Десет кандидата за строителството на част от магистралата до Калотина
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Десет кандидата за строителството на част от магистралата до Калотина

Първите три километра от магистралата до Калотина, или т.нар. Западна дъга на София, вече се строят

Десет кандидата за строителството на част от магистралата до Калотина

Финансирането от 200 млн. лв. е под въпрос и ако не бъде осигурено, процедурата може да бъде прекратена

6082 прочитания

Първите три километра от магистралата до Калотина, или т.нар. Западна дъга на София, вече се строят

© КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ


Десет участника подадоха оферти за строителството на 31.4 километра от магистралата Калотина - София (виж карето). Осем от кандидатите са обединения, две дружества участват самостоятелно. Прогнозната стойност на обекта е 200 млн. лв. без ДДС, като се предвижда движението по съществуващия в момента четирилентов път (по две ленти във всяка посока) да не бъде спирано по време на строителството.

Проектът

Участъкът започва от Калотина и продължава до с. Храбърско (близо до Сливница). Пътят ще бъде с магистрален габарит по три ленти във всяка посока и обща ширина 23.5 м. Проектната скорост на отсечката е 110 км в час. Ще има около 20 нови съоръжения - мостове, надлези и дори естакада. Участъкът преминава през територията на три общини - Драгоман, Сливница и Божурище. Очаква се строителството на трасето да е с продължителност от 21 до 25 месеца от започване на строителството.

Ако има пари

Проблем пред изпълнението на проекта е, че той трябва да се финансира по оперативна програма "Транспорт", която вече е напълно договорена и няма свободни средства на този етап. Така, въпреки че е част от допълнителните проекти в програмата, този участък може и да не стартира с финансиране по нея. Това означава, че дори и да бъде избран изпълнител, строителството може да не започне, защото Агенция "Пътна инфраструктура" няма право да сключва необезпечени договори. Ако това се случи, процедурата ще бъде прекратена.

Вариант за финансиране на строителството на отсечката обаче според пътната агенция има. Това може да стане със спестени средства от други обекти по оперативна програма "Транспорт". Такъв е например проектът за Западната дъга, който също е част от магистралата София - Калотина. От търга за изпълнение на първата му част бяха спестени близо 35 млн. лв., като предстои избор на изпълнител за втората отсечка. Финансиране може да се осигури и чрез преразпределяне на средства вътре в оперативните програми чрез прехвърляне на ресурс за строителството.

От София до Калотина

Пътят от Калотина и с. Храбърско е първият етап от магистралата София - Калотина. Общата дължина на трасето е 74.5 км и включва още Западната дъга на София (8.5 км), Северната скоростна тангента (16.5 км) и още 19 км трасе между столицата и Сливница (тази отсечка е предвидена за строителство през следващия програмен период). Тръжните процедури за всички останали части вече са задвижени, като първият отрязък от Западната дъга дори се изпълнява. За втората част от нея, която е с дължина от 6 км, в момента тече търг за изпълнител. Прогнозната стойност на този участък е 92.7 млн. лв. Участниците ще станат ясни в средата на април.

Участниците

- Консорциум "Макс Бьогл – Инжстрой Калотина 2013", съставен от "Макс Бьогл" и "Инжстрой инженеринг" - Варна

 - Консорциум "ХАВП – Калотина", в което влизат "Хидрострой", испанската "Аксан" АД, "Водстрой 92" и "Пътинженерингстрой" - Търговище

 - Сдружение "Салваторе Матарезе – Клаудио Салини гранди лаватори", в което участват "Салваторе Матарезе" и "КС гранди лавори"

 - "ФСС Конструкциони"

 - Консорциум "Калотина" с участници италианската "Импреза", "Инфраструктурна строителна компания", "ГБС Инфраструктурно строителство", "Пътстрой 92"

 - "Порр БАУ" ГмбХ

 - Обединение "Лена и партньори", в което участват "ИСА 2000", "СК 13 Пътстрой" и португалската "Лена енженария"

 - Съвместно предприятие Salini–Impregilo ("Салини - Импреджило"), съставено от италианските "Салини СПА" и "Импреджило СПА"

 - Сдружение "Калотина СОП 2012", в което участват "ПСТ холдинг" и испанските "Геа 21" и "Конструксионес аранс асинас АС"

 - Обединение "Магистрали Калотина, в което влизат "Трейс груп холд", Пи Ес Ай , "ПКС Ес Би Ес" и "Интегрирани пътни системи".

Десет участника подадоха оферти за строителството на 31.4 километра от магистралата Калотина - София (виж карето). Осем от кандидатите са обединения, две дружества участват самостоятелно. Прогнозната стойност на обекта е 200 млн. лв. без ДДС, като се предвижда движението по съществуващия в момента четирилентов път (по две ленти във всяка посока) да не бъде спирано по време на строителството.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    Крайно време е да се оправи пътя до Ниш.... и до Мустафа Паша... а то се излагаме ....

  • 2
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    Пропуснах и пътя В.Търново, Бяла, Русе.....


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK