"Трейс груп холд" подаде най-ниска ценова оферта за изграждането на терминал за интермодални превози край Пловдив, което я превръща в най-вероятен победител в обществената поръчка. Фирмата, която изгради два от лотовете на магистрала "Тракия", както и някои от участъците на софийското метро, предложи цена от 11.3 млн. лв. Гръцката "Терна" предложи най-високата оферта от 17.85 млн. лв., а третият допуснат участник – Държавното предприятие "Транспортно строителство и възстановяване - ГУ" предлага да изгради терминала срещу 13.19 млн. лв. Крайната сума включва ДДС и непредвидени разходи в размер на 10%. Други два кандидата в търга - "СК 13 – Трансстрой" и австрийската "Порр бау", не бяха допуснати до отваряне на ценовите оферти.
Ден след изборите
Крайният срок на комисията за обявяване на победителя е 13 май, а срокът за изпълнение на строителството е 31 месеца. Ще бъде избрана икономически най-изгодна оферта, като предложената цена носи 70 точки, техническата оценка и избраната технология носят 10 точки, организацията и методологията ще се оценяват с 12 точки, а графикът за изпълнение е с тежест 8 точки. Предложението на "Терна" е получило техническа оценка 30, а тези на другите два кандидата – по 25. Според предложението на "Трейс груп" компанията не предвижда да има подизпълнители при строителството.
С европари
Проектът за изграждане на интермодалния терминал край Пловдив се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие чрез оперативна програма "Транспорт". Бенефициент е Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), а индикативната стойност на безвъзмездната финансова помощ е малко над 8.26 млн. евро.
Терминалът за интермодални превози ще бъде изграден в района на гара Тодор Каблешков, част от жп възел Пловдив. Площадка ще се разположи от северната страна на гарата (в село Златитрап, община Родопи), по жп линията София – Пловдив, която е част от коридори ІV, VIII и Х на Трансевропейската транспортна мрежа. Идейният проект предвижда изграждане на площ от 68 870 кв.м на площадка за товаро-разтоварни дейности на контейнери от вагон на автомобил и обратно, площи за складиране на контейнери и техника, специални места за хладилни товарни единици. Ще бъдат изградени и административна сграда за обслужване на клиентите, сграда за митнически контрол и митнически склад, паркинги за товарни и леки автомобили и контролно-пропускателен пункт. Строителството на терминала трябва да бъде обвързано с течащата модернизация на жп линията София - Пловдив.
Търси се
Предвижда се едновременно със строителството на базисната инфраструктура на интермодалния терминал НКЖИ да стартира процедура за избора на частен оператор за срок от 30 години. Причина за това е лошият опит от изградения миналата година интермодален терминал в Драгоман, който така и не заработи, въпреки че за строителството му бяха изразходвани 6 млн. лв. Първоначалните планове бяха нов интермодален терминал да бъде изграден край Подуяне в София, но тази идея бе изоставена, след като се установи, че няма да отговаря на нуждите на бизнеса, макар и да бяха изхарчени 4 млн. за проучване и отчуждаване на имоти. След терминала край Пловдив трябва да бъде изграден и такъв в Русе, където ще обслужва три вида транспорт. Финансирането за него обаче ще дойде от следващия програмен период на оперативна програма "Транспорт" (2014 - 2020 г.).
Компания | Цена (в лв. с ДДС) | Техническа оценка |
---|---|---|
"Трейс груп холд" | 11313114 | 25 |
"Терна" | 17853000 | 30 |
ДП "Транспортно строителство и възстановяване - ГУ" | 13191908 | 25 |
"Трейс груп холд" подаде най-ниска ценова оферта за изграждането на терминал за интермодални превози край Пловдив, което я превръща в най-вероятен победител в обществената поръчка. Фирмата, която изгради два от лотовете на магистрала "Тракия", както и някои от участъците на софийското метро, предложи цена от 11.3 млн. лв. Гръцката "Терна" предложи най-високата оферта от 17.85 млн. лв., а третият допуснат участник – Държавното предприятие "Транспортно строителство и възстановяване - ГУ" предлага да изгради терминала срещу 13.19 млн. лв. Крайната сума включва ДДС и непредвидени разходи в размер на 10%. Други два кандидата в търга - "СК 13 – Трансстрой" и австрийската "Порр бау", не бяха допуснати до отваряне на ценовите оферти.
3 коментара
Браво на тях
Публикувано през m.capital.bg
Чудесна новина!
Има много голяма нужда от него в областта.
При това ще се строи с европейски пари.
Това си е направо подарък.
След като бъде построен ще осигури нови постоянни инвестиции в региона.
а на ПОРР какво им беше???