На пета скорост
Автомобилостроенето в България има нужда от все повече подготвени специалисти
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Предлагане
Обучение в сектора на моторните превозни средства, транспортните услуги, електротехниката и енергетиката в момента в България предлагат 75 професионални гимназии във всички региони. Всяка година от тях излизат около 2300-2500 специалисти със средно образование.Тази година специалност "Автотранспортна техника" се очаква да завършат 1569 ученици, а "Електрообзавеждане на транспортна техника" – 509 ученици.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
9 коментара
На пета скорост ама с няколко лъжици гориво в резервоара. Това ни е състоянието.
Нито подходяща политика за развитие на сектора, нито средства за инвестиции от страна на държавата. Как да остават специалистите тук? И защо? Да чоплят семки ли?
Да ве. Знаем ги тези паралелки по "Автотранспорт" в професионалните гимназии. Обучаваш се на УАЗ и ГАЗ и после като отидеш в завода трябва да забравяш и да учиш на ново. Положението в "университети" е още по-зле. Даже и вездеходка от втората световна няма да пипнеш, почти всичко е на теория.
Количеството обяви за работа търсещи Ел. инж. и Мех. инж. е 10:1.
Само дето в цялата статия сте забравили най-големият работодател в автостроенето в България - японската Язаки България скоро около 3000 души персонал и с два завода .....
Как ще се развие един важен клон на машиностроенето със своите производства и институти за наука и внедряване , когато безапелационно се закри Министерството на машиностроенето с неговите основни производствени и научни подразделения. Даже внедреният японски опит не спря ликвидаторите .Техниката не се дели на социалистическа и капиталистическа – тя просто трябва постоянно да се усъвършенствува както е в Япония, Германия, САЩ, Швеция, Южна Корея, Тайван, сега Бразилия, Турция и много други...С кой акъл се управляваме ? С приказки и оплювания кой е по – умен или с изпреварващи идеи и реализации в основни области на икономиката ?
Отговорът е ясен .Не ни управляват компетентни хора !
Ами Сумитомо Електрик Борднетце БГ? Те бяха преди Язаки тук даже и са големи колкото тях поне.
Министерството на машиностроенето (?!?) и неговите основни производствени и научни подразделения!?!?!?!?!?!
Другарю, сваляйте будьоновката за проветряване, че съвсем ще ви изгорят интегралните схеми :D
Очевидно е, че по-възможно най-бързият начин, много от бившите техникуми трябва да се реформират, като се закрият специалности, които няма къде да ги работиш в радиус от 150 км и да се разкрият нови специалности, които да задоволяват секторите, където има недостиг на работна ръка (като автомобилостроене, ит и др.).
Висшето образование също трябва да се пипне.
[quote#2:"zangief"]Да ве. Знаем ги тези паралелки по "Автотранспорт" в професионалните гимназии. Обучаваш се на УАЗ и ГАЗ и после като отидеш в завода трябва да забравяш и да учиш на ново.[/quote]
Специално пък за това нищо няма да им стане на производителите, като дарят няколко бройки по-модерни изделия за мостра и обучение.
До коментар [#8] от "Finland":
Те хубаво ще дарят няколко автомобила ама кой ще ги обучава на тях ? 50 годишния чичо даскал де си перка с жигулата ?
Направо да си отварят едно училище и да си обучават кадри за тях по подобие на IT бранша.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход