София избира изпълнител за ремонта на бул. "Копенхаген"
Публичната покана е част от четиригодишната програмата за рехабилитация на улици и булеварди в столицата


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Поредна обществена поръчка, чието изпълнение ще бъде финансирано частично със заема от 50 млн. евро от Европейската интвестиционна банка (ЕИБ) по програмата за изграждане, разширение и рехабилитация на улици и булеварди в София за следващите четири години, обяви Столичната община. Този път публичната покана е за реконструкцията на булевард "Копенхаген" ("Универсиада") в участъка от ул. "Обиколна" до ул. "Самоковско шосе" след пътния възел при бул."Цариградско шосе". Заедно с булеварда в процеса на строителните работи ще бъде направен основен ремонт и на надлеза по бул. "Цариградско шосе" при бул. "Копенхаген" (бул. "Универсиада", отклонението за Горубляне).
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
15 коментара
форматирането на текста нещо
"Капитал", имам ви за сериозна медия, но...
Илюстрацията е от кръговто движение на 4-ти км, снимано от военния хотел. В статията иде реч за връзката м/у жк Дружба-2, Цариградски комплекс и отклонението за Горубляне, която е на 1,5 км по-наизток.
Да не почнете да приличате на "Дневник", ей!;-)
Коментарът ми е по текста в карето - не е ли безумно да протестираш срещу смяната на павета с асфалт? Убивали скоростта? Ами по тая логика не оправяйте дупките по улиците.
До коментар [#3] от "clint_eastwood":
Да не говорим, че Иван Асен II отдавна не е малка квартална улица, ами си поема доста трафик, поради особеностите на квартала. Вижте само Google Street View-то и ще ви стане ясно http://goo.gl/maps/cBwjY Ако се сменят паветата, то шумът ще намалее. Ако наистина има притеснения за по-висока скорост, то може да се поставят легнали полицаи и т.н.
Просто се подготвя поредната далаверка в този отрасъл.
Няма нищо лошо в паважа, особено когато е добре нареден, но живи майстори на този занаят почти не са останали и затова на много места, на които е правена преподредба са се получили вълнички, от които може да се хване морска болест наистина.
Иначе в Западна Европа паважа се тачи много повече, отколкото е при нас, макар, че и дума не може да става за сравнение между нашия и онзи и като качества, и като подредба. Отделно, че паважната настилка е много по-естетична и красива, а и по-здравословна - няма го мирисът на битум...
До коментар [#3] от "clint_eastwood":
Възраженията им са по-скоро естетически, на ул. има доста историческа сгради с харектерен дух, който до някаква степен се дължи на паважа, а не на асфалт и оранжеви плочки и клинкери като на др. места. Това поне разбирам от писмото им до общината.
Паветата трябва да си останат. Трафика по "цар Иван Асен 2-ри" се увеличи откакто преди години затвориха излаза на локалното платно на булеварда, а наскоро и новопоявилите се "велможи" по "хан Омуртаг", направиха така, че тя да е еднопосочна. Махне ли се поне еднопосочността покрай Военна академия, "цар Иван Асен 2-ри" ще си отдъхне. А ще си стане пак тихата хубава улица, ако и КАТ глобяват на място всички онези прииждащи "бураджии", които правят забранен ляв завой долу на "Орлов мост".
[quote#6:"geordgeo"]Иначе в Западна Европа паважа се тачи много повече, отколкото е при нас, макар, че и дума не може да става за сравнение между нашия и онзи и като качества, и като подредба. Отделно, че паважната настилка е много по-естетична и красива, а и по-здравословна - няма го мирисът на битум... [/quote]
И как ще се тачи повече при положение, че улиците и булевардите, по които се използва са единици?
До коментар [#3] от "clint_eastwood":
Аз също живея в посочение квартал (ж.к. Яворов) и изпратих писмо до общината в подкрепа на асфалтирането.
Аргументите на протестиращите са, меко казано, глупави. В момента ул. "Иван Асен II" е една грозна клоака. Съветвам противниците на реконструкцията да се разходят до ремонтирания бул. "Братя Бъкстон" и да видят колко по-европейски изглежда, когато е асфалтиран.
Освен това, улицата е много по-шумна с паваж. Специално от "Орлов Мост" до ул. "Николай Ракитин" "настилката" е с едър паваж с големи промеждутъци между паветата. Това си е направо кълдъръм. Возенето е ужасно некомфортно и се вдига голям шум от гумите на автомобилите. Според мен точно това е причината някои хора да карат бързо - тогава по не се усеща. Когато е асфалтиран могат да се сложат бабуни и така няма да може да се вдига висока (която и във всички случаи би била непозволена) скорост. То и така не може да се кара бързо, защото в долната част на улицата постоянно има неправилно паркирали автомобили и улицата фунционира в режим полу-дуплекс.
По отношение на твърдението, че улицата ще се превърне в помощен ръкав за трафика от "Цариградско шосе", мога смело да завя, че е изказано то хора, които си нямат понятие от трафика в района. Включването от ул. Ивам Асен II в Цариградско шосе/Цар Освободител е ЗАБРАНЕНО (което не означава, че не се нарушава масово, но това е проблем от друго естество, при това лесно решим). Единствено може да се продължи напред по локалното към СУ и надясно по Евлоги и Христо Георгиеви. Второто е по-удобно да стане по ул. "Мизия", освен ако дестинацията не е в участъка на "Евлоги и Христо Георгиеви" от "Орлов Мост" до пресечката с "Мизия", в който случай хората имат пълното основание да използват точно този маршрут.
Надявам с в този случай реконструкцията да стане както е планирана и ориенталското да отстъпи място на европейското.
ПС. Моля някой да застреля кучето пред цветарския магазин над градинката на Райфайзен, което напада с лай повечето автомобили и велосипедисти, както и някои пешеходци. Такова нещо в Европа просто няма! Но пък да го застреляме не е европейско. Параграф 22 :)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.