Изпълнителят на "Тракия" поиска ново удължаване на срока
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Изпълнителят на "Тракия" поиска ново удължаване на срока

Изпълнителят на "Тракия" поиска ново удължаване на срока

От "ПСТ холдинг" настояват завършването на отсечката Зимница – Карнобат да бъде изтеглено за края на юли

8380 прочитания

© Капитал


Изпълнителят на участъка Ямбол - Карнобат от магистрала "Тракия" – Сдружение "Тракия IV", е поискал ново удължаване на срока на договора заради форсмажор. Това съобщи министърът на регионалното развитие Екатерина Захариева, цитирана от агенция "Фокус", при инспекция на незавършената част от трасето – между Зимница и Карнобат.

Ако новото удължаване бъде прието, то ще е второ поред, след като срокът веднъж бе изтеглен от февруари за края на май. Тогава от Сдружение "Тракия IV" също представиха документи за форсмажорни обстоятелства с мотива, че обилните снегове през зимата на 2012 г. и последвалите наводнения са разрушили част от вече изградените съоръжения.

По време на инспекцията стана ясно, че искането на водещата компания в Сдружение "Тракия IV" – "ПСТ холдинг" (от групата на Васил Божков), е завършването на последните километри от магистралата да бъде отложено за 31 юли. Изпълнителният директор на холдинга Иван Иванов посочи като причина дъждовната пролет, която е забавила полагането на циментовата стабилизация и асфалтирането на участъка. Председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров обаче бе категоричен, че е невъзможно срокът за изпълнение да бъде удължен с два месеца.

След инспекцията Екатерина Захариева настоя да се засили темпото на работа по магистралата, за да приключи строителството навреме. "Изискали сме да се достави още техника за натрошаване на инертните материали, както и за полагане на циментовата стабилизация и асфалта", заяви тя. Според нея в момента няма друга пречка освен недостатъчно добрата организация и доставка на инертни материали, за да бъде готова магистралата за началото на активния туристически сезон.

По време на инспекцията от "ПСТ холдинг" са информирали Екатерина Захариева, че е осигурено финансиране и до дни започва издължаването на забавените плащания към фирмите, работили по трасето между Ямбол и Карнобат. Преди няколко седмици компанията съобщи, че е теглила кредит от 40 млн. лв., за да завърши строителството и да се разплати с доставчиците си.

Изпълнителят на участъка Ямбол - Карнобат от магистрала "Тракия" – Сдружение "Тракия IV", е поискал ново удължаване на срока на договора заради форсмажор. Това съобщи министърът на регионалното развитие Екатерина Захариева, цитирана от агенция "Фокус", при инспекция на незавършената част от трасето – между Зимница и Карнобат.

Ако новото удължаване бъде прието, то ще е второ поред, след като срокът веднъж бе изтеглен от февруари за края на май. Тогава от Сдружение "Тракия IV" също представиха документи за форсмажорни обстоятелства с мотива, че обилните снегове през зимата на 2012 г. и последвалите наводнения са разрушили част от вече изградените съоръжения.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

20 коментара
  • 1
    mamarinov avatar :-|
    Marinov Martin

    Дано изобщо я завършат магистралата, че въпросната фирма е по-скоро създадена да точи парички от нагласени държавни поръчки, отколкото да създава някакъв продукт. Голяма грешка беше, че ги допуснаха изобщо да участват в процедурата. И тях и Понс и Хидрострой, Батко-братко. Тотални некадърници. Събират най-големите отрепки за жълти стотинки, жълти стотинки дават и за материали... Накрая качеството е под нулата.
    За съжаление явно и договорите са калпаво написани! А може и да са им платили много повече, отколкото са свършили, с надеждата да платят на работниците. Аз лично не виждам никаква друга логична причина държавата да не изрита този набедил се за строител, да му вземе гаранциите и да извика Трейс или Актор да довършат - поне доказаха, че могат да се справят...

  • 2
    jugozombi avatar :-?

    Снимки на напредъка по лот 4.2 към 29 март благодарение на г-н Галин Градев, от стр. 227 до стр. 235:

    http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1185569&page=227

  • 3
    pliok avatar :-P
    Пльок

    Ми да, то пролетта обикновено не вали :)

  • 4
    jugozombi avatar :-?

    П. п. За пореден път "Капитал" пише само за лот 4.2 на "Тракия", вместо да разглежда цялостното състояние на всички лотове, изграждани или по-точно бавени, отлагани и замразявани от "ПСТ Холдинг" АД. На автомагистрала "Марица" компаниите на лицето Васил Божков трябва да построят един голям и един малък лот, като и двата сериозно изостават от сроковете. Кога "Капитал" ще потърси информация за тяхното бъдеще?

  • razbiratel

    Ами по добре 31 август да поискат,че да не се надяваме изобщо това лято!То бива ,то може ама чак пък толкова...........Никакъв форсмажор,трябва да ги ухапете инъче нама да стане!!!

  • 6
    bboneff avatar :-|
    Boncho Bonev

    "ПСТ холдинг" има нов собственик!!! Заради получения кредит от ПИБ има назначен прокурист във фирмата - Иван Шарланджиев (бивш директор на "Юрий Гагарин"). Новия собственик е Цеко Минев, а Васил Божков започва да работи с нова фирма - Инфра Агуа Еко.

  • 7
    jugozombi avatar :-?

    До коментар [#6] от "Boncho Bonev":

    Това е нещо ново за мен. Може ли да помоля за някакви източници на информацията?

  • 8
    kilmer avatar :-|
    kilmer

    В средата на юни ще поискат трето удължаване за форс мажор - прекалено слънчево лято... ами така е заради простотията, некъдърността и най вече подкупността на служители на АПИ търга отиди при олигарха и сега ще му се молим, щи му доплащаме и хоро ще му играем!!! А магистрала може и да има ама друг път!

  • 9
    jugozombi avatar :-?

    До коментар [#8] от "kilmer":

    Пример как не бива да се коментира.

  • 10
    212 avatar :-P
    212

    едва ли и до август ще стане
    високите температури и топенето на асвалта
    ще бъдат също и новите причини за отсрочване
    до следващите валежи и снегове
    мен винаги ми е правило впечатление че пътищата се правят
    през лятото когато всичко се разкопава а работниците пият бира на сянка


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK