Газова поръчка на годината
"Булгартрансгаз" избра строителната фирма "Главболгарстрой" за модернизацията на четири компресорни станции за 104 млн. евро


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
След почти двегодишни опити от страна на "Булгартрансгаз" да намери изпълнител за модернизацията на четири компресорни станции от транзитната газопреносна мрежа държавният преносен оператор най-накрая успя да финализира една от най-големите обществени поръчки в страната на стойност почти 104 млн. евро без ДДС. Победителят в процедурата, която беше обявена през 2011 г., е строителната фирма "Главболгарстрой", която успя да спечели между първоначално подалите оферти общо седем кандидата. На втората фаза бяха отсети само два кандидата и в двубоя останаха ГБС и консорциумът "Адванс - Водстрой инженеринг" между "Адванс инженеринг", свързана с Кирил Домусчиев, "Водстрой 98" и "Енемона". И двата кандидата предвиждаха да използват оборудване на големи американски компании.
Освен че поръчката е важна, не е случайно, че "Булгартрансгаз" толкова дълго и внимателно провежда въпросната процедура. Компанията вече има опит с провалената модернизация на компресорни станции "Кардам" и "Лозенец" - там изпълнителят не само забави изпълнението, но и достави оборудване, което постоянно дефектира и значително затруднява транзита на руски газ през страната ни от Румъния към Турция, дори и в момента. Според отлично запознати източници двете компресорни станции (една от които е обект на модернизация и на настоящата поръчка) са в критично състояние и работят с минимална част от капацитета си. В момента по случая се води и следствие, от което скоро трябва да бъдат обявени резултатите.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
22 коментара
Това е добра новина, нещо ще почне да се ремонтира сериозно в газопреносните мрежи на България.....
И поради каква причина фирми без никакъв опит получават такава поръчка? Бетона е най-малкото.
Поне дали са се сетили да ги направят реверсивни?
Малко ми е странно,че новината е в "Политика и икономика" а не в "Бизнес"
Малко ми е странно, че в 2013 г, документите за обществена поръчка има нужда да се носят с бус или камион.
Комунягите ще вземат някой лефф, "Главболгарстрой" е комунистическо творение. До сега седяха натикани в ъгъла, но нещо започнаха да печелят обществени оръчки...
Тия от '' Главбулгарстрой '' да не отливат донагнетяващите турбокомпресори на място ? :-)
Ако е така фирма '' Бай Трънцу '' щеше да им ги направи почти за без пари.:-)
До коментар [#5] от "Нефертити":
Натикани в ъгъла?!? Хората, които строят околовръстното, има подизпълнителни фирми на софийското метро, автомагистрала тракия, построиха зала Армеец, това ли са натиканите? Че са комунисти, комунисти са, ама са едни от най-големите любимци на батю Бойко и доста се облажиха покрай него... Такова строене не са имали при никой друг мандат.
[quote#5:"Нефертити"]До сега седяха натикани в ъгъла[/quote]
Абе ти сериозно ли?
За "Главболгарстрой" и ГЕРБ?
Ако е шега е доста забавна ....
[quote#7:"peron"] Такова строене не са имали при никой друг мандат.[/quote]
Да но да не би да отливат куфража на някой газов донагнетяващ турбокомпресор ? :-)
В тая поръчка се явават като посредници в които ще остане чистата печалба.:-)
Ако някой от тези участвали в заданието може да излезе и да ми обясни аргументирано защо няма нито една истинска инженерна фирма която да участва в търга ще го призная.
Защо липсват фирми като ABB, GE, и други които са световно известни производители на такова оборудване?
Междувременно бай ви пешов печели поръчка за 104 млн. евро да достави нещо от което неговата фирма си няма и грам на понятие.
Това лично навежда на мисълта че някои хора ще го играят само като партиини посредници в плащанията между държавата и директната фирма изпълнител (в случая Caterpiller) :)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.