И вторият лъч на метрото ще се разширява
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

И вторият лъч на метрото ще се разширява

Разширяването на метрото до летище София в момента се извършва на шест участъка, като в този в жк "Дружба" е най-тежък заради високите подземни води.

И вторият лъч на метрото ще се разширява

През май се очаква да бъде обявен търг за избор на изпълнител за нови 1.2 км на градската железница до ул. "Сребърна"

Кристина Климентиевна
8738 прочитания

Разширяването на метрото до летище София в момента се извършва на шест участъка, като в този в жк "Дружба" е най-тежък заради високите подземни води.

© КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ


Новото разклонение ще бъде готово до 2015 г.

Вторият лъч на метрото, който в момента достига до бул. "Черни връх", ще се разшири с още една метростанция. Допълнителното разширение в тази част на София ще бъде с дължина 1.2 км и ще има една метростанция. Срокът, в който трябва да бъде изпълнена отсечката, е до 2015 г. заедно с разклоненията на първия метродиаметър до летището и "Бизнес парк София". Финансирането ще е по оперативна програма "Транспорт", със спестени средства от развитието на проекта до момента.

Със спестени пари

"При провеждането на последните търгове за строителството на метрото бяха спестени средства и те ще бъдат насочени за изграждането на новата отсечка по бул. "Черни връх", каза кметът на София Йорданка Фандъкова. По нейни думи разклонението ще стига до пресечката на ул. "Сребърна" в жк "Хладилника" и бул. "Тодор Каблешков".

"В този район има около 60 жилищни блока, така че целта е максимално бързо да бъдат обслужени живеещите там", каза изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев. По негови думи в момента се работи по проекта за новото разширение. Очаква се той да бъде готов до две седмици. "В края на май ще бъде обявена тръжната процедура, с тенденция през есента да има избран изпълнител и да започне строителството", каза Братоев.

И към Бизнес парка

Строежът на метрото от жк "Младост" до "Бизнес парк София", за което вече има избрани изпълнители - обединение "Метро билд Младост" и обединение "Геометро Б.П.", ще започне през април. "До края на седмицата очакваме съгласуване на договорите от министерството на транспорта и още в началото на април те ще бъдат подписани", каза столичният кмет.

Отсечката е изцяло подземна и с дължина малко под три километра. Ще има и три спирки - една до кръстовището на бул. "Александър Малинов" и бул. "Андрей Ляпчев", една зад хипермаркет "Хит" и при кръстовището на околовръстното шосе и ул. "Самар". Стойността на разширението е малко над 85 млн. лв. Това е последното разклонение, което ще се изпълнява със средства по оперативна програма "Транспорт" през настоящия програмен период.

Новото разклонение ще бъде готово до 2015 г.

Вторият лъч на метрото, който в момента достига до бул. "Черни връх", ще се разшири с още една метростанция. Допълнителното разширение в тази част на София ще бъде с дължина 1.2 км и ще има една метростанция. Срокът, в който трябва да бъде изпълнена отсечката, е до 2015 г. заедно с разклоненията на първия метродиаметър до летището и "Бизнес парк София". Финансирането ще е по оперативна програма "Транспорт", със спестени средства от развитието на проекта до момента.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

24 коментара
  • 1
    arimancer avatar :-|
    zeromancer

    "В този район има около 60 жилищни блока, така че целта е максимално бързо да бъдат обслужени живеещите там", каза изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев."

    Да бе, да не вземе някой да си помисли, че е заради тъпия мол ...

  • 2
    sa6 avatar :-|
    sa6

    забавно е когато се хвърляме да строим метро на полето за да стигнем до нечии бизнеспарк, после до жилищния комплекс на същия този някой и до мола на другия, а никой не бърза с третия диаметър, който ще обслужва 10 квартала

  • 3
    anihilator_jack avatar :-|
    anihilator_jack

    До коментар [#2] от "sa6":

    Това са пълни глупости - МД3 е приоритет номер 1 на общината за следващия програмен период и в момента върви проектиране. А това продължение на МД2 е също изключително важно, защото в бъдеще ще прави връзка с ринга Каблешков-Г.М. Димитров и вървящият по него трамвай.

  • 4
    edin_vupros avatar :-|
    edin_vupros

    Трябва ли хлябът да се продава? България трябва да бъде първата държава, да приложи Божествения закон на земята – хлябът да се дава даром. Голямо проклятие виси върху човечеството. – Защо? – Защото продават хляба – великото благо в живота. Абсолютно забранено е да се продават хлябът и брашното. Трябва ли след всичко това да питате защо светът е лош, защо хората са лоши? Първото условие, което трябва да се спазва, е да се дава хлябът без пари. Няма по-голямо безчестие от това да купуваш и продаваш хляб. Знаете ли колко хора са продали възвишеното и благородното в себе си само за хляба? Обличате се добре, с хубави шапки и цилиндри, а вашите сестри гният в порока! За един хляб продават своята чест! Ние трябва да оправим това. Ако това разбиране не се промени, в бъдеще животът ще стане сто пъти по-лош от сегашния.

  • 5
    jugozombi avatar :-?

    До коментар [#1] от "zeromancer":

    Виждам, в подписа Ви се чете "бла-бла-бла". Та по този повод да Ви кажа нещо... На Генералната схема на метрото в сайта на Метрополитен от вече доста години южната част на втория метродиаметър продължава от станция "Дж. Баучер" на юг почти до околовръстния път. Добавянето на станция при Хладилника е планирано много време преди появата на мола, за който споменавате.

  • 6
    10001 avatar :-|
    d10001

    До коментар [#2] от "sa6":

    според мен не си прав за бизнес парка...там работият 15-20 хил човека и то с доходи и данъци над средното...аз познавам хора които пътуват от надежда всеки ден....ако не вярваш качи се в 113/111 в пикови часове...да не говорим че този трафик задръства младост до цариградско както и околовръсното.... виж за мола и прочие не мога да взема отношение

  • 7
    jugozombi avatar :-?

    До коментар [#6] от "deyan":

    20 януари 2008 година:

    "Работим и за подземна железница от "Кръста" до бул. "Тодор Каблешков, каза още Диков."

    http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2008-01-20&article=218738

  • 8
    arimancer avatar :-|
    zeromancer

    До коментар [#5] от "Югозомби":

    Разбира се, че е планирано. Появата на мола, който споменавам магически ускори желанието за строеж на спирката до него, а не и за следващата до Околовръстното. Да се изградят наведнъж щеше да е доста по-удобно..

  • 9
    jugozombi avatar :-?

    До коментар [#8] от "zeromancer":

    Мрънкачество... Дали ще се говори за магическо ускоряване на желание или за целесъобразно влагане на последните спестени от няколко поредни търга пари от европейските фондове в приоритетна метростанция е въпрос на злонамереност или добронамереност. Грозно е първата реплика под тази новина да е свързана с "тъпия мол". Молът е допълнителна причина за построяването на тази метростанция и това не е нещо негативно, а точно обратното, позитивно е. Появата на търговския център и транспортната ситуация, която той ще предизвика, още повече ще повишат нуждата от метростанция при Хладилника, тъй като това място отдавна е трансферен транспортен възел и част от бъдещ ринг. (Между другото, преди дни гражданската инициатива "Спаси метрото" предложи да се построи четвърта кръгова линия на метрото, която по този проект ще се свързва с втория метродиаметър именно при Хладилника.) Това е нормална логика на градското управление. Прочее, по настоящия финансов период пари за повече от една станция няма.

  • 10
    ivabel avatar :-@
    ivabel

    Естествено, спирките на метрото ще са проектирани от някой бързо и тихомълком, и пак няма да има конкурс за тях.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK