Команда DUR* на източните порти
Конфликтът с Турция осветли пороците на българската транспортна политика


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
"От турска страна бяха дадени указания за вдигане на всякакви рестрикции по отношение на българските превозвачи." Това гласи съобщение на Министерския съвет. От миналата седмица. Вследствие на така получената информация на същия и следващия ден медиите описаха проблема с тенденциозното отношение на турските митничари към българските камиони като "разрешен". Междувременно опашките от тирове на Капитан Андреево продължиха да се точат. Транспортният министър Кристиян Кръстев се оказа на преговори с турския си колега Бинали Йълдъръм в Лайпциг. Министърът на търговията на южната ни съседка даде нарочна пресконференция, за да обясни, че страната няма да отстъпи. А браншовите сдружения на българските превозвачи настояха, ако това наистина стане, то и нашите власти да наложат ограничения на турския трафик.
Крайният резултат ли? Ами - няма такъв. След срещата в Лайпциг информацията е кажи-речи аналогична със съобщението на правителствената пресслужба отпреди седмица: конфликтът е разрешен, продължаваме да работим по разрешаването му.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
34 коментара
Трябват реципрочни мерки и никакъв ЕС за Турция
Ами аз смятам, че е възможно и друго решение, като окрупняване и държавно миноритарно участие в нов голям оператор, и закупуване на поне една голяма логистична компания в Турция, (за там държавната помощ няма да е от значение), и всички превози минават през нея. А?
"През годините обаче нито дипломатическата мощ на транспортното министерство се е доказала, нито рестриктивните мерки са дали желания ефект."
Ами това е безпомощното нивото на администрацията ни, а реципрочни мерки никога не са били въвеждани.
До коментар [#3] от "Julian Mall":
[quote#3:"Julian Mall"][/quote]
Ами това е безпомощното нивото на администрацията ни, а реципрочни мерки никога не са били въвеждани.
За реципрочни мерки не знам , но си спомням че преди няколко години имаше репортаж по тв как недоволни турски превозвачи развяваха черни знамена пред нашето посолство в Анкара.Мисля че беше нещо за разрешителните тогава.
Ееееех Николай, еееех Младенов.
Еееех Лиляна, еееех Павлова*.
Ееех Делян, ееех Добрев*.
И Вий Б.Б.
Да ВИ имам най-успешното правителство.
(* за тия, които се чудят що са включени бившите министри на регионалното развитие и икономиката във въздишките, ... ами запитайте се дали българския дребен и среден бизнес трябва да се изхранват от транспортни услуги на турска територия. Те затова, нА.)
Този случай само показа пълната липса на ангажираност на държавата към националната икономика, защото, аз не помня държавата да е защитавала един или друг сектор в България независимо от каквито и да е ''заплахи''.
Ееееех йота йота то ако беше толкова идеално правителството че за три години да реши всички проблеми сега нямаше за него да гласуват 30 % от гласувалите а двойно повече ,но то започна да ги решава - цитат "Според Бахаддин Каракуш, председател на консултативния съвет към UND (турския съюз на превозвачите), мерките, наложени от страна на Анкара, всъщност са ответни на високите глоби и засиления контрол срещу турските камиони на българска територия"
Ама сега на власт в България се връщат приятелите на Турция.
Да строят целия КАТ между Свиленград и Хасково и да им обещаят по 50% от събраните глоби - жив турчин няма да си тръгне неодран.
после да им намекнем на османците, че бихме желали да отстъпят място за българския бизнес под слънцето на падишаха, в противен случай биха зациклили на 22-ра преговорна глава (която ще отворят през 2222г. така или иначе)
До коментар [#7] от "do":
Започнало да ги решава викате - с глоби и засилен контрол. Еми ако това са им решенията, по-добре да постоят малко отвън да се понаучат малко и на други "инструменти".
Чак ми стана весело - викате значи, след като размазаха дребния бизнес -дето все нещо е плащал на хазната, за да набавят средства за "бонусите си" (примерно, в министерството на пиците), изведнъж се наложило да рекетират турците.
Хааах, да им имам "управлението"!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.