Брюксел кани кандидати за реклама на храни в чужбина
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Брюксел кани кандидати за реклама на храни в чужбина

Досега България е участвала в кампании за реклама на бяло саламурено сирене, кашкавал, кисело мляко, лютеница, конфитюр от рози, шипков мармалад, компот от праскови и вина

Брюксел кани кандидати за реклама на храни в чужбина

Организации на производители и търговци могат да подават проекти до 15 април

Деница Ватева
3062 прочитания

Досега България е участвала в кампании за реклама на бяло саламурено сирене, кашкавал, кисело мляко, лютеница, конфитюр от рози, шипков мармалад, компот от праскови и вина

© Цветелина Белутова


Министерството на земеделието е публикувало покана за участие в тазгодишния конкурс за проекти за реклама на храни в чужбина. Предложенията по схемата се състезават директно в Брюксел, като одобрените от тях получават в общия случай 50% европейско финансиране. Останалите пари се поделят между държавата членка (30%) и кандидатстваща организация (20%). Срокът за участие е 15 април.

Какво се финансира

Проектите за промоция на храни целят да рекламират определени продукти в други държави членки или в страни извън ЕС. Организациите, които ги спечелят, могат да ползват средствата за печатна, радио-, тв или интернет реклама, за билбордове, участия в изложения, организации на дегустации, семинари и др. Важното правило е, че може да бъде рекламиран отделен продукт, но не и конкретна търговска марка. Така например българска организация може да избере да представя саламурено сирене в друга държава членка, като се фокусира върху качеството на продукта, но без в рекламите да участват имената на фирми производителки или марки.

Практиката в много държави членки показва, че по време на тези кампании определени производители провеждат паралелно и свои за собствена сметка, показващи точно този продукт. Така например през януари по време на берлинското изложение за храни на холандския щанд имаше обща кампания за представяне на декоративни цветя, а паралелно до него няколко фирми, проиводители на семена за цветарството, рекламираха същите сортове.

Самият конкурс е разделен на две части - за реклама в други държави членки или за реклама в трети страни. Може да се подават проекти за промотирането на пресни и преработени плодове и зеленчуци, месни и млечни продукти, мед, цветарство, растителни масла, вина със защитени наименования или конкретни сортове, продукти от биоземеделие. Списъкът с възможните продукти за реклама извън ЕС е допълнен с още преработени продукти, в чиято основа са зърнените храни или оризът.

Програмите за реклама може да бъдат с период от една до три години, като за всяка от тях трябва да бъде избрана изпълняваща организация (например рекламна агенция), както и одитиращ орган. Практиката през последните години е да се дава предимство на проекти, изпълнявани от повече от една държава членка, както и такива, които промотират здравословния начин на живот.

Кой може да участва

С проект за реклама на храни могат да участват само организации на производители или на производители и търговци. Изискванията към тях са да съществуват от поне две години, да имат най-малко 20% пазарен дял в съответния сектор, както и да издават собствено печатно или електронно издание. Подаденият проект ще се оценява директно в ЕК, като от европейските фондове се предоставя 50% финансиране, а останалите пари трябва да бъдат разпределени между държавата членка и самата организация. Изключение се прави единствено за програми, целящи промоция на плодове и зеленчуци сред подрастващите, както и за насърчаване на разумната консумация на алкохол в ЕС. При тях ЕС поема 60% от финансирането.

Девет български проекта досега

През последните години различни български организации са успявали да спечелят финансиране за реклама на продукти в чужбина, като досега има одобрени девет български кампании, част от които са правени съвместно и с други държави членки. Сред представяните продукти са бяло саламурено сирене, български кашкавал, кисело мляко, лютеница, конфитюр от рози, шипков мармалад, компот от праскови и вина. Рекламите на българските храни са на пазари на пет континента, сред които Германия, Румъния, Полша, Испания, Великобритания, Китай, Русия, Украйна, Бразилия, Австралия, Обединените арабски емирства, САЩ. Досега е приключила единствено първата одобрена българска кампания - "Европейско сирене, моля", която бе направена в Русия и Украйна съвместно с Кипър.

Министерството на земеделието е публикувало покана за участие в тазгодишния конкурс за проекти за реклама на храни в чужбина. Предложенията по схемата се състезават директно в Брюксел, като одобрените от тях получават в общия случай 50% европейско финансиране. Останалите пари се поделят между държавата членка (30%) и кандидатстваща организация (20%). Срокът за участие е 15 април.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK