С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
29 1 мар 2013, 18:00, 14019 прочитания

Няма да я бъде, ще я бъде...

След огласеното забавяне на "Тракия" изпълнителят на последната отсечка се ангажира да завърши магистралата в срок и с кредит

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


В политиката, а и в съзнанието на много българи, правителството на ГЕРБ със сигурност ще остане с магистрала "Тракия". Въпросът обаче е дали със завършването на последните километри от нея, или с поредната лавина от обещания и проблеми.
Изминалата седмица даде основание да се очакват и двете. Първоначално с изказването на премиера Бойко Борисов, че след оставката на кабинета не носи политическа отговорност за доизграждането на магистралата. Впоследствие с думите на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова, че строителството на последните 30 километра (между Зимница и Карнобат) изостава. И ден по-късно отново с нейно изявление, този път – че то ще приключи в срок – до началото на юни.
Сигналите на правителството, както и протестите на строители по отсечката от "Тракия" между Ямбол и Карнобат от предните месеци, показаха, че проблеми около магистралата има. За момента обаче, поне по обещания на изпълнителя на трасето – сдружение "Тракия IV" (с водещ партньор свързаната с Васил Божков "ПСТ холдинг"), изглеждат решими. И пак по негови обещания – в срок.

Задача с неизвестни
Като имаме предвид количеството работа по последните километри от "Тракия" и го разделим на оставащото време, сметката с крайния срок не излиза. Думите са на председателя на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров, който преди броени дни заяви, че строителството на магистралата към Карнобат изостава и ако изпълнителят бездейства, ще има неустойки, а може да се стигне и до прекратяване на договора.
Наблюденията му се потвърдиха от проверка на агенцията, коята показа, че струпаната по трасето техника не работи и ако се строи, то е с притеснително ниски темпове. Подобни сигнали даваха и работещи по строителството фирми, които от месеци алармират за изоставане от графиците и за проблеми с разплащането. В средата на зимата напрежението ескалира дотам, че самото завършване на последните 30 километра от "Тракия" бе поставено под въпрос.
Ресорното министерство дори събра на спешна среща най-големите строителни компании с идеята да разбие последния участък от магистралата на малки отсечки и да ги разпредели между тях за довършване. Идея, която отмря с подадената от правителството оставка.
От сдружение "Тракия IV" обаче не смятат ситуацията за критична – и тогава, и сега.
"Изоставане на строителството няма, по трасето се работи и в момента", коментира представителят на обединението и изпълнителен директор на водещия партньор в него "ПСТ холдинг" Иван Иванов. По думите му, ако темповете са ниски, то е заради дъждовете и преовлажнените почви, които не позволяват да се прави циментова стабилизация и да се полага асфалт. Според него обаче работата по участъка от "Тракия" между Ямбол и Карнобат вече е изпълнена на 75% и началото на юни е реален срок за предаване на отсечката.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: ВСС преизбра Гешев за главен прокурор, икономиката леко се забавя Вечерни новини: ВСС преизбра Гешев за главен прокурор, икономиката леко се забавя

И още: Първият ден от болничните няма да се плаща от никой, патриотите "вдигнаха" минималната пенсия и осигуриха безплатна детска градина за социално слаби, подготвя се нова концесия на летище Пловдив

14 ное 2019, 127 прочитания

Повтореният избор на Гешев отново пътува към президента 2 Повтореният избор на Гешев отново пътува към президента

Висшият съдебен съвет очаквано прегласува решението си за нов главен прокурор със същото мнозинство от 20 гласа срещу 4

14 ное 2019, 570 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Намалението на тока е за сметка на трите ЕРП

Нощната енергия става значително по-евтина

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Омраза за двойна употреба

На фона на практиката обвинението срещу природозащитника Тома Белев изпъква като политическо

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

К като "Култура", К като "край"

"К - вестник за критика, дебати и културни удоволствия" спира да излиза в началото на следващата година

20 въпроса: Христо Христозов

"Практиката показва, че бързите решения имат висока цена и рядко са устойчиви"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10