София се подготвя за голяма инфраструктурна промяна
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

София се подготвя за голяма инфраструктурна промяна

Публичната покана е част от програма за изграждане, разширение и рехабилитация на улици и булеварди на Столичната община за следващите четири години, по която местната управа кандидатства за заем от Европейската инвестиционна банка.

София се подготвя за голяма инфраструктурна промяна

Столичната община избира изпълнители за ремонтите на "Цариградско шосе" и "Сливница" с пари от ЕИБ

Кристина Климентиевна
14585 прочитания

Публичната покана е част от програма за изграждане, разширение и рехабилитация на улици и булеварди на Столичната община за следващите четири години, по която местната управа кандидатства за заем от Европейската инвестиционна банка.

© Надежда Чипева


Според гаранцията за участие прогнозната стойност за бул. "Цариградско шосе" е 9.16 млн. лева, а за за бул. "Сливница" - 8.33 млн. лева.

Столична община обяви обществена поръчка за изпълнител за следващия етап от трансформацията на два основни булеварда. Първият е "Цариградско шосе" и обхваща трасето от надлеза над бул. "Г. М. Димитров" до надлеза над бул. "Александър Малинов". Вторият е  "Сливница" - от бул. "Константин Величков" до бул. "Петър Дертлиев", включително и надлеза при Захарна фабрика.

Публичната процедура започва без осигурено финансиране, тъй като е част от програма за изграждане, разширение и рехабилитация на улици и булеварди на Столичната община за следващите четири години. За финансирането й местната управа кандидатства за заем от Европейската инвестиционна банка за 50 млн. евро. 

Повече от 20 улици и булеварди са предвидени в програмата, като общата индикативната стойност на проектите е 200 млн. лв. Другата половина от финансирането трябва да бъде осигурено от общински средства.

Въпреки че от Столичната община не обявяват прогнозната стойност на двата обекта, гаранцията за участие в обществената поръчка за бул. "Цариградско шосе" е 91.6 хил. лв., а за бул. "Сливница" е 83.3 хил. лв.

Според разпоредбите на Закона за обществените поръчки гаранцията не може да надвишава 1% от прогнозната стойност на поръчката, което означава, че в този случай те са съответно 9.16 млн. и 8.33 млн. лева.

Какво се иска от кандидатите

В процедурата могат да участват български изпълнители, физически или юридически лица, включително и техни обединения. Всеки участник е длъжен предварително да заяви дали при изпълнението на поръчката ще използва подизпълнител, какъв ще бъде неговият дял и дейностите, които ще извършва.

Изискванията към кандидатите са наличието на общ оборот не по-малко от 100 хил. лева за последните три години за проектиране на пътни обекти и реализирани договори за не по-малко от 30 млн. лева за изпълнение на строително-монтажни работи в мостовото и пътното строителство.

Последното означава, че кандидатът трябва да е регистриран към Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране (КИИП) и Камарата на строителите за извършване на дейности за обекти от втора категория строежи. И като такъв да има застраховка професионална отговорност за минимум 200 хил. лева.

В документацията за участие се казва още, че в случай на "обективни причини", според които участникът не може да представи исканите документи, "може да ги докаже с всеки друг документ, който общината приеме за подходящ".

Според критериите за оценка ще бъде избрана икономически най-изгодната оферта. Тя ще бъде определена на базата на предлаганата цена (с тежест 60%), техническото предложение (35%) и срок за изпълнение (5%).

Очаквани промени

Бъдещият ремонт предвижда цялостна подмяна на пътната настилка, ремонт на отводняването и тротоарите, смяна на бордюрите и уличното осветление за двата булеварда. Обхватът на реконструкцията на бул. "Цариградско шосе" ще засегне надлезите при бул. "Г. М. Димитров" и бул. "Александър Малинов", също така пешеходният подлез "Царевец" при Орлов мост и този под бул. "Цариградско шосе" при Окръжна болница.

За тях се предвижда ремонт на тавана, облицовките, подовите настилки, стъпалата, подмяна на парапетите, почистване на канали, шахти, както и подмяна на решетки и възстановяване на осветлението.

Вторият участък - бул. "Сливница", ще бъде разделен и ремонтиран на подучастъци - от бул. "Константин Величков" до надлез "Захарна фабрика", през ул."Кукуш" до бул. "Петър Дертлиев" и локалните платна.  

Ремонт и изграждане на някои от по-големите обекти за последните години
Автор: Капитал Daily
Източник: Капитал Daily
Според гаранцията за участие прогнозната стойност за бул. "Цариградско шосе" е 9.16 млн. лева, а за за бул. "Сливница" - 8.33 млн. лева.

