Столичната община изгражда нов буферен паркинг в "Младост" 3

Въпреки че съоръженията до метрото са полупразни, кметството планира да увеличи броя им

Въпреки че Столичната община въведе преференции за буферните паркинги към крайните станции на метрото, съоръженията продължават да стоят полупразни.
Въпреки че Столичната община въведе преференции за буферните паркинги към крайните станции на метрото, съоръженията продължават да стоят полупразни.    ©  НИКОЛАЙ НИКОЛОВ
Въпреки че Столичната община въведе преференции за буферните паркинги към крайните станции на метрото, съоръженията продължават да стоят полупразни.
Въпреки че Столичната община въведе преференции за буферните паркинги към крайните станции на метрото, съоръженията продължават да стоят полупразни.    ©  НИКОЛАЙ НИКОЛОВ

Столичната община изгражда нов паркинг до метростанция 18 в жк "Младост" 3. Строителството е започнало преди седмица и ще бъде завършено до 10 май, така че паркингът ще може да се използва още след великденските празници, уточни кметът Йорданка Фандъкова. Новото съоръжение ще бъде факт, въпреки че другите буферни паркинги на метрото - общо пет на брой, не се ползват с особена популярност и на практика са полупразни. В началото на годината Столичната община дори реши да създаде стимул за паркингите в крайните станции на метрото, който да накара хората да ги ползват. Така всеки пътник, който притежава редовна месечна, тримесечна, шестмесечна или годишна карта за всички линии на обществения транспорт в София, вече има право да ги ползва безплатно. Намалението важи за един автомобил, само за поименните абонаментни документи, на които цените започват от 50 лв. за месечен и достигат до 500 лв. за годишен.

Целта на местната управа е да се приберат колите от улиците и шофьорите да използват градски транспорт, което да доведе до облекчаване на трафика.

Нововъведените преференции обаче сякаш не дават ефект - скъпо струващите съоръжения около подземния транспорт продължават да стоят полупразни. Оказва се, че тези места не се използват дори от хората, които посещават столицата. Въпреки това обаче общината е решила да инвестира в още един.

Място за 90

Новият обект се изгражда на общински терен с площ от три декара, като паркоместата ще бъдат за около 90 автомобила. Финансирането е за сметка на общината в размер на 200 хил. лв. Първоначално се предвижда мястото да се използва безплатно, като след определен период местната управа смята да въведе такса. "Целта е хората да има къде да оставят колите си и след това да използват метрото", каза кметът на София Йорданка Фандъкова.

В "Младост" общината вече е инвестирала в един паркинг за 40 автомобила на стойност 68 хил лв. Извън буферния се очаква да бъде построен и още един за 25 автомобила.

Паркингите на метрото

В момента в столицата по линията на метрото функционират пет подземни съоръжения - на "Драган Цанков" (200 места), на "Ломско шосе" (480 места), на "Цариградско шосе" (1280 места), на "Черни връх" (620 места) и на "Бели Дунав" (480 места), като общият брой места е за около 3000 автомобила. Общината предвижда да изгради още два паркинга в двата края на третата линия на метрото до "Овча купел" с места за общо 500 автомобила. Същевременно с това местната управа прави планове да построи допълнително съоръжение при бизнес парка за 80 места.

"В момента малка част от буфер паркингите се използват, но това е нормално, тъй като всяко нещо, което се плаща, работи бавно. Очаквам следващата година това да се промени", допълни Йорданка Фандъкова.