С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 17 апр 2013, 16:42, 5613 прочитания

За един по-чист транспорт

Търговете за почистване на летище София и на вагоните на БДЖ са в решителната си фаза

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Първото нещо, което вижда чужденецът в непозната за него страна, е летището. Последното нещо, което може да види, пък е железницата, която в родния случай може да го откаже от употребата на влакове за дълго време. Или комфортът на пътниците е важен. В края на 2010 г. летище София изпадна в безпрецедентна криза по отношение на почистването, след като прекрати предсрочно договора с фирмата, занимаваща се с тази дейност - "Джиза БГ", поради съмнения доколко изгодно е тя да чисти новия терминал 5 години за 7.5 млн. евро. Проблемът с хигиената тогава предизвика дори официално оплакване на авиокомпаниите, тъй като това се отразява директно и на техния имидж пред клиентите им. А те са в правото си, тъй като солидна част от цената на билетите, които плащат, отива за летищни такси. Сега летище София провежда нова процедура за избор на компания за почистване. След два поредни провала БДЖ от своя страна най-накрая е на път да намери частна фирма, която да почиства пътническите вагони, след като самата тя изчисти някои спорни моменти в изискванията си към кандидатите, които ги отблъскваха.

Един по-чист терминал


На летището кандидатите, достигнали до последната фаза, са два, коментираха от бранша. Това са "Джиза" и обединение "Еърпорт клийн сървис", в което участва "Василка София" съвместно с представител на фирмата за хигиенни консумативи Tork. Търгът е за 4 години, а индикативната стойност на поръчката е за 1 млн. лв. Процедурата обаче се обжалва в Комисията за защита на конкуренцията от "Вики комфорт - 2004", тъй като компанията намира отстраняването си от търга за неоснователно. Това е фирмата, която от години отговаря за хигиената на летищата във Варна и Бургас, където също в момента текат търгове за нов изпълнител за пчоситване.

БДЖ - трети път

След два поредни провала от страна на "БДЖ - Пътнически превози" да предостави почистването на частна фирма, като прехвърли към нея служителите, заети с тази дейност, сега БДЖ е на крачка от успеха. Ръководството на "БДЖ - Пътнически превози" е изчислило, че с изнасянето на дейността по почистване на външна фирма ще й спести около 1 млн. лв на година. На финалната права отново е "Василка София" и консорциум от две фирми. "Василка" беше избрана за победител на втория конкурс, но компанията се оттегли след като от БДЖ отказаха да гарантират количеството на работата. Така фирмата победител можеше да се окаже с над 300 служители (които щяха да се прехвърлят към нея от БДЖ) на сметката си и с нулева сигурност, че ще има достатъчно работа, за да изплаща заплатите им. Сега този въпрос е изчистен като от държавния превозвач са обещали да гарантират, че ще подават определен брой вагони за почистване поне през първата година на три годишния договор, като индикативната стойност на поръчката е 13.7 млн. лв. Досега кандидатите се оплакваха, че трудно намират и обслужващи банки, които да работят с тях заради влошеното финансово състояние на БДЖ и съмненията им, че държавната компания ще си плаща редовно. Въпреки всичко интерес очевидно не липсва. Остава само и победителят да бъде обявен. 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ГЕРБ и ДПС избраха своите кандидати за Комисията за регулиране на съобщенията ГЕРБ и ДПС избраха своите кандидати за Комисията за регулиране на съобщенията

Попълването на състава на регулатора доведе до скандал в управляващата коалиция, "патритотите" питат ГЕРБ с тях ли управлява или с ДПС

21 фев 2020,

Автогол с еврозоната, мачът продължава 1 Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

21 фев 2020, 454 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Пазарът на имоти започна годината с повече сделки

Увеличават се броят на покупко-продажбите в градовете

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10