През 2015 г. и до "Бизнес парк София"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

През 2015 г. и до "Бизнес парк София"

Президентът Росен Плевнелиев, изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев и кметът на София Йорданка Фандъкова направиха първа копка на продължението на втората отсечка от метрото до "Бизнес парк София".

През 2015 г. и до "Бизнес парк София"

Продължението на втория лъч на метрото до жк "Младост 4" ще струва 85 млн. лв.

Кристина Климентиевна
16230 прочитания

Президентът Росен Плевнелиев, изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев и кметът на София Йорданка Фандъкова направиха първа копка на продължението на втората отсечка от метрото до "Бизнес парк София".

© Строителство Градът


През 2015 г. до Бизнес парка ще може да се стига и чрез подземната железница на София. Изграждането на отсечката от жк "Младост 1" до "Младост 4", която трябва да приключи заедно с разширението на метрото до летището, започна, а изпълнителите имат срок от 24 месеца, за да завършват проекта. Той е част от разширението на втория метродиаметър с дължина 2.7 км и 3 метростанции. Прогнозният брой пътници, които ще преминават в участъка, са около 32 хил. души дневно. В момента двата действащи лъча обслужват около 300 хил. души на ден, като се очаква броят им да нарасне до приблизително 400 хил. души, след като метрото достигне 39 км и 34 метростанции. Според вицепремиера Илияна Цанова това означава, че метрото ще намали броя на автомобилите с 6 хиляди, а вредните емисии с 4 хил. тона годишно. "Това не е инвестиция в проект, а в по-добър начин на живот", допълни тя.

Машина на бъдещето

"Ако има един от големите инфраструктурни проекти на България, който да бъде за пример, то това безспорно е софийското метро", каза президентът Росен Плевнелиев. По негови думи метрото напредва с 400 м за 25 години, но през последните четири е 9 пъти по-бързо. "Строи се по-бързо с 3.3 км на година, което отново е едно доказателство за модерна България, която може и знае", допълни той.

Отсечката до Бизнес парка е изцяло подземна, а строителството е предвидено да се извърши по открит способ в укрепени изкопи. От метростанция "Младост 1" трасето продължава под бул. "А. Сахаров", като преди кръстовището му с бул. "А. Малинов" то свива на юг и продължава под пътното платно на булеварда. Първата метростанция е разположена между бул. "А. Ляпчев" и ул. "Балан". След нея отсечката продължава под пътното платно на булевард "А. Малинов" до кръстовището му с бул. "А. Москов" (до хипермаркет ХИТ), като под него е разположена и следващата станция. Трета метростанция от участъка е разположена отново под нивото на булеварда, южно от кръстовището му с ул. "Самара".

С европейски средства

Изграждането на участъка струва 85.7 млн. лв. без ДДС, като средствата, осигурени по ОП "Транспорт", са 78.9 млн. лв., а местното съфинансиране възлиза на 6.8 млн. лв. Строителството на отсечката е разделено на две части. Първата, която включва трасе с дължина 1550 м и две метростанции, се изпълнява от обединение "Метро билд Младост"("Джи Пи груп", "Станилов", "Инженеринг груп 04" и БИАС-М) за 53.9 млн. лв. без ДДС. Останалата зона от 1070 м и една спирка ще бъдат изградени от обединение "Геометро Б.П." ("Геотехмин", "Геострой" и "Метропроект България"), като стойността му е 31.5 млн. лв. без ДДС. Изпълнителят на тази отсечка ще трябва да построи и подземен паркинг над крайната станция с места за 80 автомобила.

"Отсечката ще спести време с около 5 хил. часа дневно на пътниците и същевременно с това ще намали трафика в жк "Младост" с над 25%", каза кметът на София Йорданка Фандъкова. По нейни думи по време на строителните работи движението по бул. "А. Малинов" ще бъде затруднено, тъй като ще бъде отворена само една лента. "За сметка на това, след като приключат дейностите, булевардът ще бъде удължен с 2 км, ще бъде поставено ново осветление и зелени площи", допълни кметът.

През 2015 г. до Бизнес парка ще може да се стига и чрез подземната железница на София. Изграждането на отсечката от жк "Младост 1" до "Младост 4", която трябва да приключи заедно с разширението на метрото до летището, започна, а изпълнителите имат срок от 24 месеца, за да завършват проекта. Той е част от разширението на втория метродиаметър с дължина 2.7 км и 3 метростанции. Прогнозният брой пътници, които ще преминават в участъка, са около 32 хил. души дневно. В момента двата действащи лъча обслужват около 300 хил. души на ден, като се очаква броят им да нарасне до приблизително 400 хил. души, след като метрото достигне 39 км и 34 метростанции. Според вицепремиера Илияна Цанова това означава, че метрото ще намали броя на автомобилите с 6 хиляди, а вредните емисии с 4 хил. тона годишно. "Това не е инвестиция в проект, а в по-добър начин на живот", допълни тя.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

34 коментара
  • 1
    euronymous avatar :-|
    Euronymous

    Метрото голяма работа ама само в София

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    hellwitch avatar :-|
    hellwitch

    До коментар [#1] от "Trollfest":

    При положение, че само Младост е повече хора отколкото Пловдив - нормално е метрото да се строи в София

  • 3
    cinik avatar :-|
    cinik

    За дейностите, в които местните фирми са добри, цените също са добри и работата върви бързо. Обратният пример е Дунав мост 2. Там хем работата олелеле мале, хем само строителният надзор беше 21 милиона евро.

  • 4
    sofianec avatar :-|
    Софиянец

    Доста е смешно да се бият в гърдите колко чудесен проект е метрото и колко работа върши, а същевременно Петър Диков да си прави плановете за осакатяване на Трети метродиаметър, превръщайки го в някакво псевдометро с намалени параметри, въпреки че по неговото трасе живеят повече хора, отколкото по трасето на МД2.
    Призовавам всички да подкрепят инициатива "Спаси метрото".

    А най-добрия ден за София ще бъде денят, в който това корумпирано гов*до арх. петър DICKoff си подаде оставката/бъде уволнен и после вкаран в затвора.

  • 5
    wizard avatar :-|
    Wizard

    До коментар [#1] от "Trollfest":

    Скоро и в Севлиево, може и в Симитли...

  • 6
    euronymous avatar :-|
    Euronymous

    До коментар [#2] от "hellwitch": Варна я изключваме 300 метра отдолу е вода.

  • 7
    rurik avatar :-P
    THE CONCEPTUAL PENIS AS A SOCIAL CONSTRUCT

    [quote#4:"Софиянец"]А най-добрия ден за София ще бъде денят, в който това корумпирано гов*до арх. петър DICKoff си подаде оставката/бъде уволнен и после вкаран в затвора.[/quote]

    Дано, дано!

  • 8
    cinik avatar :-|
    cinik

    [quote#5:"Wizard"]Скоро и в Севлиево, може и в Симитли... [/quote]

    Там да не завиждат на метрото, а да се радват, че не им се налага да се бъркат с по 700-800 лева на месец за частна ясла или детска градина, както е случаят с 50-тина хиляди софийски семейства. Да не говорим, че след 2-3 години ще се "изкихват" по напълно същия начин и за начално училище, за гимназия да не говорим. Че в София местата за общински детски градини и ясли са като фондовите жилища: всеки е чувал, че по принцип ги имало, но никой не познава човек, който да се е доредил до тях.

  • 9
    tucker_case avatar :-|
    tucker case

    До коментар [#6] от "Trollfest":
    ми кво... пускат подводници по тунелите и... submarineway... :)

  • 10
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити

    Чудесно, остава и да го изградят в срок.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK