БДЖ с нов директор
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

БДЖ с нов директор

Владимир Владимиров отговаряше за преструктурирането на компанията

БДЖ с нов директор

Чавдар Трендафилов ще замени досегашния председател на борда на директорите Владимир Владимиров

Калина Горанова
9645 прочитания

Владимир Владимиров отговаряше за преструктурирането на компанията

© Цветелина Белутова


На поста изпълнителен директор на Българските държавни железници не се гледа като на дългосрочна работа. Далеч по-малко проветриво е мястото на председателя на борда на директорите на БДЖ, който от четири години неизменно се заема от Владимир Владимиров. За това време той работи с трима изпълнителни директори, като той самият отговаряше за вече историческия план за преструктуриране на БДЖ. Днес стана ясно, че Владимиров е бил освободен като председател на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ".

Освен него, бордът на директорите напуска и Емил Иванов. Двамата ще бъдат заменени от Чавдар Трендафилов и от Николай Найденов, съобщиха от Министерството на транспорта. Така от предишния екип в борда остава само сегашният изпълнителен директор и бивш финансист на компанията Велик Занчев, като на първото заседание на борда ще трябва да бъдат разпределени и функциите между тримата.

Чавдар Трендафилов е от системата на железниците. "Започнал е като помощник-машинист към локомотивното депо в София и през годините е заемал редица ръководни позиции, свързани с експлоатацията на подвижния състав. Възпитаник е на бившето Висше военно училище "Тодор Каблешков" със специалност "Машинен инженер". Владее руски, английски и немски език", съобщават от транспортното министерство.

Николай Найденов е юрист. Започнал е кариерата си в Министерството на правосъдието, като през годините е работил и в Министерството на вътрешните работи, "Информационно обслужване" АД и в частния сектор. Завършил е юридическия факултет на Софийския университет "Св. Климент Охридски" и факултет "Полиция" към Академията на МВР. Владее английски и руски език.

На първото заседание на Съвета на директорите предстои да бъдат разпределени функционалните задължения на членовете.

На поста изпълнителен директор на Българските държавни железници не се гледа като на дългосрочна работа. Далеч по-малко проветриво е мястото на председателя на борда на директорите на БДЖ, който от четири години неизменно се заема от Владимир Владимиров. За това време той работи с трима изпълнителни директори, като той самият отговаряше за вече историческия план за преструктуриране на БДЖ. Днес стана ясно, че Владимиров е бил освободен като председател на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ".

Освен него, бордът на директорите напуска и Емил Иванов. Двамата ще бъдат заменени от Чавдар Трендафилов и от Николай Найденов, съобщиха от Министерството на транспорта. Така от предишния екип в борда остава само сегашният изпълнителен директор и бивш финансист на компанията Велик Занчев, като на първото заседание на борда ще трябва да бъдат разпределени и функциите между тримата.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    birdman avatar :-|
    birdman

    Проблемът на БДЖ не са само шефовете ,а синдикатите чийто идиотски предложения и заплахи отпреди година го съсипаха и още го правят .Да не говорим за щедрите "социални придобивки" които синдикатите защитават и които плащат всички българи от джоба си .

  • 2
    ibmibm avatar :-|
    ibmibm

    Първата задача на Съвета на директорите след като си разпределят функциите е да направят персоналните промени на управителите в двете дъщерни дружества. Най-голямото зло за БДЖ след Владимир Владимиров се нарича Пламен Джуров. Ако този не бъде уволнен другата седмица, той заедно с другото недоразумение Велик занчев ще саботират работата на новия изпълнителен директор.

  • 3
    peshi665rov avatar :-(
    dedo pepo

    До коментар [#1] от "niceprson":

    Съвсем за идиотски намирам твоя пост.
    Вижда се,че стоиш безкрайно далеч от железницата,не познаваш функционирането и функциите й,как ли пък да разбираш от ръководенето й.Синдикатите е добре,че ги има,има ги навсякъде-във всички сфери и във всички страни.
    Те за добро са измислени,иначе отдавна щяха да бъдат забранени от "разбирачи" като тебе.
    Социалните придобивки са въведени още от въвеждането й и добре,че не те е имало тебе и хваленото от теб ръководство,а социалната й функция е задължение на всяка железница,във всяка държава.
    Вижда се,че не ползваш услугите на железницата,та затова се въздържай и от коментари-те няма как да са правилни и справедливи и не биха помогнали никому и с нищо.
    Казва ти го разбирач на железници и ако си добър човек,се съобрази.

  • 4
    birdman avatar :-|
    birdman

    До коментар [#3] от "dedo pepo":

    Ооооо ползвал съм "услугите" на БДЖ с чакане на закъснели влакове по 1-2 часа с подкупни кондуктори , навъсени лелки по билетните каси, мръсни купета, гари бе тоалетни и т.н. идиотски неща . Но да се върнем на синдикатите - организация която тласка БДЖ вече няколко години към фалита чрез шизофреничните си желания за социални придобивки до откат (колкото си може повече и колкото си може по дълго) да ти споменавам ли за стачката от миналата година зимата и за загубите на БДЖ от приходи от билети , да ти споменавам ли стачката по времето ан тройната коалиция за заплати ? А ако някой не е доволен от заплатата си в БДЖ и от придобивките (които АЗ и всички данъкоплатци в България плащаме) да напусне БДЖ и да си намери по-добра работа. А ако на синдикатите им пукаше за БДЖ янмаше да позволят натоварването му с непосилни дългове и с поддържането на огромен персонал който може да се намали значително като работата се върши от електронни системи и при всяко желание за промяна и влиза не на БДЖ и НКЖИ в 21век синдикатите плашат (да плашат а не предлагат нещо по-добро!) - със стачка и спиране на държавната железница (да държавната железница на всички данъкоплатци не синдикалната железница)

  • 5
    peshi665rov avatar :-|
    dedo pepo

    До коментар [#4] от "niceprson":

    Не намирам истина в нито едно твое твърдение или представата ти за нещата са обърнати,но ще загубя време да ти обяснявам и затова се отказвам,защото няма да ги възприемеш-ти си преднамарено заядлив и вероятно просто си завистливичка особа,на която всичко й е виновно.

  • 6
    birdman avatar :-|
    birdman

    До коментар [#5] от "dedo pepo":

    АКо не намираш "истина" в думите ми напиши защо иначе е лесно да бягаш с оправдание "бе да е си губя ценното време". Нима синдикатите не се бориха срещу отпадането на привилегиите за пътуване на половината рода на служителя в БДЖ ? Щото това може да се докаже ? ама поне просто не лъжи ...

  • 7
    comandante avatar :-P

    БДЖ ще се оправи лесно ако
    1. Не се краде.
    2.Пътниците си плащат билетите.
    3.Немските лешояди се държат на далеч.

    Всичко това изглежда невъзможно ... също както в „Пътеводител на галактическия стопаджия“ така и ние трябва да се изнесем от собствената си страна защото от тук ще минава между континенталната супер скоростна железница Пекин-Лондон
    Кой ще ни остави да сме собственици на 500км от нея?


  • 8
    nefertiti_egipt avatar :-?
    Нефертити

    Да очакваме резултати значи ...

  • 9
    ltoshev avatar :-|
    Lubomir Toshev

    Трябва да вдигнат скоростта (160км/ч) на влаковете и обслужването(покупка на билети онлайн и с СМС). И по-солени глоби за нередовни пътници. И да спрат да крадат - от там нататък нещата ще тръгнат.

    Накратко казано бих пътувал с влак от София до Ямбол ако влака стига за 2,5 - 3 часа до Ямбол. В момента той кара 5 - 6 часа. А билета е на подобна цена като автобуса който кара 3 ч. 45мин

    Като оправят това хората сами ще изберат БДЖ!

  • 10
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов

    [quote#9:"ltoshev"]Трябва да вдигнат скоростта (160км/ч) на влаковете[/quote]И не само. Но скоростта е най-големият недостатък. В днешно време предимството на железниците пред автомобилния транспот е скоростта, тъй-като влаковете не чакат на светофари и за тях не важат ограниченията на скоростта по магистрали и шосета. Това е причината на запад да има печеливши железници. Докато при нас е обратното - железниците, де факто, са по-бавни от автомобилния транспорт.

    И това при условие, че през последните 20 години се платили над 3 милиарда под форма на субсидии за БДЖ. Вместо да субсидираме кражбите на дизел и на вагони е трябвало тези пари да бъдат вложени в подобряване на жп инфраструктурата, а превозът по нея да се остави на частници - както е в междуградския автобусен транспорт.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK