Конфликт в транспорта с Турция

Български автопревозвачи възроптаха срещу административни бариери в южната съседка

Блокадата на границата при Капитан Андреево временно е вдигната, очакват се преговори на ниво министри
Блокадата на границата при Капитан Андреево временно е вдигната, очакват се преговори на ниво министри
Блокадата на границата при Капитан Андреево временно е вдигната, очакват се преговори на ниво министри    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
Блокадата на границата при Капитан Андреево временно е вдигната, очакват се преговори на ниво министри    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА

Блокирана от български товарни автопревозвачи - така осъмна в четвъртък българо-турската граница при Капитан Андреево в четвъртък, като протестът съвпадна с откриването на новия железен път до южната ни съседка. Причината - допълнителни ограничения, които турската страна от известно време налага върху превозите до Европейския съюз.

Блокадата продължи няколко часа, а равносметката е, че двете страни ще трябва след две седмици да седнат на масата на преговорите на ниво министри - нещо, в което България към момента не отчита големи успехи.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
11 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 1
    • + 17

    "Друг стар проблем е ограничението от 550 литра гориво на резервоар при влизането в Турция. Турските камиони обаче могат да влизат и с пълни резервоари в България, а зареждането става на безмитна бензиностанция на границата."

    >>> Както отдавна ни разясни шофьорът на екскурзионния автобус (български изселник), както повечето от бензионстанциите вътре в страната, така и тази спомената бензиностанция на изхода, така и целият безмитен комплекс на изхода, са собственост на един и същи турски фамилен клан. Държава и олигарх са подредили схема да бъркат дълбоко в джобовете на собствените си граждани, но в глобалния свят го има и факторът "външна конкуренция", в който всеки си прави избора и с портфейла си, и с краката си. И тогава започват балканските номера, където на карта са държавните интереси заради частните. И ние минахме през тази болест. Отдавна е нямало рев срещу "дъмпинговия внос на некачествен турски текстил", за който никой не би потвърдил че е наистина некачествен. Но откакто шивашките фирми почнаха да изнасят 90% от производството си, оттогава истеричните им пристъпи се излекуваха от самосебе си.

    Нередност?
  • 2
    nefertiti_egipt avatar :-?
    Нефертити
    • - 4
    • + 26

    А защо не вземат нашите власти за засилят мерките срещу турските камиони, които и без това карат безобразно?

    Нередност?
  • 3
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 1
    • + 21

    До коментар [#2] от "Нефертити":

    Българският граничен чиновник това и чака - да му възложат да възпрепятства с нещо измислено свободното движение. А той нали е душа човек, как да не помогне на зорлийте.....

    Нередност?
  • 4
    nefertiti_egipt avatar :-P
    Нефертити
    • - 5
    • + 6

    До коментар [#3] от "cinik":

    +++
    Уверена съм обаче, че след това Турция ще направи за нашите шофьори всевъзможни угодии и изключения :)

    Нередност?
  • 5
    beriya avatar :-|
    beriya
    • - 6
    • + 17

    Нормално, Турция още от времето на Османската империя си „върви" поне век назад и използва дори и в бизнеса приоми присъщи по- скоро на феодализма отколкото на една съвременно функционираща пазарна икономика.

    Нередност?
  • 6
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 6
    • + 7

    [quote#5:"beriya"]Турция още от времето на Османската империя си „върви" поне век назад и използва дори и в бизнеса приоми присъщи по- скоро на феодализма отколкото на една съвременно функционираща пазарна икономик[/quote]

    Koeто предизивква необуздан възторг в българския пишман-бизнесмен и сибирско-кагебистката жилка в акъла и биографията му. Не случайно ги гледаш по телевизията да бръщолевят разни от сорта на "Аз от 10 години плащам данъци и наемам персонал, а държавата още не е дошла да обсъдим с какво да ми помогне." :-). И прочиташ халюцинациите в очите му, че е турчин в Турция и точно звъни на шефа на митниците, да подлива вода на конкурентите...

    Нередност?
  • 7
    georgi_1 avatar :-P
    georgi_1
    • - 4
    • + 22

    Точно така! Блокирайте входа, да видят тогава откъде ще минвават за Европа! Да минават през "приятелската" им Гърция ако щат!

    То бива наглост, ама тия вече прекалиха.
    Така се прави, браво на нашите!


    Нередност?
  • 8
    destino avatar :-?
    destino
    • - 4
    • + 11

    Браво на турците. Нищо лошо не са направили, протекция за бизнеса в тези трудни времена това е добре.
    От друга страна да видим нашият министър как ще тушира атаката.
    Все си мисля, че имаме повече козове, турският транзит не може без България, но българският може без Турция.

    П.С.
    Да беше моя воля, и един чужд ТИР нямаше да има по страната.
    Бих ги товарил на влакове от Свиленград, до Калотина или Русе.

    Нередност?
  • 9
    offshore avatar :-|
    Offshore Banking
    • + 13

    Проблема е, че българските тирове засегнага огромни интереси в Истанбул. Там вече често се виждат пловдивски или врачански тирове да подбиват офертите за превози, на турските! Вече турската работна ръка не е евтина, и много заводи като Мерсецес дори, мислят да се местят в Европа (ако Враца или Видин е Европа, де). Тепърва ще има подбиване на икономиката на Турция от наши фирми, дори да се наложи нашият парламент да гори, при неблагоприятно разбитие на изборите (ако дойде на власт някой социалист като Олант).

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 10
    juliano95 avatar :-|
    Julian Mall
    • + 4

    Добре е че и нашите най-после се усетиха да предприемат реципрочни мерки.

    Нередност?
Нов коментар