Столична община обяви обществена поръчка за изпълнител за следващия етап от трансформацията на два основни булеварда. Първият е "Цариградско шосе" и обхваща трасето от надлеза над бул. "Г. М. Димитров" до надлеза над бул. "Александър Малинов". Вторият е  "Сливница" - от бул. "Константин Величков" до бул. "Петър Дертлиев", включително и надлеза при Захарна фабрика.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

54 коментара
  • 1
    kihano avatar :-|
    kihano

    А така, а кой ще го връща тоя заем?

  • 2
    mickmick avatar :-|
    mickmick

    Едни и същи булеварди се ремонтират през няколко години. А малките квартални улички кога ще ги ремонтирате и тях? Или за тях Европа не дава помощи и затова само кръпки? Защо софийска община не прати специалисти да питат как се прави бюджет например във Виена?

    Та според мен стигаме пак до символичния данък сгради - основна причина за имотния балон/кредитирането е на второ място/ и както и за мизерията по кварталите. Навсякъде по света данък сгради е около 1% от пазарната цена на имота.. така се постигат много неща - инфраструктурата се поддържа щото има пари, имотите се използват, а не стоят рушащи се. Има работа за поддържащите фирми. Фирмите стават конкурентно способни - не дават луди пари за имоти. Хората също.

  • 3
    mickmick avatar :-|
    mickmick

    Погледнете в Гугъл - как изглеждат малките улички. И не казвайте - няма пари. Строителството е местен бизнес и винаги го е имало и ще го има, даже и при 100 лева заплата го е имало. Просто в момента всички имоти са надценени и строителните фирми не искат да работят за по-малко. Не че не могат.

  • 4
    paprika avatar :-|
    Paprika

    Като знам какво е качеството на ремонтните дейности, по - добре да не се захващат да ремонтират.

  • 5
    hi_hi avatar :-|
    Хи-хи

    У Сф валят пари от небето, у провинцията се гърчат...

  • 6
    aleko avatar :-(
    aleko

    Бих искал да помоля отговорните общински фактори, когато ремонтират тротоари, да не лепят грозните и нетрайни бетонови блокчета, а да ги асфалтират и след това няма да имат грижа поне 20 години за здравината им. Така се прави в чужбина, а не през 5 г. да подменяме изпочупени или хлопащи плочки и пак да усвояваме едни пари. Около метрото в Лозенец уж направиха чисто нови тротоари през септември м.г., а плочките вече са започнали да се ронят и да се разместват. Още колко пъти ще ги поправяме и колко ще струва това излишно движение?

  • 7
    cinik avatar :-|
    cinik

    [quote#2:"mick"]Навсякъде по света данък сгради е около 1% от пазарната цена на имота.. така се постигат много неща - инфраструктурата се поддържа щото има пари, имотите се използват, а не стоят рушащи се. [/quote]

    Тези истории, където у нас газът бил по-евтин, токът бил по-евтин, водата била по-евтина, се говорят вече 5 години и във всяка година имаме скок на всичките. Ами, геометричната прогресия е коварен феномен. Цак веднъж, цак два пъти, цак три пъти и то вече ги задминахме. Конкретно на въпроса ти, в София данък сгради+такса смет за фирмите отдавна е 1,187% от балансовата стойност на имота. Със следното важно уточнение:
    - ако имотът е купен в годините на имотния бум и има цена много над пазарната в момента, това не намалява задължението по никакъв начин.
    - Но, ако е купен отдавна и вече е овехтял в баланса, тогава се взема минималната данъчна оценка, която обаче беше установена през 2008 година - т.е. годината на ценовия пик.

    И така, поне за фирмите споменатите от теб задължения са категорични по-големи от тези на запад. Но това още не е всичко: с пускането на новия завод за смет ще има ново завишение. И така, ще си дойдем там, където е и цялото ни дередже: всичко е по-скъпо, с изключение на...труда

  • 8
    sofianec2 avatar :-|
    Софианец

    А защо общинарите сутрин и вечер не погледнат в Информационната карта на ЦГМ и да видят "тесните" (червените) места на трафика и там да насочат "програма за изграждане, разширение и рехабилитация на улици и булеварди".
    Ама като видите специалностите на членовете на Комисията по транспорт..., а също и "експертите" към тази комисия, дали знаят, че има всекидневно тази информация за да вземат правилните решения. Калинки отвсякъде...

  • 9
    sofianec2 avatar :-|
    Софианец

    Допълнение с извинение: Абе трябва да усвоим едни пари.....

  • 10
    mooner avatar :-|
    mooner

    До коментар [#2] от "mick":
    Писал съм го, но ще повторя - ако ще се вдигат местните данъци, трябва да се започне с автомобилите. Те разместват тротоарни плочи, чупят улици, изнасят кал от градинките, заемат общинска собственост за паркинг, отделят вредни газове. Един празен апартамент нищо общинско не ползва.
    След това някой да ми обясни защо пак ще асфалтират път без дупки!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK