Лукойлиада

Поредният сблъсък между митниците и компанията показа, че тя се ползва със специален статут

Проблемът на компанията, ръководена от Валентин Златев, веднага беше издигнат на политическо ниво
Проблемът на компанията, ръководена от Валентин Златев, веднага беше издигнат на политическо ниво
Проблемът на компанията, ръководена от Валентин Златев, веднага беше издигнат на политическо ниво    ©  Надежда Чипева
Проблемът на компанията, ръководена от Валентин Златев, веднага беше издигнат на политическо ниво    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Кръстоносен поход, административен произвол, закон, поставен на колене, и монополист победител. Това са само част от силните думи, използвани от замесените в поредния конфликт между "Агенция Митници" и "Лукойл България". Този път беше отнет лицензът на най-важния обект на търговеца на горива - тръбопровода, по който се снабдяват всички негови бази в Южна България. Причината - неспазване на срока за монтиране на измервателни уреди за директна връзка с митниците.

Както обикновено, споровете между агенцията и компаниите от групата "Лукойл" започват зрелищно и шумно. Ако следват логиката от 2011 г., когато временно бургаската рафинерия остана без лиценз, конфликтът най-вероятно ще завърши бързо и тихо: докато компанията обжалва отнемането на лиценза си в съда, неизправностите ще бъдат отстранени бързо. Делото ще загуби смисъла си, а лицензът ще бъде върнат. Компанията няма да е нарушила ритъма си на работа, а някой от възникналите въпроси, като например имало ли е наистина опити за ощетяване на държавата, или тя си е надвишила правомощията, най-вероятно ще останат без отговор.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

35 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    superbg avatar :-|
    superbg
    • - 13
    • + 66

    Лукойл е данъкоплатец номер 1 в България и тотален монополист в сфера, която позволява да държи на каишка всеки президент, премиер и всяко правителство в България.

    Трябва в България да има втора рафинерия за горива, която няма нищо общо с Русия. Възкресете плановете за 2-ра рафинерия в Плевен за да имаме поне някаква алтернатива.

    Стига руско горивно и бюджетно робство.

    Нередност?
  • 2
    jugozombi avatar :-?

    Това е сериозният проблем от последните дни. Останалото превъзбудено дърдорене отклонява вниманието от ключовите теми.

    Нередност?
  • 3
    rodnirodni avatar :-|
    rodnirodni
    • - 1
    • + 43

    Не зареждам гориво в Лукойл - въпрос наличен избор. Ако всички недоволни от цените го правеха, вместо да се навеждат за 2 ст. ... това със сигурност може да натисне цените надолу.

    Нередност?
  • 4
    simval avatar :-|
    simval
    • - 2
    • + 54

    До коментар [#1] от "superbg":

    Не знам защо си мислиш, че са данъкоплатец №1. Допреди две години Лукойл не плащаше корпоративен данък понеже бил на загуба. Не ми се търси да видя какво е положението за миналата година, но се съмнявам да е много по-различно.
    В България няма нужда да има втора рафинерия. Достатъчно ще бъде само да се опрости режимът на вноса (който според мене е умишлено усложнен в изгода на една определена компания).

    Нередност?
  • 5
    simval avatar :-|
    simval
    • - 1
    • + 31

    До коментар [#3] от "rodnirodni":

    Ето, че вече станахме двама. Когато станем няколко хиляди Лукойл ще променят отношението си към нас.




    Нередност?
  • 6
    barrackbuster avatar :-P
    barrackbuster
    • - 3
    • + 12

    Конкуренция между две рафинерии в България е добра идея според мен. Подкрепям и мнението, че опростяване на режима на вноса би внесъл прозрачност и намаляване на монополистките злоупотреби. Но все пак, наясно сме, че става дума за руски монополист...нужна е И допълнителна тръба (като от Азарбейджан чрез НАБУКО) И още една рафинерия.
    Иначе и според мен това е много по наложащ въпрос отколкото разните ми подслушвания и тем подобни политически дъвчения, от които само червени печелят.

    Нередност?
  • 7
    ishamael avatar :-|
    Elan Morin
    • - 1
    • + 31

    [quote#1:"superbg"]Лукойл е данъкоплатец номер 1 в България[/quote]
    С останалата част от мнението ти съм съгласен, но с тази -- не. Те десет години все работят "на загуба".

    Най-голям вносител на осигуровки -- може би, но данъкоплатец -- не.

    Нередност?
  • 8
    ishamael avatar :-|
    Elan Morin
    • - 1
    • + 24

    До коментар [#6] от "barrackbuster":

    Другият вариант е пълно отваряне на пазара и спиране на подкрепата за "Лукойл" като структуро-определящо, социално-определящо и т.н. предприятие.

    "Лукойл" явно имат екзистенциален проблем със спазването на законите, точно същите като при една определена българска малцинствена група. И на двата проблема решението е лесно, но и от двете произтичат сериозни политическо-икономически изгоди.

    Нередност?
  • 9
    viharmg avatar :-P
    Георгиев
    • - 1
    • + 12

    До коментар [#6] от "barrackbuster":

    НАБУКО е газопровод!

    Нередност?
  • 10
    ivanko77 avatar :-?
    ivanko77
    • - 16
    • + 2

    До коментар [#3] от "rodnirodni":

    Хахахахах, бихте ли ми обяснили как със зареждането на по-скъпо гориво, вие се борите с високите цени????? Логиката бяга!

    Нередност?
Нов коментар