиевна
24851 прочитания

Дванадесет стоманени въжета ще поддържат кръговата конструкция от вътрешната страна на кръга.

© Капитал


Изпълнител на поръчката е "Балканстрой", като срокът, в който трябва да бъде завършено кръстовището, е 230 дни след старта на строителството.

Кръстовището на две нива при бул. "Акад. Иван Гешов" и бул. "България", което се очаква да бъде едно от решенията за отпушване на трафика в София, вече е на крачка от изпълнението си. Транспортният възел е част от проект, който стартира още през 2009 г. за пет такива обекта и получи одобрение за заем от Европейската инвестиционна банка в размер на 44.6 млн. евро. Още през 2008 г. бяха проведени търгове и избрани изпълнители, като три от кръстовищата - в "Младост", при телевизионната кула и при пресичането на бул. "Акад. Иван Гешов" и ул. "Георги Софийски", вече са готови. За тази година е предвидено строителството на останалите два – на бул. Акад. Иван Гешов" и бул. "България" и при Семинарията.

Срок от 230 дни

Изграждането на транспортния възел на бул. "Акад. Иван Гешов" и бул. "България" е планирано да започне през втората половина на тази година, а стойността на обекта е 22.4 млн. лв. без ДДС. Изпълнител на поръчката е "Балканстрой", като срокът, в който трябва да бъде завършено кръстовището, е 230 дни.

Проектът е разработен на две нива, като горната му част ще бъде във вид на кръгово движение, което е нововъведение за България. "Това решение бе наложено, след като използвахме данните от трафика и установихме, че всички зони за движение на кръстовището са еднакво натоварени", каза Сергей Стойков, директор на фирмата изпълнител. По негови думи така преминаването през кръстовището в пиков час ще става най-много за 2 минути.

Второто ниво

Идейното решение за транспортния възел предвижда вантова конструкция за второто ниво на съоръжението. Кръговата конструкция ще бъде заключена между дванайсет стоманени въжета от вътрешната страна на кръга и още четири от външната. Те ще бъдат закачени върху масивна средна колона, които ще държат конструкцията на кръговото движение. При изграждането на това кръстовище ще бъде завършен целият цикъл за връзка между западната и източната част на града. Една от целите на проекта е движението в зоната от бул. "Възкресение" до Южния парк да бъде изцяло без светофари.

Движението по горното главно ниво на кръстовището ще е кръгово и в две ленти. На долното ниво ще бъдат забранени левите завои и именно така преминаването по него ще е възможно в рамките на две минути. Движението на входовете и изходите към кръга също ще е двулентово.

В процеса на изграждане на кръстовището ще бъде построена и пешеходна пасарелка с два асансьора, за да бъдат премахнати и светофарите на ул. "Урвич".

Изпълнител на поръчката е "Балканстрой", като срокът, в който трябва да бъде завършено кръстовището, е 230 дни след старта на строителството.

Кръстовището на две нива при бул. "Акад. Иван Гешов" и бул. "България", което се очаква да бъде едно от решенията за отпушване на трафика в София, вече е на крачка от изпълнението си. Транспортният възел е част от проект, който стартира още през 2009 г. за пет такива обекта и получи одобрение за заем от Европейската инвестиционна банка в размер на 44.6 млн. евро. Още през 2008 г. бяха проведени търгове и избрани изпълнители, като три от кръстовищата - в "Младост", при телевизионната кула и при пресичането на бул. "Акад. Иван Гешов" и ул. "Георги Софийски", вече са готови. За тази година е предвидено строителството на останалите два – на бул. Акад. Иван Гешов" и бул. "България" и при Семинарията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

41 коментара
  • 1
    pixtura avatar :-|
    oIo
    • -29
    • +101

    това е абсолютно малоумен проект! как е възможно такова безхаберие? единствената полза от "съоръжението" е премахването на левия завой. типично по български - строи се кръгово и отдолу - светофари...

  • 2
    beriya avatar :-|
    beriya

    Бутиково кръгово за 22,5 млн.- вярно казваше Дянков, кризата е отминала.

  • 3
    rage_against avatar :-|
    Rage Against

    не разбрах защо ще строят скъпа и нестабилна въртележка с цел облекчаване на трафика?!?

  • 4
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    До коментар [#3] от "Rage Against":

    Ако само това не разбираш, с мед и масло ще те храним....

  • 5
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    Това правене на вантово кръстовище е определено една изгъзица, но може да се направи и по "класическия" начин на опори....
    По голем проблем са само двете платна по кръга, кръговото в две платна при ТВ кулата на Др.Цанков вече яко затормозява движението...

  • 6
    pirocorp avatar :-|
    Piroman

    До коментар [#3] от "Rage Against":

    Защото могат

  • 7
    vesko_dechev avatar :-|
    Веселин Дечев

    Стига бе!
    как може такова крадене!

  • 8
    rage_against avatar :-P
    Rage Against

    До коментар [#4] от "boby1945":

    Буби,
    много си оригинален днес. не мога да позная оная стара сбръчкана комунистическа кожа, която редовно се влачи във форума :)

  • 9
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити

    Точно пък това кръстовище изобщо не се нуждае от отпушване. Има къде, къде по-належащи кръстовища за отпушване.

  • 10
    gligi avatar :-|
    gligi

    Явно целта е да се усвоят едни средства...

    В София няма никаква визия за транспорта. Този тип "кърпене" само премества задръстванията на следващото кръстовище... После ще правим ли кръгово и на НДК? На Орлов мост?

    Иначе добре са напасва: "кръгово движение" - като в "повече коли - повече задръствания - повече пътища - повече коли..." Да не забравяме и обръчите от фирми! А всъщност има и други неща, които се движат чрез търкаляне - метро и колело например.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK