Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 27 май 2013, 15:40, 5067 прочитания

Икономическият екип на кабинета "Райков" отчете постиженията си

Служебното правителство пожела на наследниците си да върнат доверието в институциите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


С воля, желание и здрава работа управляващите могат да свършат много за кратко време – така вицепремиерът и министър на регионалното развитие Екатерина Захариева завърши отчета на икономическия екип в служебното правителство, представен в понеделник. По думите на Захариева тя и министрите на икономиката, земеделието, транспорта, околната среда и електронното управление оставят след себе си "добра основа в повечето сектори". Тя пожела на следващото правителство "да върне доверието в институциите и държавността" и да продължат процеса на "изсветляване" на управлението.

Бремето на високите сметки


Най-голямото предизвикателство за служебния кабинет безспорно бе секторът на енергетиката, чийто нерешени проблеми доведоха до масови протести и оставката на правителството на ГЕРБ. Нямахме много възможности в тази област за период от два-три месеца и в условията на неработещ парламент, каза Захариева. Тя отчете като свършена работа постигнатата по-голямата прозрачност в сектора – публикуването на над 200 договора, назначаването на два одита – на Световната банка и на Европейската комисия и изготвянето на пакет от мерки за реформи в енергетиката. Предприехме редица непопулярни мерки като намаляване на производството от АЕЦ Козлодуй, изключване на "зелени" мощности и т. н., отчете вицепремиерът.

Захариева посочи, че основните предизвикателства в сектора са либерализация на пазара и изграждането на силен и независим регулатор. Те трябва да се случат в условията на свръхпроизводство и намаляващо потребление, допълни тя. Захариева съобщи, че утре икономическият министър Асен Василев ще представи резултатите от одита в енергетиката на Световната банка, както и пакета от предложения за промени – в закони и наредби, които да променят ценообразуването на електрическата енергия и да реформират Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР).

В областта на регионалното развитие Захариева посочи като постижение облекчаването на условията по програмата за саниране с еврофондове, увеличението на договорени и разплатени средства по Оперативна програма "Регионално развитие", успешното приключване на строящите се отсечки от магистралите "Тракия", "Хемус" и "Струма".



Всички спасяват БДЖ

Служебният министър на транспорта Кристиан Кръстев посочи, че през последните 76 дни е ставал и лягал с темата за БДЖ, затова ще отчете напредъка с оздравяването на превозвача. В момента се преструктурира дългът на БДЖ – 474 млн. лева към финансови институции (154 млн. лева просрочени) и 110 млн. лева към Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Приватизацията на "БДЖ Товарни превози" е в ход, но срокът за определяне на купувач е удължен до 10 юни, за да може и новото правителство да направи своята оценка на процедурата, както и за да се постигне най-добра цена, каза Кръстев. Със или без приватизация, БДЖ ще поднови преговорите за заем от Световната банка, с който да се финансира модернизацията на остарялата железница, посочи още министърът на транспорта. В ход са преговори с кредиторите на БДЖ, наложили запор върху дялове на дружеството – банка Depfa bank и ПСТ Холдинг, за вдигане на забраната, както и за намаляване на дължимите лихви. Властите преговарят и с банката KfW, финансирала покупката на дизеловите мотриси за БДЖ. Министър Кръстев отчете напредъка и по Оперативна програма "Транспорт", по която са разплатени 1.815 млрд. лева или 46% от ресурса. Договорените средства са 97.96%.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40* 3 Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40*

В неделя е последната дискусия, в понеделник се очаква приемането на постановлението

28 мар 2020, 12529 прочитания

Авиотрафикът над България ще падне с 80% в сравнение с година по-рано 2 Авиотрафикът над България ще падне с 80% в сравнение с година по-рано

Авиокомпаниите от Близкия изток спират повечето от полетите си

28 мар 2020, 1156 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Орешарски представи проект на правителството

В кабинета ще има двама вицепремиери и министър на инвестиционното проектиране

Още от Капитал
Спокойно, имам авариен фонд

Поддържането на портфейл с ликвидни активи е важно при възникване на непредвидени ситуации

Колко ще продължи?

Има различни сценарии за край на здравната криза, всички с не особено далечен хоризонт

Бушоните срещу икономическия шок

Страната влиза в кризата с прилични финансови буфери, но те бързо могат да се стопят. На какво може да разчита бизнесът

Битката за икономиката също е битка за живот

Какво предприемат държавите в Европа и какво може да направи България

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

Добри новини

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10