Трима се борят за подмяната на трамвайните релси по бул. "България"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

Трима се борят за подмяната на трамвайните релси по бул. "България"

Изпълнителят на поръчката трябва да обнови изцяло 7.4 км релси, 14 спирки, кабелното захранване и осветлението в тунела в кв. "Борово"

Трима се борят за подмяната на трамвайните релси по бул. "България"

Прогнозната стойност за обновяването на трасето е 10 млн. лв.

Кристина Климентиевна
6397 прочитания

Изпълнителят на поръчката трябва да обнови изцяло 7.4 км релси, 14 спирки, кабелното захранване и осветлението в тунела в кв. "Борово"

© КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ


Индикативната стойност на публичната покана е 10 млн. лв. без ДДС

Трима кандидати ще се състезават в повторния търг за реконструкцията на трамвайната линия по едно от най-натоварените трасета в София - бул. "България". Толкова фирми са подали оферти в новата процедура, след като Столичната община реши да прекрати предишната покана заради опасения от голямата разлика между най-ниската и най-високата цена – 60%. В търга през миналата година се включиха пет обединения, основно между строителни и проектантски компании, но до отваряне на ценовите оферти бяха допуснати сами три участника - обединенията около "ПСТ холдинг", "Трейс груп" и "СК 13". Общината реши да спре процедурата с мотива, че само един участник отговаря на предварително обявените условия.

Сега интерес към поръчката отново са заявили някои от старите участници - консорциум "Трамвай България 2013" ("Импреза" АД, Италия, "ГБС Инфраструктурно строителство" АД и "Векторбул"), "СК 13 Трансстрой АД" и консорциум "Бултрам 2013" ("Трансстрой Варна", "Геа 21", Севиля, и "Екип 2000 – Котов и сие"). Прогнозната стойност на поръчката е малко над 10 млн. лв. без ДДС, но от ценовите оферти, които бяха отворени във вторник (виж карето), става ясно, че "СК 13 Трансстрой" АД са дали най-ниска оферта - 8.394 млн. лв.

По технически предложения онсорциум "Трамвай България 2013" и "СК 13 Трансстрой" АД получиха приблизително еднакъв брой точки, но ценовата оферта на консорциума е най-високата между трите кандидата. Комисията ще избере икономически най-изгодната оферта, като критериите са предлагана цена (до 60 точки), технически показатели (до 30 точки) и срок на изпълнение (до 10 точки). Никой от кандидатите не коментира колко време ще отнеме изграждането, тъй като ще става на етапи. В поръчката е заложен максимален срок от 250 дни.

От европейски средства

Освен реконструкцията на трамвайното трасе по бул. "България" се очаква да започне изграждането и на поредното от серията кръстовища на две нива, което ще е на пресечката на булеварда с бул. "Акад. Иван Гешов". Планирано е то да започне през втората половина на тази година, а стойността на обекта е 22.4 млн. лв. без ДДС. Средствата са част от проект, който стартира още през 2009 г. за пет кръстовища и получи одобрение за заем от Европейската инвестиционна банка в размер на 44.6 млн. евро. Изпълнител на поръчката е "Балканстрой", като срокът, в който трябва да бъде завършено кръстовището, е 230 дни.

Цялостното обновяване на релсовия път и на контактна и кабелна мрежа по бул. "България"- от бул. "Витоша" до кв. "Борово", е част от проекта на Столичната община за "Интегриран градски транспорт", който е за над 122 млн. лв. и се финансира от ОП "Регионално развитие".

Нова визия

Реконструкцията предвижда цялостно обновяване на релсовия път, чиято дължина е 7.4 км. По време на ремонта, който ще се прави поетапно, ще бъдат оправени и всички съществуващи спирки - общо 14. Същевременно с това изпълнителят трябва да изгради навеси и да монтира електронни информационни табла. По време на строителните работи ще бъдат обновени контактната мрежа и кабелното захранване на трасето, както и изграждането на осветление в тунелната част при обръщалото в кв. "Борово".

 

Офертите

Консорциум "Трамвай България 2013" ("Импреза" АД, Италия, "ГБС Инфраструктурно строителство" АД и "Векторбул")

Оценка по технически показатели - 30 т.

Ценова оферта - 10.549 млн. лв.*

"СК 13 Трансстрой" АД

Оценка по технически показатели - 30 т.

Ценова оферта - 8.394 млн. лв.

Консорциум "Бултрам 2013" ("Трансстрой Варна" АД, "Геа 21" АД, Севиля, и "Екип 2000 – Котов и сие")

Оценка по технически показатели - 19 т.

Ценова оферта - 10.290 млн. лв.

Цените са с ДДС
Индикативната стойност на публичната покана е 10 млн. лв. без ДДС

Трима кандидати ще се състезават в повторния търг за реконструкцията на трамвайната линия по едно от най-натоварените трасета в София - бул. "България". Толкова фирми са подали оферти в новата процедура, след като Столичната община реши да прекрати предишната покана заради опасения от голямата разлика между най-ниската и най-високата цена – 60%. В търга през миналата година се включиха пет обединения, основно между строителни и проектантски компании, но до отваряне на ценовите оферти бяха допуснати сами три участника - обединенията около "ПСТ холдинг", "Трейс груп" и "СК 13". Общината реши да спре процедурата с мотива, че само един участник отговаря на предварително обявените условия.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    bozatabre avatar :-?
    bozatabre

    Защо точно това трамвайно трасе, което е съвсем безпроблемно и добре работещо трябва да се ремонтира?

  • 2
    jj avatar :-|
    J.J.

    До коментар [#1] от "bozatabre":

    Попътувайте един път оттам и ще видите в какво състояние... Работещо е, да, но състоянието на релсовия път е плачевно. Ремонтът идва съвсем на място, жалко, че не са включили изграждането на колело някъде около НДК (например на мястото на общинския паркинг зад пилоните), защото това щеше да улесни много връзката с метрото и да намали ненужното му дублиране чак до Надежда, като едновременно даде възможност да се намалят интервалите на движение към Борово.

  • bozatabre

    Пътувам всеки ден. Да изградят ново колело нещо ново е ОК, но какво му е на релсов път, по който трамваите перкат със 70 км/час. Ако му имаше нещо щяха да ограничат скоростта на трамваите. Подлезите са в почти приемвливо за България състояние - има някаква светлина, не са наводнени и стълбите са здрави. Как оценихте състоянието на релсовия път като плачевно? Не съм специалист и ми е интересно.

    Друго си е да ремонтираш нещо здраво и да вземеш пари все едно го правиш наново.

  • 4
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити

    До коментар [#1] от "bozatabre":

    Ей това искам да питам и аз. Има къде къде по-належащи смени и трасета ... А това е в добро състояние и добре работи.

  • 5
    capitolialux avatar :-|
    capitolialux

    Защо изобщо не премахнат трамвайните линии от града? Трамваите натоварват движението , много от светофарите могат да светят на 2 нива , не на 4 ,което е именно заради тях. Ако се махнат трафикът ще бъде доста по-облекчен.

  • 6
    milenmihailov avatar :-|
    milenmihailov

    Разгледай внимателно картинката, и разбери защо.

  • 7
    bozatabre avatar :-|
    bozatabre

    [quote#5:"capitolialux"]Защо изобщо не премахнат трамвайните линии от града? Трамваите натоварват движението , много от светофарите могат да светят на 2 нива , не на 4 ,което е именно заради тях. Ако се махнат трафикът ще бъде доста по-облекчен. [/quote]

    Доста по-добре ще е да се премахнат въобще пътищата Трафикът ще бъде радикално облекчен. Даже е възможно да липсва.

  • 8
    smart_za_batkov avatar :-|
    Батков-вън

    До коментар [#3] от "bozatabre":

    Какви 70 км ч , движат се с макс 30 и нов трамвай въобще не може да мине там, а крайната цел е именно това - да се купят и нови модерни мотриси и линията по България да стане бърза и удобна

  • 9
    vermin00 avatar :-|
    vermin00

    "Никой от кандидатите не коментира колко време ще отнеме изграждането, тъй като ще става на етапи. В поръчката е заложен максимален срок от 250 дни."

    Господа журналисти, сроковете за изпълнение са обявени от Столична община, заедно с останалата информация. Не търсете обяснения от кандидатите, а от възложителя! И, най-вече, не пишете неподготвени!

    http://sofia.bg/pressecentre/foto/15Tramvai-IT.pdf

  • 10
    xps avatar :-P
    xps

    До коментар [#3] от "bozatabre":

    Не със 70 км, а направо се надбягват с колите по булевард България :))))


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK