Гледайте на запис конференцията: "Банките и бизнесът"
Close

Пътища с бъдеще

Седем големи проекта ще се строят с европейски пари и частни капитали до 2020 г.

Седем големи пътни проекта за седем години. Това е инфраструктурната програма до 2020 г., която президентът Росен Плевнелиев и регионалният министър Екатерина Захариева обявиха във вторник. Тя включва два моста над Дунав, завършване на четири ключови магистрали и скоростни шосета с финансиране от европейските фондове и изграждане на още три чрез публично-частно партньорство.

Новата пътна карта се появява две години след първото обявяване на План 2020, който Росен Плевнелиев анонсира още като министър на регионалното развитие. Тогава се планираше изграждането на седем магистрали, седем скоростни пътя, тунел под Шипка и също нови два моста над Дунав, но на различни места. И тогава, както и сега, се планираше строителство за милиарди. Част от проектите вече са в строителство, а малка част остават за по-далечно бъдеще.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
92 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    finland avatar :-|
    Finland
    • - 12
    • + 30

    Русе - Шумен нали ще е четирилентов? Защото някъде четох че щял да е само с три ленти (една нова за изпреварване), което не е особено умно...

    Иначе не мисля че публично-частното партньорство е особено умно. В бюджета се харчат пари за феноменални глупости, така че могат да се осигурят пари за пътищата. За железници, летища и пристанища нямам нищо против да има концесии, но народа не е готов за такива при пътища, мостове и тунели. Ще има много разочаровани.

    Нередност?
  • 2
    birdman avatar :-|
    birdman
    • - 70
    • + 17

    Русе- Свиленград е безумен проект по своята същност ! Да не говорим за защитените територии през които преминава и какви такси трябва да се плащат за да се изплати за 20-30 години ! Да не говорим че най-прекия път дунав мост Русе- Турция не е през Капитан Андрево там е по-дълъг с цели 30км спрямо Лесово-Шумен

    Нередност?
  • 3
    pavlov10 avatar :-(
    pavlov10
    • - 71
    • + 30

    Днес 4ета ново двайсе.Борисов милионера и цецо-8те апартамента
    щели да ни вдигнат стандарта.Видя се,4е определено могат да
    вдигнат кръвното на 8 милиона българи.4 години сваляха стандарта,
    за да могат следващия мандат да го вдигат.Всеки може да си направи
    изводите за управлението на ГЕРБ....

    Нередност?
  • Трезвен
    • - 9
    • + 113

    До коментар [#2] от "niceprson":

    Русе-Свиленград+магистрала (а не скоростен път)+тунел под Шипка може само от тол такси да се изплати за по-малко от 10 години. Тук във форума сме правили съвсем груби сметки- особено зимно време, като завардят всички проходи, такъв тунел ще печели като стой та гледай.

    Аман от хора които мислят с дъното на гръбначния си мозък.

    Нередност?
  • 5
    g.e.m. avatar :-?
    ГЕМ
    • - 10
    • + 37

    Всички пътни проекти са добре дошли за икономиката на страната (а и на околните страни), но за да можем да им се радваме пълноценно, трябва да живнем малко, така, че да го усещаме и по джоба си. Иначе видяхме какво стана с бат' Бойко пътният инженер...

    Нередност?
  • 6
    birdman avatar :-|
    birdman
    • - 47
    • + 13

    До коментар [#4] от "Трезвен":

    И какъв трафик би го оправдал ? То "във форума грубите сметки" са като бакалина да прави държавния бюджет ! Тунела под Шипка е безумно начинание за стотици милиони (ако не и милиарди) ! И аз искам магистрала да свърза Видин и Малко Търново , и Петрич и Дуранкулак !

    Нередност?
  • 7
    pavlov10 avatar :-?
    pavlov10
    • - 27
    • + 9

    Koлеги от "Капитал",днес колегите от"7 дни спорт" са на Сен Тропе,
    както би изпял Азис.Азис го няма,Д-р Тони Филипов го няма,даже
    Бойко го няма след седянката в зала"Фестивална",какт би казал
    новият премиер Орешарски.Както се вижда,само Роската е тука с
    "пътища за бъдеще".Оркестър "Кристал" ме молят да ми пеят,но нямам
    пари.Лора Карабелова и тя се подготвя за съботната хроника.Имаме нови глобални приоритети,европейски тангенти,но пари за адекватни
    заплати нямаме.Ние нямаме,но Плевнелиев има(все пак е европейски
    структороопределящ фактор).

    Нередност?
  • 8
    antikommunist avatar :-|
    antikommunist
    • - 5
    • + 61

    [quote#2:"niceprson"]Да не говорим че най-прекия път дунав мост Русе- Турция не е през Капитан Андрево там е по-дълъг с цели 30км спрямо Лесово-Шумен [/quote]
    Абе човек тук става дума за пътна мрежа, като идеята е да се свърже нашата магистрална мрежа с тази на Турция. Хайде погледни как преминава турската - към Лесово или към Капитан Андрево.
    А за това че нямалко да се изплати е смешно - всички обичат да повтарят че сме на кръстопътя на геополитиката и икономиката, ама като трябва да се направи пътна инфраструктура нямало да се изплати. (Ти пък как направи на бързо тази гениална сметка?) Пък после се чудете защо турските стоки (голямата част) ги товарят на кораби да се търалянкат вместо да си минат директно от тук по пътя за западна Европа. Но за това е нужна добра пътна и най-вече жп-инфраструктура.

    Нередност?
  • 9
    1951 avatar :-|
    1951
    • - 2
    • + 61

    До коментар [#6] от "niceprson":

    Трафикът и в момента го има, а зимата е ад да минаваш Балкана. Валне малко сняг и затворят 2/3 от проходите, валне още малко и остане само Хаинбоаз, но и там е въпрос на време един закъсал ТИР да блокира движението за часове.
    Стара планина географски цепи България на два, а малоумната инфраструктура заздравява това впечатление.

    Иначе, надявам се Велико Тръново - Шумен да е магистрала, защото другото си е малоумщина.

    Нередност?
  • 10
    birdman avatar :-|
    birdman
    • - 38
    • + 3

    До коментар [#9] от "1951":

    Съгласен съм че трябва алтернатива , но не и тунел , в смисъл реконструкция на Шипка чрез разширение тунела би бил много скъпо начинание ...

    Нередност?
Нов коментар