Газова поръчка на годината
"Булгартрансгаз" избра строителната фирма "Главболгарстрой" за модернизацията на четири компресорни станции за 104 млн. евро


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
След почти двегодишни опити от страна на "Булгартрансгаз" да намери изпълнител за модернизацията на четири компресорни станции от транзитната газопреносна мрежа държавният преносен оператор най-накрая успя да финализира една от най-големите обществени поръчки в страната на стойност почти 104 млн. евро без ДДС. Победителят в процедурата, която беше обявена през 2011 г., е строителната фирма "Главболгарстрой", която успя да спечели между първоначално подалите оферти общо седем кандидата. На втората фаза бяха отсети само два кандидата и в двубоя останаха ГБС и консорциумът "Адванс - Водстрой инженеринг" между "Адванс инженеринг", свързана с Кирил Домусчиев, "Водстрой 98" и "Енемона". И двата кандидата предвиждаха да използват оборудване на големи американски компании.
Освен че поръчката е важна, не е случайно, че "Булгартрансгаз" толкова дълго и внимателно провежда въпросната процедура. Компанията вече има опит с провалената модернизация на компресорни станции "Кардам" и "Лозенец" - там изпълнителят не само забави изпълнението, но и достави оборудване, което постоянно дефектира и значително затруднява транзита на руски газ през страната ни от Румъния към Турция, дори и в момента. Според отлично запознати източници двете компресорни станции (една от които е обект на модернизация и на настоящата поръчка) са в критично състояние и работят с минимална част от капацитета си. В момента по случая се води и следствие, от което скоро трябва да бъдат обявени резултатите.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
22 коментара
Това е добра новина, нещо ще почне да се ремонтира сериозно в газопреносните мрежи на България.....
И поради каква причина фирми без никакъв опит получават такава поръчка? Бетона е най-малкото.
Поне дали са се сетили да ги направят реверсивни?
Малко ми е странно,че новината е в "Политика и икономика" а не в "Бизнес"
Малко ми е странно, че в 2013 г, документите за обществена поръчка има нужда да се носят с бус или камион.
Комунягите ще вземат някой лефф, "Главболгарстрой" е комунистическо творение. До сега седяха натикани в ъгъла, но нещо започнаха да печелят обществени оръчки...
Тия от '' Главбулгарстрой '' да не отливат донагнетяващите турбокомпресори на място ? :-)
Ако е така фирма '' Бай Трънцу '' щеше да им ги направи почти за без пари.:-)
До коментар [#5] от "Нефертити":
Натикани в ъгъла?!? Хората, които строят околовръстното, има подизпълнителни фирми на софийското метро, автомагистрала тракия, построиха зала Армеец, това ли са натиканите? Че са комунисти, комунисти са, ама са едни от най-големите любимци на батю Бойко и доста се облажиха покрай него... Такова строене не са имали при никой друг мандат.
[quote#5:"Нефертити"]До сега седяха натикани в ъгъла[/quote]
Абе ти сериозно ли?
За "Главболгарстрой" и ГЕРБ?
Ако е шега е доста забавна ....
[quote#7:"peron"] Такова строене не са имали при никой друг мандат.[/quote]
Да но да не би да отливат куфража на някой газов донагнетяващ турбокомпресор ? :-)
В тая поръчка се явават като посредници в които ще остане чистата печалба.:-)
Ако някой от тези участвали в заданието може да излезе и да ми обясни аргументирано защо няма нито една истинска инженерна фирма която да участва в търга ще го призная.
Защо липсват фирми като ABB, GE, и други които са световно известни производители на такова оборудване?
Междувременно бай ви пешов печели поръчка за 104 млн. евро да достави нещо от което неговата фирма си няма и грам на понятие.
Това лично навежда на мисълта че някои хора ще го играят само като партиини посредници в плащанията между държавата и директната фирма изпълнител (в случая Caterpiller) :)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход