Умни електромери - по-малко проблеми
Поне няколко години ще са нужни на компаниите, за да инсталират умни устройства за всички свои клиенти


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Високите сметки на електроенергията през зимните месеци се превърнаха в искрата, запалила гражданските протести от началото на тази година. Поводът всъщност беше, че заради по-дългия период на отчитане през декември потребителите получиха сметки не за един, а за месец и половина, което в добавка с ниските температури взриви общественото недоволство срещу монополните - доставчици на ток. Причината за ситуацията с по-дългия срок на отчитане всъщност е доста тривиална, дори с битов привкус - служителите, които отчитат абонатните табла, също са искали да почиват по коледните и новогодишните празници. В случая не може да се отрече и грешката, допусната от самите електроразпределителни дружества (ЕРП), които, вместо да отчитат по-дълъг период в декемврийските сметки, можеше да засекат електромерите преди празниците и така абонатите да се радват на по-ниски сметки през най-студения месец от годината.
Вчера от ЧЕЗ, която обслужва цяла Западна България, съобщиха, че са открили нарушения сред фирмите, наети като подизпълнители, да отчитат и подменят електромерите на потребителите. От компанията коментираха, че при всички подизпълнители са открити злоупотреби, които обаче не са ощетили клиентите. Сега на един от подизпълнителите ще бъде прекратен договорът, а от останалите ще бъдат поискани неустойки за установените нарушения на договорните задължения, допълват от ЧЕЗ.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
Те електромерите "умни" ама и електро разпределителните дружества да не са направят на "умни" и да ни цакат, че вече съм толкова чувствителен по тази тема.
Би трябвало да платят на служителите някакви премии за работа по празниците, вместо да дестабилизират държавата с малоумни фактури.
В крайна сметка, клиентите би трябвало да са пръв приоритет.
Показаните на снимката обаче мисля не са умни, аз имам такъв и просто има дисплей, всеки може да провери модела си.
А в Европа някои страни като Италия и Испания вече са на 100% оборудвани с такива електромери, така че някои страни са доста по-напред.
А освен умни електромери се налага клиентите също да поумнеят и да не пилеят енергията, която така или иначе ще им бръкне в джоба.
От статията се разбира, че не са чак толкова големи инвестициите, които трябва да се направят, за да се оптимизира системата на отчитане, просто трябва да има и интерес, за да бъде направено това - примера със Столипиново е повече от показателен... Ама е по-лесно да извършват всякакви други услуги от уж външни фирми, за милиони, които изтичат незнайно къде...
Май всеки по-голям "началник" в ЕРП-тата спокойно би могъл да се кандидатира за зидаро-мазач и да спечели конкурса още с влизането си в офиса.:)
Баща ми има едно дворно място -с овощна градина- с барака,ползва ток 5-6 месеца в годината за около 6-7лв на месец само за поливане, от ЕВН,през 2-3 години му все му сменят електромера(за тяхна сметка разбира се)- не знам къде им е сметката и защо го правят- Не умни електромери а умни глави трябва да инсталират в ЕРП-тата!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.