Столичната община изгражда нов буферен паркинг в "Младост" 3
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Столичната община изгражда нов буферен паркинг в "Младост" 3

Въпреки че Столичната община въведе преференции за буферните паркинги към крайните станции на метрото, съоръженията продължават да стоят полупразни.

Столичната община изгражда нов буферен паркинг в "Младост" 3

Въпреки че съоръженията до метрото са полупразни, кметството планира да увеличи броя им

Кристина Климентиевна
10480 прочитания

Въпреки че Столичната община въведе преференции за буферните паркинги към крайните станции на метрото, съоръженията продължават да стоят полупразни.

© НИКОЛАЙ НИКОЛОВ


Столичната община изгражда нов паркинг до метростанция 18 в жк "Младост" 3. Строителството е започнало преди седмица и ще бъде завършено до 10 май, така че паркингът ще може да се използва още след великденските празници, уточни кметът Йорданка Фандъкова. Новото съоръжение ще бъде факт, въпреки че другите буферни паркинги на метрото - общо пет на брой, не се ползват с особена популярност и на практика са полупразни. В началото на годината Столичната община дори реши да създаде стимул за паркингите в крайните станции на метрото, който да накара хората да ги ползват. Така всеки пътник, който притежава редовна месечна, тримесечна, шестмесечна или годишна карта за всички линии на обществения транспорт в София, вече има право да ги ползва безплатно. Намалението важи за един автомобил, само за поименните абонаментни документи, на които цените започват от 50 лв. за месечен и достигат до 500 лв. за годишен.

Целта на местната управа е да се приберат колите от улиците и шофьорите да използват градски транспорт, което да доведе до облекчаване на трафика.

Нововъведените преференции обаче сякаш не дават ефект - скъпо струващите съоръжения около подземния транспорт продължават да стоят полупразни. Оказва се, че тези места не се използват дори от хората, които посещават столицата. Въпреки това обаче общината е решила да инвестира в още един.

Място за 90

Новият обект се изгражда на общински терен с площ от три декара, като паркоместата ще бъдат за около 90 автомобила. Финансирането е за сметка на общината в размер на 200 хил. лв. Първоначално се предвижда мястото да се използва безплатно, като след определен период местната управа смята да въведе такса. "Целта е хората да има къде да оставят колите си и след това да използват метрото", каза кметът на София Йорданка Фандъкова.

В "Младост" общината вече е инвестирала в един паркинг за 40 автомобила на стойност 68 хил лв. Извън буферния се очаква да бъде построен и още един за 25 автомобила.

Паркингите на метрото

В момента в столицата по линията на метрото функционират пет подземни съоръжения - на "Драган Цанков" (200 места), на "Ломско шосе" (480 места), на "Цариградско шосе" (1280 места), на "Черни връх" (620 места) и на "Бели Дунав" (480 места), като общият брой места е за около 3000 автомобила. Общината предвижда да изгради още два паркинга в двата края на третата линия на метрото до "Овча купел" с места за общо 500 автомобила. Същевременно с това местната управа прави планове да построи допълнително съоръжение при бизнес парка за 80 места.

"В момента малка част от буфер паркингите се използват, но това е нормално, тъй като всяко нещо, което се плаща, работи бавно. Очаквам следващата година това да се промени", допълни Йорданка Фандъкова.

Столичната община изгражда нов паркинг до метростанция 18 в жк "Младост" 3. Строителството е започнало преди седмица и ще бъде завършено до 10 май, така че паркингът ще може да се използва още след великденските празници, уточни кметът Йорданка Фандъкова. Новото съоръжение ще бъде факт, въпреки че другите буферни паркинги на метрото - общо пет на брой, не се ползват с особена популярност и на практика са полупразни. В началото на годината Столичната община дори реши да създаде стимул за паркингите в крайните станции на метрото, който да накара хората да ги ползват. Така всеки пътник, който притежава редовна месечна, тримесечна, шестмесечна или годишна карта за всички линии на обществения транспорт в София, вече има право да ги ползва безплатно. Намалението важи за един автомобил, само за поименните абонаментни документи, на които цените започват от 50 лв. за месечен и достигат до 500 лв. за годишен.

Целта на местната управа е да се приберат колите от улиците и шофьорите да използват градски транспорт, което да доведе до облекчаване на трафика.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • 1
    big_al avatar :-|
    BIG AL

    Тези Глупаци в общината, не разбраха едно нещо ::))) Паркингите са изградени с НАШИТЕ пари..Те НЕ са НЕЩО, от което трябва задължително да се печели: философията на Рапона и тези около него ..Няколко пъти намаляват цените - и си стоят ПРАЗНИ ..ЕДИН лев на ден - колкото да се плаща ТОКА и охраната - това е ..А някои - и безплатни - защото са общински и плащаме ДАНЪЦИ на фандъкова и рапоните около нея ..::)) Никакви карти, никакви пари , повече от 1 лев-със или без карта ...
    Ех, как ще си го получите , гербаджийте- на изборите ..Първата работа на рапона , след като взе властта в страната , беше да напарви по един лев-градския транспосрт в София ..Мутра- дай и пари да събира..
    Пари се събират от богати хора , а не от бедни българи..:)))

  • 2
    kman avatar :-|
    kman

    Знаете ли защо метро паркингите са празни? Защото няма глоби за неправилно паркиране. Дотогава, докогато паркирането на тротоари, градинки, пешеходни пътеки и където още ви хрумне е безплатно и ненаназано, никой няма да си даде зор да се завира под земята. Общината трябва да плати за да напълни тези паркинги...:) Или да почне да пише глоби най-сетне...

  • 3
    baykusho avatar :-|
    Nikoi

    Сега е моментът да се правят паркинги. Не може да се мисли с един месец перспектива. Паркингите ще са пълни съвсем скоро.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 4
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    Паркинги трябва да се правят и то много, мотаха се за няма нужда едно 40 години и те какво се получи....
    Трябва да се правят и пътища, да се "развържат" масата тесни места в инфраструктурата на София..... наследени от времето на Димитър Петков, като кмет....

  • 5
    mangelov avatar :-|
    mangelov

    Абсолютно си прав kman!
    Бих добавил и промяна на действието на платените зони - да станат 24/7. При сегашното положение центъра се превръща в огромен безразборен паркинг през събота и неделя. Така в центъра ще идват с колите си само хора, които наистина имат нужда и биха си платили за това.

  • 6
    xps avatar :-|
    xps

    Спокойно, ще се напълнат, като стане като в Лондон.... такса вход за центъра и готово......

  • 7
    ltoshev avatar :-|
    Lubomir Toshev

    Според мен ще се напълнят умните хора които искат да пестят пари от бензин и да си държат колата на сухо през ноща ще започнат да ги ползват.

    Повечето хора имат един манталитет че колата трвбва да им е пред жилището / ще трябва време за да се промени този начин на мислене. Иначе паркинги са нужни, трябва да няма коли по тротоарите!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK