София избира изпълнител за ремонта на бул. "Копенхаген"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

София избира изпълнител за ремонта на бул. "Копенхаген"

В процеса на строителните работи ще бъде направен основен ремонт и на надлеза по бул. "Цариградско шосе". Финансирането е със средства по все още не изцяло договорения заем за 50 млн. евро от Европейската интвестиционна банка.

София избира изпълнител за ремонта на бул. "Копенхаген"

Публичната покана е част от четиригодишната програмата за рехабилитация на улици и булеварди в столицата

Кристина Климентиевна
8843 прочитания

В процеса на строителните работи ще бъде направен основен ремонт и на надлеза по бул. "Цариградско шосе". Финансирането е със средства по все още не изцяло договорения заем за 50 млн. евро от Европейската интвестиционна банка.

© ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА


Максималното финансиране на поръчката ще е 7.2 млн. лв.

Поредна обществена поръчка, чието изпълнение ще бъде финансирано частично със заема от 50 млн. евро от Европейската интвестиционна банка (ЕИБ) по програмата за изграждане, разширение и рехабилитация на улици и булеварди в София за следващите четири години, обяви Столичната община. Този път публичната покана е за реконструкцията на булевард "Копенхаген" ("Универсиада") в участъка от ул. "Обиколна" до ул. "Самоковско шосе" след пътния възел при бул."Цариградско шосе". Заедно с булеварда в процеса на строителните работи ще бъде направен основен ремонт и на надлеза по бул. "Цариградско шосе" при бул. "Копенхаген" (бул. "Универсиада", отклонението за Горубляне).

Както и при предишните поръчки от този пакет, публичната обява започва без осигурено финансиране, тъй като Столичната община все още води преговори по заема от ЕИБ, като общата индикативната стойност на проектите е 200 млн. лв. Другата половина от финансирането трябва да бъде осигурено от общински средства.

Бъдещите участници

Общината не обявява прогнозната стойност на поръчката, но гаранцията за участие е 72 хил. лв. Според разпоредбите на Закона за обществените поръчки гаранцията не може да надвишава 1% от прогнозната стойност на поръчката. Това означава, че в този случай финансирането ще е максимум  7.2 млн. лв.

Изискванията към кандидатите са реализиран оборот за последните три години не по-малко от 20 млн. лв. за изпълнение на строително-монтажните работи в пътното строителство. Участниците са длъжни предварително да заявят дали ще използват подизпълнители и какъв ще бъде техният дял от дейностите. В процедурата могат да участват български изпълнители, физически или юридически лица, включително и техни обединения.

Според критериите за оценка ще бъде избрана икономически най-изгодната оферта. Тя ще бъде определена на базата на предлаганата цена (с тежест 60%), техническото предложение (35%) и срок за изпълнение (5%). Офертите на участниците ще се приемат до 16 ч. на 20 май, като ще бъдат отворени на следващия ден.

Новият облик

Проектът предвижда продължение на бул. "Копенхаген" от ул. "Обиколна" до ул. "Самоковско шосе" след пътен възел при бул. "Цариградско шосе", като ще бъдат изградени пътни платна и нова инфраструктура. Строежът ще обхваща цялостна подмяна на пътната настилка, ремонт на отводняването и водопроводите, понижение на бордюрите и ремонт на светофарите. Ще бъде изградено ново улично осветление, включително по ул. "Самоковско шосе".

При изграждане на новото пътно решение ще се реконструира и съществуващата телефонна и електромрежа. Същевременно с това ще бъде засадена нова растителност, като е предвидено засаждане на фиданки и жив плет в шахматна композиция по продължение на разделителните ивици и озеленяване на тротоарните пространства.

Страсти на павета

Паветата на историческата ул. "Иван Асен II" в София може да изчезнат заради ремонт на "Софийска вода", след който от Столичната община имат намерение да поставят асфалтова настилка, а живеещите там са против промяната. Ремонтът започна преди броени дни, като обхваща зоната от пл. "Орлов мост" до бул. "Михай Еминеску", а срокът за работа е между 8 и 30 април. Предвижда се цялостна реконструкция на тротоарите с унипаваж и ново осветление. Проектът за обновяването се изпълнява съвместно със "Софийска вода". Живущите на улицата обаче изразиха несъгласие за смяната на паветата и настояват те да бъде запазени, тъй като улица ще бъде превърната в асфалтова писта – помощен ръкав за трафика от "Цариградско шосе". Според гражданите асфалтът предполага развиване на по-висока скорост на автомобилите. Заради недоволството експертите по транспортна инфраструктура обещаха да направят отново изчисления до дни и ще се вземе решение по проекта.
Максималното финансиране на поръчката ще е 7.2 млн. лв.

Поредна обществена поръчка, чието изпълнение ще бъде финансирано частично със заема от 50 млн. евро от Европейската интвестиционна банка (ЕИБ) по програмата за изграждане, разширение и рехабилитация на улици и булеварди в София за следващите четири години, обяви Столичната община. Този път публичната покана е за реконструкцията на булевард "Копенхаген" ("Универсиада") в участъка от ул. "Обиколна" до ул. "Самоковско шосе" след пътния възел при бул."Цариградско шосе". Заедно с булеварда в процеса на строителните работи ще бъде направен основен ремонт и на надлеза по бул. "Цариградско шосе" при бул. "Копенхаген" (бул. "Универсиада", отклонението за Горубляне).


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

15 коментара
  • 1
    pipera avatar :-|
    Пипера е много лют

    форматирането на текста нещо

  • 2
    tht avatar :-|
    ТНТ

    "Капитал", имам ви за сериозна медия, но...
    Илюстрацията е от кръговто движение на 4-ти км, снимано от военния хотел. В статията иде реч за връзката м/у жк Дружба-2, Цариградски комплекс и отклонението за Горубляне, която е на 1,5 км по-наизток.
    Да не почнете да приличате на "Дневник", ей!;-)

  • 3
    Clint_Eastwood avatar :-|
    Clint_Eastwood

    Коментарът ми е по текста в карето - не е ли безумно да протестираш срещу смяната на павета с асфалт? Убивали скоростта? Ами по тая логика не оправяйте дупките по улиците.

  • 4
    jj avatar :-|
    J.J.

    До коментар [#3] от "clint_eastwood":

    Да не говорим, че Иван Асен II отдавна не е малка квартална улица, ами си поема доста трафик, поради особеностите на квартала. Вижте само Google Street View-то и ще ви стане ясно http://goo.gl/maps/cBwjY Ако се сменят паветата, то шумът ще намалее. Ако наистина има притеснения за по-висока скорост, то може да се поставят легнали полицаи и т.н.

  • 5
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити

    Просто се подготвя поредната далаверка в този отрасъл.

  • 6
    geordgeo avatar :-|
    geordgeo

    Няма нищо лошо в паважа, особено когато е добре нареден, но живи майстори на този занаят почти не са останали и затова на много места, на които е правена преподредба са се получили вълнички, от които може да се хване морска болест наистина.

    Иначе в Западна Европа паважа се тачи много повече, отколкото е при нас, макар, че и дума не може да става за сравнение между нашия и онзи и като качества, и като подредба. Отделно, че паважната настилка е много по-естетична и красива, а и по-здравословна - няма го мирисът на битум...

  • 7
    aleksandrov avatar :-|
    I

    До коментар [#3] от "clint_eastwood":

    Възраженията им са по-скоро естетически, на ул. има доста историческа сгради с харектерен дух, който до някаква степен се дължи на паважа, а не на асфалт и оранжеви плочки и клинкери като на др. места. Това поне разбирам от писмото им до общината.

  • 8
    standim avatar :-|
    StanDim

    Паветата трябва да си останат. Трафика по "цар Иван Асен 2-ри" се увеличи откакто преди години затвориха излаза на локалното платно на булеварда, а наскоро и новопоявилите се "велможи" по "хан Омуртаг", направиха така, че тя да е еднопосочна. Махне ли се поне еднопосочността покрай Военна академия, "цар Иван Асен 2-ри" ще си отдъхне. А ще си стане пак тихата хубава улица, ако и КАТ глобяват на място всички онези прииждащи "бураджии", които правят забранен ляв завой долу на "Орлов мост".

  • 9
    anihilator_jack avatar :-|
    anihilator_jack

    [quote#6:"geordgeo"]Иначе в Западна Европа паважа се тачи много повече, отколкото е при нас, макар, че и дума не може да става за сравнение между нашия и онзи и като качества, и като подредба. Отделно, че паважната настилка е много по-естетична и красива, а и по-здравословна - няма го мирисът на битум... [/quote]

    И как ще се тачи повече при положение, че улиците и булевардите, по които се използва са единици?

  • 10
    kalnik avatar :-|
    Калник

    До коментар [#3] от "clint_eastwood":

    Аз също живея в посочение квартал (ж.к. Яворов) и изпратих писмо до общината в подкрепа на асфалтирането.

    Аргументите на протестиращите са, меко казано, глупави. В момента ул. "Иван Асен II" е една грозна клоака. Съветвам противниците на реконструкцията да се разходят до ремонтирания бул. "Братя Бъкстон" и да видят колко по-европейски изглежда, когато е асфалтиран.

    Освен това, улицата е много по-шумна с паваж. Специално от "Орлов Мост" до ул. "Николай Ракитин" "настилката" е с едър паваж с големи промеждутъци между паветата. Това си е направо кълдъръм. Возенето е ужасно некомфортно и се вдига голям шум от гумите на автомобилите. Според мен точно това е причината някои хора да карат бързо - тогава по не се усеща. Когато е асфалтиран могат да се сложат бабуни и така няма да може да се вдига висока (която и във всички случаи би била непозволена) скорост. То и така не може да се кара бързо, защото в долната част на улицата постоянно има неправилно паркирали автомобили и улицата фунционира в режим полу-дуплекс.

    По отношение на твърдението, че улицата ще се превърне в помощен ръкав за трафика от "Цариградско шосе", мога смело да завя, че е изказано то хора, които си нямат понятие от трафика в района. Включването от ул. Ивам Асен II в Цариградско шосе/Цар Освободител е ЗАБРАНЕНО (което не означава, че не се нарушава масово, но това е проблем от друго естество, при това лесно решим). Единствено може да се продължи напред по локалното към СУ и надясно по Евлоги и Христо Георгиеви. Второто е по-удобно да стане по ул. "Мизия", освен ако дестинацията не е в участъка на "Евлоги и Христо Георгиеви" от "Орлов Мост" до пресечката с "Мизия", в който случай хората имат пълното основание да използват точно този маршрут.

    Надявам с в този случай реконструкцията да стане както е планирана и ориенталското да отстъпи място на европейското.

    ПС. Моля някой да застреля кучето пред цветарския магазин над градинката на Райфайзен, което напада с лай повечето автомобили и велосипедисти, както и някои пешеходци. Такова нещо в Европа просто няма! Но пък да го застреляме не е европейско. Параграф 22 :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK