За избор на маршрут натиснете 1

Системите за управление на трафика в София - от теория към практика

12.6

млн. лв. са планираните средства за системата за управление на трафика в София. В този бюджет трябва да се вместят консултантските услуги, изграждането й, строителния надзор и финансовия одит на проекта.

През последните години стратегиите, проучванията и теоретичните разработки по проблемите на транспорта в София вероятно могат да се съберат в сборник. Препоръките на различни консултанти за това как да се подобри градската среда не спират, генералните решения обаче все още липсват.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
10 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.
    • - 2
    • + 11

    Крайно време е да започнат вече работа по проекта за телепортация. Бавят го 7-ма година, а ЕК е готова да отпусне пари и за него.. Товава няма да има нужда от автобуси въобще ..

    Нередност?
  • 2
    tombata avatar :-P
    Tomislav Jelezarsky
    • - 3
    • + 5

    А случайно да са приведени някакви по-конкретни препоръки кого трябва да телепортираме завинаги от тая държава? Чувал съм, че технологията е бая енергоемка, а ми се струва, че опашката ще е възголемичка. Може да си решим и енергийните проблеми... на свръхпроизводство...

    Нередност?
  • 3
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити
    • - 15
    • + 1

    Горе долу го нагласиха сега градския транспорт, да не се занимават повече с глупости предлагам.

    Нередност?
  • 4
    ltoshev avatar :-P
    Lubomir Toshev
    • - 3
    • + 16

    Вместо да се инвестират милиони в консултантски фирми и в системи за контрол на трафика е по-добре да се направят вело алеи за да се разтовари трафика.

    Ако човек има избор:
    1) Колело
    2) Влак
    не би се качил на кола.

    Ако има такива системи хората ще почнат да си купуват още повече коли и ще ги ползват още повече... Това е доказано!

    Нередност?
  • 5
    kapito avatar :-P
    kapito
    • + 5

    Поддържам инвестициите в телепортацията безусловно! :)

    Нередност?
  • 6
    dekster avatar :-P
    КЛЮЧАРЪ
    • - 6
    • + 10

    ""Ако даден автомобил е в задръстване, може да изпрати предупреждение към мрежата, която в отговор ще информира другите водачи да изберат алтернативен маршрут."

    Абе ние за СайФай ли си говорим тук или за реален български 15-20 годишен автопарк? Кои точно издухани Лади и Опели ще подадат сигнала за задръстване, че не се сещам...?

    Нередност?
  • 7
    convince avatar :-|
    convince
    • - 4
    • + 3

    НЕЩАТА СЕ РЕШАВАТ С ПАРКОМЕТРИ, А НЕ СЪС СИСТЕМИ КОИТО ИЗИСКВАТ ЧИНОВНИЦИ, ама нали трябва да похарчим милиони докато ни уври манджата в главите...

    Нередност?
  • 8
    fonche avatar :-|
    Иван
    • + 3

    ЦГМ говорят глупости.
    Пътувам по Малинов от Цариградско до БПС всеки ден. Те не зелена вълна, имат червена вълна на този булевард. Това което е настройка за 5 минути на някой го мързи да си мръдне пръста, коства хиляди хора да висят по светофарите и да се нервят. Не е нужно от консултантски фирми, един обикновен гражданин, може да даде конструктивна обратна връзка.
    И всички бягат от отговорност: Обадих се в ЦГМ, казаха че те не отговарят за зелените вълни. Обадих се в КАТ, казаха че Общината отговаря за това. Обадих се в общината, казаха че нямат идеа кой е отговорен за това, но обещаха да предадат на отговорния за трафика. И какво става в крайна сметка? Нищо, ние пак ще си се нервим по задръстванията, а те ще ми говорят за Сай-Фай технологии и милиони похарчени на данъкоплатците.

    Нередност?
  • 9
    rainbou1 avatar :-|
    rainbou1

    Главната задача е НАМАЛЯВАНЕ на трафика, а не контролирането му.
    И не мога да разбера кой ги е говорил тези глупости - как 20 годишното ми Пежо ще изпраща и получава информация?!?!
    А намаляването може да стане :
    - с изграждането на разширенията на 1-ви + на 3-ти метродиаметър
    - обновяване на наземния градски транспорт
    - строг контрол за недопускане на нередовни и в неприлично състояние пътници.
    Тоест да започнат повече хора да ползват градския транспорт - тогава лека-полека може да започнат да се оправят нещата - и тогава софийска община да брои каквото си иска.
    Същевременно не е зле общината наистина да построи един нормален достъп до метростанцията на Цариградско Шосе - не е нормално Фандъкова да се снима из разни тунели, докато хората се катерят до метрото по разни туристически стълбички.

    Нередност?
  • 10
    e_mil avatar :-|
    tamada

    "... а системата за информиране на гражданите за натовареността на трасетата и кръстовищата може да се види единствено на сайта на Центъра за градска мобилност..."

    Глупости. ТМС за София има от няколко години и оттогава е включен в GPS приемниците на една много известна марка. Има го още в tix.bg, отскоро и в Гугъл Мапс. Даже в сайта на един от телекомите има трафик инфо за основните пътища и градове в цяла България (друг е въпросът доколко е вярна информацията там).

    Нередност?
Нов коментар