Европейски средства ще направят 36 града по-приятни за живеене
Общините получиха 177 млн. лв. за подобряване на паркове и улици


Иглика Филипова

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
млн. лв. е общата стойност на проектите, които се финансират по оперативна програма "Регионално развитие". Разликата се осигурява от общините.
Разбитите плочки, счупените пейки и неподдържаните зелени площи, по които европеецът може да познае, че се намира в България, са на път да останат в историята в близките година-две. Това важи за 36-те общини, където градската среда трябва да стане по-приятна и достъпна със 177 млн. лв. европейско финансиране, предоставено безвъзмездно по оперативна програма "Регионално развитие" (ОПРР). Чековете за средствата по схемата "Зелена и достъпна градска среда" бяха връчени от служебния министър на регионалното развитие и благоустройството Екатерина Захариева на представители на общините в понеделник. С тях ще бъдат изградени и реконструирани паркове и зелени площи, пешеходни зони, детски и спортни площадки, улични мрежи и други.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
16 коментара
Щял да се подобри живота на 4,4 млн. души, по- скоро ще се подобри живота на около 4444 души в които под различна форма ОТНОВО ще останат около 50% от парите.
-----------------------
Пожелавам на новата „тройна" да понамали поне наполовина оставащото в „хранилката", пък дано най- после вземем да се почустваме европейци.
Схемата се казва "Зелена и достъпна градска среда". В сравнение с останалите градски части, пространството пред НДК е приемливо зелено и повече от достъпно. Обратното, повечето тротоари са напълно недостъпни дори за здрави и прави чиляци, защото са трайно окупирани от паркирали автомобили. В редките случаи, когато такива няма (събота и неделя), се вижда какво е останало от т.нар. "тротоар" - надробени до чакъл и филц бивши плочки, добре омешани с прокапалото от возилата моторно масло.
Ето тук трябва да се насочи голямата борба за "достъпна градска среда", въпреки че въпросът няма да е само до евросредства. За доста квартали заставянето на автоталибаните с по 5 коли в домакинства да си намерят друго място за домуване на най-милото, което имат, ще доведе до такива брожения, че без намеса на добре тренирани армейски части, въоръжени поне със среднокалибрено оръжие изобщо няма да се мине.
[quote#2:"cinik"]Схемата се казва "Зелена и достъпна градска среда"[/quote]
Много правилно колега- „схемата се казва".
Схемата е, че вместо реално озеленяване и изграждане на съоражения от различен тип (за улеснение на достъп, за отдих, детски площадки и пр.), като същевременно се използва и възможността за създаване на работни места, то се подготвят проекти в който целите не са нито едно от горните, а е достигане на определени стойности спрямо допустимо за финансиране КСС, разбира се има и изключения, при тях реално резултатите са видими, пример- настоящо действащия общинския кмет с най много мандати в Розовата долина.
Нека се разшири възможността частни бенифициенти да оперират със средствата по ОП, нека се завиши контрола и може би чак тогава ще имаме ясно видими резултати.
Министър Захариева ще ви попитам като бяхте в Катар,имаше ли викове от тяхна страна по наши журналистки...Ку'ВА?
До коментар [#4] от "xalikarans":
Много просташки въпрос бе Бодрум, много!
Едно пилеене на парите на данъкоплатците с "благи зелени", намерения, нещо като чешмичките по времето на Деди....
ще редят цветни тухлички, оформяйки шарки - за тоя дето духа ...
[quote#2:"cinik"]братното, повечето тротоари са напълно недостъпни дори за здрави и прави чиляци, защото са трайно окупирани от паркирали автомобили. В редките случаи, когато такива няма (събота и неделя), се вижда какво е останало от т.нар. "тротоар" - надробени до чакъл и филц бивши плочки, добре омешани с прокапалото от возилата моторно масло. [/quote]
Няма технически проблем да се направят тротоари които не хлътват, и плочките не се трошат, при паркиране на коли, от леки до ТИРове. Въпроса е дали е целесъобразно. Защото всяко предложение "да се махнат колите от тротоарите" бива пострещнато с рев "А КЪДЕ ДА ПАРКИРАМЕ?!?"
Извода: Ще оправят някои тротоари и улици, иди знай по какви стандарти - плочки (и слоевете под тях) за пешеходци, или за леки коли, или за лекотоварни коли. При нормално калпаво изпълнение с нулев тех'контрол-връщане до предишното положение 3 до 6 месеца.
[quote#8:"Moi6e ot Israel, сега в София (onziSa6tia ve!)"]бива пострещнато с рев "А КЪДЕ ДА ПАРКИРАМЕ?!?" [/quote]
Реването пари не струва. Като нямаше бариера на паркинга на ЦИНТИ, игла нямаше къде да падне от таралясници. Сложиха абонаметно 50 лева на месец, после пуснаха и нощен за 20 лева - от 18 до 9 сутринта вкл. събота, неделя и празници. Ефект никакъв. Паркингът си стои празен и сега да отидем двамата, едно мачле може да ритнем. А преди това, както казах, каквито скандали и побоища съм гледал там за паркиране, не съм виждал и по филмите с Бъд Спенсър и Терънс Хил. Само на едно място се срещат по-добри: по тротоарите и калта около Бизнес Парк София, където политиците много обичат да се снимат с "кадровия елит на нацията". Не знам кадровият елит колко езика говори и какво може да програмира, но в тупаниците за паркиране равни нямат. Само там съм виждал 2 души (предполагам юристконсулт и стетоводител) да люлеят трети във въздуха за крачолите и отзад за яката, да му блъскат главата в ламарините на колата му като стенобойно оръдие и на всеки удар да крещят "Пу да ти е*а майка цървул скапан, ч' ми паркира зад колата нещастнико..."
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.