И вторият лъч на метрото ще се разширява
През май се очаква да бъде обявен търг за избор на изпълнител за нови 1.2 км на градската железница до ул. "Сребърна"


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Вторият лъч на метрото, който в момента достига до бул. "Черни връх", ще се разшири с още една метростанция. Допълнителното разширение в тази част на София ще бъде с дължина 1.2 км и ще има една метростанция. Срокът, в който трябва да бъде изпълнена отсечката, е до 2015 г. заедно с разклоненията на първия метродиаметър до летището и "Бизнес парк София". Финансирането ще е по оперативна програма "Транспорт", със спестени средства от развитието на проекта до момента.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
24 коментара
"В този район има около 60 жилищни блока, така че целта е максимално бързо да бъдат обслужени живеещите там", каза изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев."
Да бе, да не вземе някой да си помисли, че е заради тъпия мол ...
забавно е когато се хвърляме да строим метро на полето за да стигнем до нечии бизнеспарк, после до жилищния комплекс на същия този някой и до мола на другия, а никой не бърза с третия диаметър, който ще обслужва 10 квартала
До коментар [#2] от "sa6":
Това са пълни глупости - МД3 е приоритет номер 1 на общината за следващия програмен период и в момента върви проектиране. А това продължение на МД2 е също изключително важно, защото в бъдеще ще прави връзка с ринга Каблешков-Г.М. Димитров и вървящият по него трамвай.
Трябва ли хлябът да се продава? България трябва да бъде първата държава, да приложи Божествения закон на земята – хлябът да се дава даром. Голямо проклятие виси върху човечеството. – Защо? – Защото продават хляба – великото благо в живота. Абсолютно забранено е да се продават хлябът и брашното. Трябва ли след всичко това да питате защо светът е лош, защо хората са лоши? Първото условие, което трябва да се спазва, е да се дава хлябът без пари. Няма по-голямо безчестие от това да купуваш и продаваш хляб. Знаете ли колко хора са продали възвишеното и благородното в себе си само за хляба? Обличате се добре, с хубави шапки и цилиндри, а вашите сестри гният в порока! За един хляб продават своята чест! Ние трябва да оправим това. Ако това разбиране не се промени, в бъдеще животът ще стане сто пъти по-лош от сегашния.
До коментар [#1] от "zeromancer":
Виждам, в подписа Ви се чете "бла-бла-бла". Та по този повод да Ви кажа нещо... На Генералната схема на метрото в сайта на Метрополитен от вече доста години южната част на втория метродиаметър продължава от станция "Дж. Баучер" на юг почти до околовръстния път. Добавянето на станция при Хладилника е планирано много време преди появата на мола, за който споменавате.
До коментар [#2] от "sa6":
според мен не си прав за бизнес парка...там работият 15-20 хил човека и то с доходи и данъци над средното...аз познавам хора които пътуват от надежда всеки ден....ако не вярваш качи се в 113/111 в пикови часове...да не говорим че този трафик задръства младост до цариградско както и околовръсното.... виж за мола и прочие не мога да взема отношение
До коментар [#6] от "deyan":
8-01-20&article=218738
20 януари 2008 година:
"Работим и за подземна железница от "Кръста" до бул. "Тодор Каблешков, каза още Диков."
http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=200
До коментар [#5] от "Югозомби":
Разбира се, че е планирано. Появата на мола, който споменавам магически ускори желанието за строеж на спирката до него, а не и за следващата до Околовръстното. Да се изградят наведнъж щеше да е доста по-удобно..
До коментар [#8] от "zeromancer":
Мрънкачество... Дали ще се говори за магическо ускоряване на желание или за целесъобразно влагане на последните спестени от няколко поредни търга пари от европейските фондове в приоритетна метростанция е въпрос на злонамереност или добронамереност. Грозно е първата реплика под тази новина да е свързана с "тъпия мол". Молът е допълнителна причина за построяването на тази метростанция и това не е нещо негативно, а точно обратното, позитивно е. Появата на търговския център и транспортната ситуация, която той ще предизвика, още повече ще повишат нуждата от метростанция при Хладилника, тъй като това място отдавна е трансферен транспортен възел и част от бъдещ ринг. (Между другото, преди дни гражданската инициатива "Спаси метрото" предложи да се построи четвърта кръгова линия на метрото, която по този проект ще се свързва с втория метродиаметър именно при Хладилника.) Това е нормална логика на градското управление. Прочее, по настоящия финансов период пари за повече от една станция няма.
Естествено, спирките на метрото ще са проектирани от някой бързо и тихомълком, и пак няма да има конкурс за тях.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.