С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 6 мар 2013, 20:03, 14663 прочитания

Нелицензирани фирми все още събират екотакси за автомобили

От февруари МОСВ работи само с две компании за рециклиране

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От 14 през миналата година фирмите за събиране на екотакси за внос на автомобили, които се прелицензираха по новия Закон за управление на отпадъците, вече са само две. Въпреки това обаче някои от преди действащите компании, които вече са с отнето разрешително, продължават незаконно да събират екотакси и да издават фалшиви касови бонове със задна дата. Въпреки предприетите мерки от екоминистерството и сигналите до МВР това продължава. 

Покрай легалното и фалшивото


Годишно в България се внасят около 220 хил. автомобила, като собствениците им дължат екотакси от 30 до 240 лв. за автомобил над 10 години. От началото на февруари досега обаче около 1000 автомобила са били внесени и за тях е платена такса на нелицензирани фирми, а и досега касовите бонове са с дата 2 февруари. Част от пунктовете за екотакси се намират в района на КАТ, където се регистрират колите. Тъй като КАТ не се занимават със събирането на екотакси в по-ранните дати на миналия месец, фалшивите касови бонове са били приемани. Междувременно обаче от МОСВ изпратиха писмо, в което уведомиха КАТ за настъпилите промени при лицензираните фирми, а КАТ от своя страна уведоми всичките си служители. Така в момента  много хора не могат да регистрират новите си автомобили, защото са платили задължителната продуктова такса на дружества, които вече нямат права да я събират, и за да ги регистрират, трябва да платят втори път на легитимна организация. Вече дадените суми могат да се търсят единствено чрез съда. Някои от предишните фирми за екотакси обаче продължават да държат офисите си и да продават екотакси. Според Закона за управление на отпадъците те подлежат на глоба от 30 до 100 хил. лв. От друга страна, касовите бонове със задна дата са документ с невярно съдържание, за което НАП може да се самосезира.

Новите изисквания

Причината броят на компаниите, които се занимават с екотакси, да намалее са завишените изисквания в закона. Всяка фирма трябва да представи договори, според които покрива изкупуването и рециклирането на коли от цялата страната, програма за изпълнение на целите и безусловна банкова гаранция от 1 млн. лв. Така фирмите, които се занимават реално с рециклиране на автомобили, са само две - "Българска рециклираща компания" и "Ауторек". "Наясно сме с проблемите с компаниите с отнето разрешително или без разрешително. Там основният въпрос е, че те не изпълняват цели за рециклиране, не инвестират в площадки за разкомплектоване на автомобили – те работят за деня", коментира Диана Ангелова, изпълнителен директор на "Българска рециклираща компания".


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Гражданите няма да влизат в затвора, ако горят отпадъци Гражданите няма да влизат в затвора, ако горят отпадъци

ГЕРБ внесе допълнение на съществуващите текстове в Наказателния кодекс, което се отнася най-вече за юридически лица

10 дек 2019, 647 прочитания

Вечерни новини: Опит за борба с горенето на боклуци, Русия и Украйна спират огъня Вечерни новини: Опит за борба с горенето на боклуци, Русия и Украйна спират огъня

И още: Три журналистки взеха приза "Човек на годината", партия на Слави би била трета политическа сила, утре управляващите гласуват Цацаров за шеф на КПКОНПИ

10 дек 2019, 613 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Пари и имоти – за (пред)последно от ГЕРБ

Сред големите печеливши са "Българският Лувър" и общини на управляващата партия

Още от Капитал
Uber вече не е готин

Лондон удари силно Uber и вече има нови, по-евтини приложения за споделени пътувания

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10