Трима се борят за подмяната на трамвайните релси по бул. "България"

Прогнозната стойност за обновяването на трасето е 10 млн. лв.

Изпълнителят на поръчката трябва да обнови изцяло 7.4 км релси, 14 спирки, кабелното захранване и осветлението в тунела в кв. "Борово"
Изпълнителят на поръчката трябва да обнови изцяло 7.4 км релси, 14 спирки, кабелното захранване и осветлението в тунела в кв. "Борово"
Изпълнителят на поръчката трябва да обнови изцяло 7.4 км релси, 14 спирки, кабелното захранване и осветлението в тунела в кв. "Борово"    ©  КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ
Изпълнителят на поръчката трябва да обнови изцяло 7.4 км релси, 14 спирки, кабелното захранване и осветлението в тунела в кв. "Борово"    ©  КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Индикативната стойност на публичната покана е 10 млн. лв. без ДДС

Трима кандидати ще се състезават в повторния търг за реконструкцията на трамвайната линия по едно от най-натоварените трасета в София - бул. "България". Толкова фирми са подали оферти в новата процедура, след като Столичната община реши да прекрати предишната покана заради опасения от голямата разлика между най-ниската и най-високата цена – 60%. В търга през миналата година се включиха пет обединения, основно между строителни и проектантски компании, но до отваряне на ценовите оферти бяха допуснати сами три участника - обединенията около "ПСТ холдинг", "Трейс груп" и "СК 13". Общината реши да спре процедурата с мотива, че само един участник отговаря на предварително обявените условия.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

10 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    bozatabre avatar :-?
    bozatabre
    • - 3
    • + 5

    Защо точно това трамвайно трасе, което е съвсем безпроблемно и добре работещо трябва да се ремонтира?

    Нередност?
  • 2
    jj avatar :-|
    J.J.
    • - 1
    • + 10

    До коментар [#1] от "bozatabre":

    Попътувайте един път оттам и ще видите в какво състояние... Работещо е, да, но състоянието на релсовия път е плачевно. Ремонтът идва съвсем на място, жалко, че не са включили изграждането на колело някъде около НДК (например на мястото на общинския паркинг зад пилоните), защото това щеше да улесни много връзката с метрото и да намали ненужното му дублиране чак до Надежда, като едновременно даде възможност да се намалят интервалите на движение към Борово.

    Нередност?
  • bozatabre
    • - 8
    • + 4

    Пътувам всеки ден. Да изградят ново колело нещо ново е ОК, но какво му е на релсов път, по който трамваите перкат със 70 км/час. Ако му имаше нещо щяха да ограничат скоростта на трамваите. Подлезите са в почти приемвливо за България състояние - има някаква светлина, не са наводнени и стълбите са здрави. Как оценихте състоянието на релсовия път като плачевно? Не съм специалист и ми е интересно.

    Друго си е да ремонтираш нещо здраво и да вземеш пари все едно го правиш наново.

    Нередност?
  • 4
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити
    • - 1
    • + 5

    До коментар [#1] от "bozatabre":

    Ей това искам да питам и аз. Има къде къде по-належащи смени и трасета ... А това е в добро състояние и добре работи.

    Нередност?
  • 5
    capitolialux avatar :-|
    capitolialux
    • - 20
    • + 1

    Защо изобщо не премахнат трамвайните линии от града? Трамваите натоварват движението , много от светофарите могат да светят на 2 нива , не на 4 ,което е именно заради тях. Ако се махнат трафикът ще бъде доста по-облекчен.

    Нередност?
  • 6
    milenmihailov avatar :-|
    milenmihailov
    • - 1
    • + 10

    Разгледай внимателно картинката, и разбери защо.

    Нередност?
  • 7
    bozatabre avatar :-|
    bozatabre
    • - 1
    • + 11

    [quote#5:"capitolialux"]Защо изобщо не премахнат трамвайните линии от града? Трамваите натоварват движението , много от светофарите могат да светят на 2 нива , не на 4 ,което е именно заради тях. Ако се махнат трафикът ще бъде доста по-облекчен. [/quote]

    Доста по-добре ще е да се премахнат въобще пътищата Трафикът ще бъде радикално облекчен. Даже е възможно да липсва.

    Нередност?
  • 8
    smart_za_batkov avatar :-|
    Батков-вън
    • + 11

    До коментар [#3] от "bozatabre":

    Какви 70 км ч , движат се с макс 30 и нов трамвай въобще не може да мине там, а крайната цел е именно това - да се купят и нови модерни мотриси и линията по България да стане бърза и удобна

    Нередност?
  • 9
    vermin00 avatar :-|
    vermin00
    • + 3

    "Никой от кандидатите не коментира колко време ще отнеме изграждането, тъй като ще става на етапи. В поръчката е заложен максимален срок от 250 дни."

    Господа журналисти, сроковете за изпълнение са обявени от Столична община, заедно с останалата информация. Не търсете обяснения от кандидатите, а от възложителя! И, най-вече, не пишете неподготвени!

    http://sofia.bg/pressecentre/foto/15Tramvai-IT.pdf

    Нередност?
  • 10
    xps avatar :-P
    xps
    • - 1
    • + 3

    До коментар [#3] от "bozatabre":

    Не със 70 км, а направо се надбягват с колите по булевард България :))))

    Нередност?
Нов коментар