"Метрополитен " търси фирма за проучване на трасето към "Слатина"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Метрополитен " търси фирма за проучване на трасето към "Слатина"

Отклонението трябва да започва от зоната между "Орлов мост" и Театър "София" и да завършва до автобусната спирка на "Окръжна болница"

"Метрополитен " търси фирма за проучване на трасето към "Слатина"

Отклонението на третия метродиаметър ще обслужва зала "Арена Армеец", бъдещия "София технопарк" и жителите на квартала

Кристина Климентиевна
5487 прочитания

Отклонението трябва да започва от зоната между "Орлов мост" и Театър "София" и да завършва до автобусната спирка на "Окръжна болница"

© Мария Съботинова


Отклонението трябва да започва от зоната между "Орлов мост" и Театър "София" и да завършва до автобусната спирка на "Окръжна болница"

"Метрополитен" обяви обществена поръчка за фирма, която да направи предварителни проучвания за трасе на отклонението от трета метролиния към кв. "Слатина", което бе одобрено с цел да обслужва както жителите на столичния квартал, така и посетителите на зала "Арена Армеец" и бъдещия "София технопарк". Избраната компания ще търси най-удобния възможен маршрут за отклонението, което трябва да започва в участъка между метростанцията при "Орлов мост" и бъдещата станция при Театър "София" и да завършва северно от бул. "Цариградско шосе" в зоната на спирка "Окръжна болница" за автобусния транспорт. Срокът, в който компанията трябва да изпълни поръчката е три месеца, а финансирането ще със средства от Столичната община. От "Метрополитен" обаче не са посочили прогнозна сума за поръчката.

Възможните трасета

Неотдавна изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев обясни, че възможностите за разклонения към кв. "Слатина" са три. Според първата отклонението може да започне от спирката при театъра, да се насочи към "Подуяне", после към Слатинска река, спортната зала,  "Цариградско шосе" и Окръжна болница. Втората възможност е стартът да е при спирката на метрото при ул. "Шипка" и оттам по бул. "Гео Милев" да поеме към Слатинска река и отново към "Арена Армеец", "Цариградско шосе" и Окръжна болница. Трети вариант е от Орлов мост трасето да поеме по ул. "Иван Асен ІІ", после по "Шипченски проход" и оттам към  "Цариградско шосе" и Окръжна болница.

Кой от вариантите ще бъде избран зависи от самите предпроектни проучвания, при които изпълнителят ще има за задача да направи проучване на пътникопотока в зоната, геоложки проучвания за потенциалните трасета, възможностите за разположението на бъдещите метростанции, както и за връзката с жп мрежата. Офертите на кандидатите ще се приемат до 12 часа на 27 май и ще бъдат отворени същия ден. Комисията ще избере най-изгодната оферта, като критерият е най-ниска цена.

Предимствата

Разширението на метрото в посока "Слатина" ще се случи, след като бъде завършен третият лъч, чието трасе е от жк "Овча купел" през центъра, жк "Суха река", жк "Левски" до бул. "Ботевградско шосе" и депото на метрото там. Третият метродиаметър е с дължина 15.5 км и с 19 метростанции.

С отклонението пък ще се осигури лесен достъп до всички части на София на живеещите в гъсто заселения квартал "Слатина", удобна връзка с градския транспорт на спортната зала "Арена Армеец" и на бъдещия "София технопарк", както и бърз достъп до Окръжна болница.

Отклонението трябва да започва от зоната между "Орлов мост" и Театър "София" и да завършва до автобусната спирка на "Окръжна болница"

"Метрополитен" обяви обществена поръчка за фирма, която да направи предварителни проучвания за трасе на отклонението от трета метролиния към кв. "Слатина", което бе одобрено с цел да обслужва както жителите на столичния квартал, така и посетителите на зала "Арена Армеец" и бъдещия "София технопарк". Избраната компания ще търси най-удобния възможен маршрут за отклонението, което трябва да започва в участъка между метростанцията при "Орлов мост" и бъдещата станция при Театър "София" и да завършва северно от бул. "Цариградско шосе" в зоната на спирка "Окръжна болница" за автобусния транспорт. Срокът, в който компанията трябва да изпълни поръчката е три месеца, а финансирането ще със средства от Столичната община. От "Метрополитен" обаче не са посочили прогнозна сума за поръчката.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    offshore avatar :-|
    Offshore Banking

    Пак някой ще се налапа.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    нема по-българско изказване от туй отгоре... :)

  • isumu

    Пак някакви европари ще се усвоят за поредното разширение на софийското метро, и пак някъде НЯМА да стигнат европари за довършване на жизненоважни за България, а и за региона транспортни проекти!!!! А иначе всичко ще е на 100% договорено и усвоено, София все така ще расте, все така ще има нужда от нови артерии, кръстовища на две нива и естакади, а защо не и ново метро един ден, а България все така ще обезлюдява и запада.............

  • 4
    pipera avatar :-P
    Пипера е много лют

    До коментар [#2] от "tucker case":

    +

  • 5
    cobanmaala avatar :-|
    чобанмахала

    Направихме българско нововъдение и в метростроенето. Където и да съм бил метрото е от диаметрални линии и кръгове,а тук една линия се вие като змия, спирките са през 2 км. За отклоненията да не говорим. От друга страна, автобусният транспорт е със схема, която докарва от откарва хората от метрото.

  • 6
    antikommunist avatar :-|
    antikommunist

    [quote#5:"cobanmaala"]Където и да съм бил метрото е от диаметрални линии и кръгове,а тук една линия се вие като змия, спирките са през 2 км. За отклоненията да не говорим. От друга страна, автобусният транспорт е със схема, която докарва от откарва хората от метрото. [/quote]
    За автобусния транспорт си прав, и не само за него, трябва градския транспорт да стане по интегриран, включително са се създаде териториален транспортен съюз кто в белия свят, така че да можеш да си купиш катра за цял ден, месец полугодие или година важащ за целия обществен транспот от абтобус трамвай и тролей, през метрото и до влаковете на територията на София.
    За метросхемата не си въвсем прав: има различни модели в различните градове. Но и аз мисля че след завършване на тези разклонения следващата стъпка трябва да бъде кръгова линия, като за нея могат да се използват и част от съществуващата метро и жп-инфраструктура.
    За разтоянието между станциите съвсем не си прав. Метрото в Париж например се се слави с това че където и да си в града следващата метростанция винаги е на по-малко от 500 метра от тебе. Ако искаш вземи и други градове като Лондон, Мюнхен, Виена, Мадрид, Барселона, навсякаде особено в централните части на градовете метростанциите са дори по на гъсто от колкото при нас и са на под един километър разтояние една от друга. За да е ефективен метротранспорта е добре да покрива колото се може по-голяма част от града и да не ти се налага за да стигнеш от А до Б да сменяш автобус, метро и пак автобус. Сметам този концепт както е в споменатите градове за по-добър от руския например където разтоянието между станциите е от части наистина огромно.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK