Лукойлиада
Поредният сблъсък между митниците и компанията показа, че тя се ползва със специален статут


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Кръстоносен поход, административен произвол, закон, поставен на колене, и монополист победител. Това са само част от силните думи, използвани от замесените в поредния конфликт между "Агенция Митници" и "Лукойл България". Този път беше отнет лицензът на най-важния обект на търговеца на горива - тръбопровода, по който се снабдяват всички негови бази в Южна България. Причината - неспазване на срока за монтиране на измервателни уреди за директна връзка с митниците.
Както обикновено, споровете между агенцията и компаниите от групата "Лукойл" започват зрелищно и шумно. Ако следват логиката от 2011 г., когато временно бургаската рафинерия остана без лиценз, конфликтът най-вероятно ще завърши бързо и тихо: докато компанията обжалва отнемането на лиценза си в съда, неизправностите ще бъдат отстранени бързо. Делото ще загуби смисъла си, а лицензът ще бъде върнат. Компанията няма да е нарушила ритъма си на работа, а някой от възникналите въпроси, като например имало ли е наистина опити за ощетяване на държавата, или тя си е надвишила правомощията, най-вероятно ще останат без отговор.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
35 коментара
Лукойл е данъкоплатец номер 1 в България и тотален монополист в сфера, която позволява да държи на каишка всеки президент, премиер и всяко правителство в България.
Трябва в България да има втора рафинерия за горива, която няма нищо общо с Русия. Възкресете плановете за 2-ра рафинерия в Плевен за да имаме поне някаква алтернатива.
Стига руско горивно и бюджетно робство.
Това е сериозният проблем от последните дни. Останалото превъзбудено дърдорене отклонява вниманието от ключовите теми.
Не зареждам гориво в Лукойл - въпрос наличен избор. Ако всички недоволни от цените го правеха, вместо да се навеждат за 2 ст. ... това със сигурност може да натисне цените надолу.
До коментар [#1] от "superbg":
Не знам защо си мислиш, че са данъкоплатец №1. Допреди две години Лукойл не плащаше корпоративен данък понеже бил на загуба. Не ми се търси да видя какво е положението за миналата година, но се съмнявам да е много по-различно.
В България няма нужда да има втора рафинерия. Достатъчно ще бъде само да се опрости режимът на вноса (който според мене е умишлено усложнен в изгода на една определена компания).
До коментар [#3] от "rodnirodni":
Ето, че вече станахме двама. Когато станем няколко хиляди Лукойл ще променят отношението си към нас.
Конкуренция между две рафинерии в България е добра идея според мен. Подкрепям и мнението, че опростяване на режима на вноса би внесъл прозрачност и намаляване на монополистките злоупотреби. Но все пак, наясно сме, че става дума за руски монополист...нужна е И допълнителна тръба (като от Азарбейджан чрез НАБУКО) И още една рафинерия.
Иначе и според мен това е много по наложащ въпрос отколкото разните ми подслушвания и тем подобни политически дъвчения, от които само червени печелят.
[quote#1:"superbg"]Лукойл е данъкоплатец номер 1 в България[/quote]
С останалата част от мнението ти съм съгласен, но с тази -- не. Те десет години все работят "на загуба".
Най-голям вносител на осигуровки -- може би, но данъкоплатец -- не.
До коментар [#6] от "barrackbuster":
Другият вариант е пълно отваряне на пазара и спиране на подкрепата за "Лукойл" като структуро-определящо, социално-определящо и т.н. предприятие.
"Лукойл" явно имат екзистенциален проблем със спазването на законите, точно същите като при една определена българска малцинствена група. И на двата проблема решението е лесно, но и от двете произтичат сериозни политическо-икономически изгоди.
До коментар [#6] от "barrackbuster":
НАБУКО е газопровод!
До коментар [#3] от "rodnirodni":
Хахахахах, бихте ли ми обяснили как със зареждането на по-скъпо гориво, вие се борите с високите цени????? Логиката бяга!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.