Пет кандидата за ремонта на жп гара Пазарджик
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Пет кандидата за ремонта на жп гара Пазарджик

Жп гарата в Пазарджик не е била ремонтирана основно от построяването си през 70-те години на миналия век

Пет кандидата за ремонта на жп гара Пазарджик

След една година сградата трябва да придобие "нов и съвременен облик"

9099 прочитания

Жп гарата в Пазарджик не е била ремонтирана основно от построяването си през 70-те години на миналия век

© НКЖИ


Пет сдружения подадоха оферти за обществената поръчка за преустройство и саниране на железопътната гара в Пазарджик. В ценово отношение предложенията са близки, като най-ниската оферта предлага консорциум "Вектор инженеринг" - 3 359 793 лв., а най-висока - ДЗЗД "Девня трейд – Гига строй" -  3 659 102 лв. Сред другите кандидати са обединение "Гара Пазарджик 2012", което предлага да изпълни поръчката за 3 624 317 лв., консорциум "Техномашпрогрес – ИП" - за 3 452 280 лв., а офертата на ДЗЗД "Крам – РК" е за  3 646 407 лв. Цените са без ДДС и непредвидените разходи, които са в размер на 10%.

Ясен победител

Комисията за разглеждане, оценка и класиране на  участници ще обяви победителя от конкурса на 19 април. Основният критерий е икономически най-изгодна оферта, като две трети от нея зависи от цената, а една трета – от техническата оценка. Всички предложения са получили техническа оценка от 30 точки, освен втората най-ниска оферта - на консорциум "Техномашпрогрес – ИП", който получава 25. Това прави най-вероятен победител  консорциум "Вектор инженеринг", в който влизат "Вектор конструкт"  и  "Старт инженеринг".

Според сайта на "Вектор конструкт" НКЖИ и преди е била клиент на фирмата, а "Старт инженеринг" заедно с "Главболгарстрой" участва в обединението, което ще извърши реконструкцията на Лъвов мост в София. Друг от кандидатите – "Техномашпрогрес", е част от консорциума, избран да изгради морската гара в Бургас, но тази поръчка се обжалва от един от другите кандидати пред Комисията за защита на конкуренцията. В ДЗЗД "Крам – РК" пък участва и словашката "Реминг консулт", която бе сред кандидатите за реновирането на Централна гара – София.

Пълна промяна

Ремонтът на гарата ще се осъществи със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие чрез оперативна програма "Транспорт", като срокът за изпълнение е 13 месеца, в това число до 3 месеца проектиране. Двуетажната сграда е построена през 70-те години на миналия век и многократно е била наводнявана поради повреди в хидроизолацията и отводнителната система на покрива. През 2000 година сградата на жп гарата е пострадала и от пожар. През 2007-2008 г. е извършено укрепване на земната основа и един частичен ремонт на приемното здание.

"Вследствие на дългогодишната експлоатация без саниране и основни ремонти отделните строителни елементи на сградата са силно амортизирани. След изпълнение на проекта гара Пазарджик ще придобие съвсем нов и съвременен облик", заявяват от Национална компания "Железопътна инфраструктура", които стопанисват имота.

Удобства за пътниците

Проектът предвижда укрепване на носещата конструкция на сградата и пълно архитектурно обновяване на гаровия комплекс и околните площи "при използване на висококачествени, енергоефективни съвременни материали и технологии". Предвиждат се редица нови удобства за пътуващите като обособена топла чакалня и отделена чакалня за майки с деца. Освен това гарата трябва да стане достъпна за лицата с намалена подвижност. Електрическата и ВиК инсталациите ще бъдат ремонтирани, а отоплителната инсталация ще бъде изградена наново.

КандидатиЦена лв.Цена с ДДС и непредвидени разходи (10%)
"ДЗЗД Девня трейд – Гига строй" ("Девня трейд" ООД, Варна и "Гигастрой" ООД,София)3 659 1024 830 014,60
Обединение "Гара Пазарджик 2012" ("Кейбилд" ЕАД и
"Станилов" ЕООД,София
Подизпълнител ЕТ "Ахрид – Димитър Динев",София )
3 624 317,054 784 098, 51
Консорциум "Техномашпрогрес – ИП" ("Техномашпрогрес" ООД, София и
"Иво Петров - архитекти" ООД, Плевен)
3 452 280, 514 555 010, 21
Консорциум "Вектор инженеринг""Вектор конструкт" ЕООД,София и
"Старт инженеринг" АД, София)
3 359 793, 94 031 751, 71
"ДЗЗД "Крам – РК" (ДЗЗД "СО Крамкомплекс", София,
"Крамкомплекс" ЕООД, София,
"Крамкомплекс къмпъни" ЕООД, София
ДЗЗД "Реминг и Ко", София
"Реминг консулт" АД, Словакия
ЕТ "Васил Костов", Полски Тръмбеш)
3 646 407, 14 813 257, 37

Пет сдружения подадоха оферти за обществената поръчка за преустройство и саниране на железопътната гара в Пазарджик. В ценово отношение предложенията са близки, като най-ниската оферта предлага консорциум "Вектор инженеринг" - 3 359 793 лв., а най-висока - ДЗЗД "Девня трейд – Гига строй" -  3 659 102 лв. Сред другите кандидати са обединение "Гара Пазарджик 2012", което предлага да изпълни поръчката за 3 624 317 лв., консорциум "Техномашпрогрес – ИП" - за 3 452 280 лв., а офертата на ДЗЗД "Крам – РК" е за  3 646 407 лв. Цените са без ДДС и непредвидените разходи, които са в размер на 10%.

Ясен победител


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK