Трима се борят за подмяната на трамвайните релси по бул. "България"
Прогнозната стойност за обновяването на трасето е 10 млн. лв.


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Трима кандидати ще се състезават в повторния търг за реконструкцията на трамвайната линия по едно от най-натоварените трасета в София - бул. "България". Толкова фирми са подали оферти в новата процедура, след като Столичната община реши да прекрати предишната покана заради опасения от голямата разлика между най-ниската и най-високата цена – 60%. В търга през миналата година се включиха пет обединения, основно между строителни и проектантски компании, но до отваряне на ценовите оферти бяха допуснати сами три участника - обединенията около "ПСТ холдинг", "Трейс груп" и "СК 13". Общината реши да спре процедурата с мотива, че само един участник отговаря на предварително обявените условия.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
10 коментара
Защо точно това трамвайно трасе, което е съвсем безпроблемно и добре работещо трябва да се ремонтира?
До коментар [#1] от "bozatabre":
Попътувайте един път оттам и ще видите в какво състояние... Работещо е, да, но състоянието на релсовия път е плачевно. Ремонтът идва съвсем на място, жалко, че не са включили изграждането на колело някъде около НДК (например на мястото на общинския паркинг зад пилоните), защото това щеше да улесни много връзката с метрото и да намали ненужното му дублиране чак до Надежда, като едновременно даде възможност да се намалят интервалите на движение към Борово.
Пътувам всеки ден. Да изградят ново колело нещо ново е ОК, но какво му е на релсов път, по който трамваите перкат със 70 км/час. Ако му имаше нещо щяха да ограничат скоростта на трамваите. Подлезите са в почти приемвливо за България състояние - има някаква светлина, не са наводнени и стълбите са здрави. Как оценихте състоянието на релсовия път като плачевно? Не съм специалист и ми е интересно.
Друго си е да ремонтираш нещо здраво и да вземеш пари все едно го правиш наново.
До коментар [#1] от "bozatabre":
Ей това искам да питам и аз. Има къде къде по-належащи смени и трасета ... А това е в добро състояние и добре работи.
Защо изобщо не премахнат трамвайните линии от града? Трамваите натоварват движението , много от светофарите могат да светят на 2 нива , не на 4 ,което е именно заради тях. Ако се махнат трафикът ще бъде доста по-облекчен.
Разгледай внимателно картинката, и разбери защо.
[quote#5:"capitolialux"]Защо изобщо не премахнат трамвайните линии от града? Трамваите натоварват движението , много от светофарите могат да светят на 2 нива , не на 4 ,което е именно заради тях. Ако се махнат трафикът ще бъде доста по-облекчен. [/quote]
Доста по-добре ще е да се премахнат въобще пътищата Трафикът ще бъде радикално облекчен. Даже е възможно да липсва.
До коментар [#3] от "bozatabre":
Какви 70 км ч , движат се с макс 30 и нов трамвай въобще не може да мине там, а крайната цел е именно това - да се купят и нови модерни мотриси и линията по България да стане бърза и удобна
"Никой от кандидатите не коментира колко време ще отнеме изграждането, тъй като ще става на етапи. В поръчката е заложен максимален срок от 250 дни."
Господа журналисти, сроковете за изпълнение са обявени от Столична община, заедно с останалата информация. Не търсете обяснения от кандидатите, а от възложителя! И, най-вече, не пишете неподготвени!
http://sofia.bg/pressecentre/foto/15Tramvai-IT.pdf
До коментар [#3] от "bozatabre":
Не със 70 км, а направо се надбягват с колите по булевард България :))))
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.