За един по-чист транспорт

Търговете за почистване на летище София и на вагоните на БДЖ са в решителната си фаза

След като развали първия си договор заради съмнително висока цена, сега летище София е на път да намери нов изпълнител.
След като развали първия си договор заради съмнително висока цена, сега летище София е на път да намери нов изпълнител.
След като развали първия си договор заради съмнително висока цена, сега летище София е на път да намери нов изпълнител.    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
След като развали първия си договор заради съмнително висока цена, сега летище София е на път да намери нов изпълнител.    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА

Първото нещо, което вижда чужденецът в непозната за него страна, е летището. Последното нещо, което може да види, пък е железницата, която в родния случай може да го откаже от употребата на влакове за дълго време. Или комфортът на пътниците е важен. В края на 2010 г. летище София изпадна в безпрецедентна криза по отношение на почистването, след като прекрати предсрочно договора с фирмата, занимаваща се с тази дейност - "Джиза БГ", поради съмнения доколко изгодно е тя да чисти новия терминал 5 години за 7.5 млн. евро. Проблемът с хигиената тогава предизвика дори официално оплакване на авиокомпаниите, тъй като това се отразява директно и на техния имидж пред клиентите им. А те са в правото си, тъй като солидна част от цената на билетите, които плащат, отива за летищни такси. Сега летище София провежда нова процедура за избор на компания за почистване. След два поредни провала БДЖ от своя страна най-накрая е на път да намери частна фирма, която да почиства пътническите вагони, след като самата тя изчисти някои спорни моменти в изискванията си към кандидатите, които ги отблъскваха.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    keipax avatar :-|
    keipax
    • - 9
    • + 4

    е няма по-тъпо нещо от "Василка" за име на компания, пък било то и за почистване...

    Нередност?
  • 2
    daskal1 avatar :-|
    daskal1
    • + 6

    "По-чист" или "Чист". Сравнителната степен може да се преведе като "по-малко мръсен". Нека има някакви нормални стандарти в тази насока.

    Нередност?
  • 3
    zulu avatar :-|
    zulu
    • - 1
    • + 6

    До коментар [#1] от "keipax":

    Така де, виж "Еърпорт клийн сървис" колко инелигентско звучи.

    Нередност?
  • 4
    pesheff avatar :-|
    Пешката
    • + 4

    абе къде са леличките с метлите от слама каквито имаше едно време и да ги пуснат вътре да шетат?

    Нередност?
  • 5
    pesheff avatar :-|
    Пешката
    • + 4

    абе къде са леличките с метлите от слама каквито имаше едно време и да ги пуснат вътре да шетат?

    Нередност?
  • 6
    cleanito avatar :-(
    Ален Младенов
    • + 4

    Ми как ще има успешни търгове и кандидат почистващи фирми за сделки с подобен мащаб? Агенциите за почистване в България, които имат готовност да поемат такъв обем на работа се броят на пръсти, в същото време от БДЖ поставят някакви безумни клаузи! В медийте през няколко месеца слушаме, как БДЖ сменя лицата в борда на директорите, слушаме как Германия си иска мотрисите и как все нямали пари да си плащат дълговете! Собствениците на големите почистващи фирми си чакат парите с месеци от подобни пишман клиенти, а в същото време работят по поетите ангажименти, поддържат човешки ресурс, използват хигиенни консумативи, амортизират машини и плащат данъци и осигуровки... До колкото ми е известно даже банката, която обслужва фирма "Вики Комфорт" е отказала финансиране, заради евентуалните проблеми по събирането на абонаментните такси за почистване от компанията БДЖ. За икономиката в държавата да не говорим, да се помисли нещо за развитието на малкия и средния бизнес и дума да не става. При летищата преки наблюдения нямам, но пък за сметка на това, скоро чистихме около 115 седалки от пътнически самолет... гледката беше потресаваща. Имах чувството, че са ни дали за почистване седалки от автобус "Икарус" пътувал по някоя междуселищна линия 10-на години, преди някои да обърне внимание на мизерията, която се предлага срещу "скромното" заплащане на билетите за пътуване редовно пътуване! Докато на такива големи възложители им се иска да минават тънко и евтино, а в същото време желаят европейско ниво на обслужване откъм хигиената и почистване, ще си тънем в мизерия при всеки случай в, който ни се наложи да пътуваме с влак или самолет!

    Г-н Енитов, управител на фирма за почистване Клийнито ООД: <a href="http://www.cleanito.com">http://www.cleanito.com</a>

    Нередност?
Нов коментар