С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
17 мар 2013, 18:28, 2875 прочитания

Брюксел кани кандидати за реклама на храни в чужбина

Организации на производители и търговци могат да подават проекти до 15 април

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Министерството на земеделието е публикувало покана за участие в тазгодишния конкурс за проекти за реклама на храни в чужбина. Предложенията по схемата се състезават директно в Брюксел, като одобрените от тях получават в общия случай 50% европейско финансиране. Останалите пари се поделят между държавата членка (30%) и кандидатстваща организация (20%). Срокът за участие е 15 април.

Какво се финансира


Проектите за промоция на храни целят да рекламират определени продукти в други държави членки или в страни извън ЕС. Организациите, които ги спечелят, могат да ползват средствата за печатна, радио-, тв или интернет реклама, за билбордове, участия в изложения, организации на дегустации, семинари и др. Важното правило е, че може да бъде рекламиран отделен продукт, но не и конкретна търговска марка. Така например българска организация може да избере да представя саламурено сирене в друга държава членка, като се фокусира върху качеството на продукта, но без в рекламите да участват имената на фирми производителки или марки.

Практиката в много държави членки показва, че по време на тези кампании определени производители провеждат паралелно и свои за собствена сметка, показващи точно този продукт. Така например през януари по време на берлинското изложение за храни на холандския щанд имаше обща кампания за представяне на декоративни цветя, а паралелно до него няколко фирми, проиводители на семена за цветарството, рекламираха същите сортове.

Самият конкурс е разделен на две части - за реклама в други държави членки или за реклама в трети страни. Може да се подават проекти за промотирането на пресни и преработени плодове и зеленчуци, месни и млечни продукти, мед, цветарство, растителни масла, вина със защитени наименования или конкретни сортове, продукти от биоземеделие. Списъкът с възможните продукти за реклама извън ЕС е допълнен с още преработени продукти, в чиято основа са зърнените храни или оризът.



Програмите за реклама може да бъдат с период от една до три години, като за всяка от тях трябва да бъде избрана изпълняваща организация (например рекламна агенция), както и одитиращ орган. Практиката през последните години е да се дава предимство на проекти, изпълнявани от повече от една държава членка, както и такива, които промотират здравословния начин на живот.

Кой може да участва

С проект за реклама на храни могат да участват само организации на производители или на производители и търговци. Изискванията към тях са да съществуват от поне две години, да имат най-малко 20% пазарен дял в съответния сектор, както и да издават собствено печатно или електронно издание. Подаденият проект ще се оценява директно в ЕК, като от европейските фондове се предоставя 50% финансиране, а останалите пари трябва да бъдат разпределени между държавата членка и самата организация. Изключение се прави единствено за програми, целящи промоция на плодове и зеленчуци сред подрастващите, както и за насърчаване на разумната консумация на алкохол в ЕС. При тях ЕС поема 60% от финансирането.

Девет български проекта досега

През последните години различни български организации са успявали да спечелят финансиране за реклама на продукти в чужбина, като досега има одобрени девет български кампании, част от които са правени съвместно и с други държави членки. Сред представяните продукти са бяло саламурено сирене, български кашкавал, кисело мляко, лютеница, конфитюр от рози, шипков мармалад, компот от праскови и вина. Рекламите на българските храни са на пазари на пет континента, сред които Германия, Румъния, Полша, Испания, Великобритания, Китай, Русия, Украйна, Бразилия, Австралия, Обединените арабски емирства, САЩ. Досега е приключила единствено първата одобрена българска кампания - "Европейско сирене, моля", която бе направена в Русия и Украйна съвместно с Кипър.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Непредвидени обстоятелства" в проекта за пл. "Ал. Невски" струват 87 хил. лв. "Непредвидени обстоятелства" в проекта за пл. "Ал. Невски" струват 87 хил. лв.

Проектът на арх. Пантелеев ще бъде преработен изцяло, защото се оказа несъобразен с базови неща - състоянието на подземната инфраструктура, канализацията и риска за околни исторически сградите

29 яну 2020, 772 прочитания

Вечерни новини: Васил Божков издирван заради 7 обвинения, кабинетът оцеля във вота на недоверие Вечерни новини: Васил Божков издирван заради 7 обвинения, кабинетът оцеля във вота на недоверие

И още: Законът за хазарта беше одобрен на първо четене; САЩ предложиха план за израелско-палестинския въпрос; Авиокомпании отменят полети до Китай заради вируса

29 яну 2020, 891 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Притокът на чужди инвестиции се забавя

Данните от платежния баланс за януари са изкривени от еднократни ефекти и не дават ясен сигнал за икономиката

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

И твойто СУПТО също

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10