Северната тангента на София ще се строи с пари по "Регионално развитие"

Между 140 и 240 млн. лв. от рискови проекти по програмата ще бъдат пренасочени към отсечката

Деница Николова    ©  Мария Съботинова

Включването на голям пътен проект към оперативна програма "Регионално развитие" (ОПРР) се оказа най-сполучливият вариант за спасяване на средствата от рискови проекти. Има опасност по програмата да бъдат загубени между 140 и 240 млн. лв., с които се финансира строителството на 84 обекта в страната.

С решение на 12-ия комитет по наблюдение на програмата се прие, че средствата ще бъдат пренасочени към Северната скоростна тангента на София. Причините за избора са две - има готовност за бързо започване на строителството и 16.5-километровото трасе може да се разглежда като част от околовръстния път на София и така да получи финансиране по линия на регионалното развитие. Със средства от програмата от нея бе извършено и разширението на южната дъга на околовръстния път.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
19 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    tanas avatar :-P
    Танас
    • - 2
    • + 13

    Хайде взимайте багерите и почвайте да копате, защото другият вариант е да правите Северната дъга на околовръстното а то ще Ви излезе по - златно и от Южната дъга понеже статута на земята е изменен и на първа линия са все отбрани дрОгаре и естествено пари от Европа няма да има и още по - естествено и за крадене няма да има .:-)

    Нередност?
  • 2
    jugozombi avatar :-?

    Северната скоростна тангента на София ще бъде един от особено важните и натоварени транспортни възли на България и Балканите. Тя ще свързва потоците по европейските коридори №4, №8 и №10 или, иначе казано, пътуващите от и за Турция и Близкия Изток, Гърция, Македония, Сърбия, Румъния, Западна и Централна Европа. Освен това тя ще има и функциите на основен околовръстен път за северната част на столицата и бърза връзка между селищата в Софийското поле. Строителството й не бива да се отлага.

    Нередност?
  • 3
    kireto avatar :-|
    Кирето
    • - 1
    • + 10

    До коментар [#1] от "Танас":

    Тук малко бъркаш.За статута имам в предвид.Още преди години, когато връщаха имотите на хората, се знаеше за разширението на околовръстното.Там където Ломско шосе се пресича с Околовръстното, посока Волуяк и Костинброд, от години има проект за детелина. Същото е за отбивката за Мрамор и Мировяне. Имотите са върнати на хората, но с отстъп при строеж /само ниско индустриално строителство до три етажа, ако не се лъжа/ с около 20 м навътре. То и затова трудно в момента се продават там имоти, всеки чака да види какво ще се случи.
    Иначе като цяло северната дъга ще е по-лека за строеж, няма нужда от толкова много мостове и надлези.Само над р.Искър има нужда от мост, но на фона на това, което направиха при Икеа, май ще е по-леко.

    До коментар [#2] от "Югозомби (цензуриран от "Икономедиа")":

    Северната тангента ще облекчи много трафика. Сега пак сложиха светофари на кръстовищата и що годе е решение на проблема, преди беше ужас да се пресече околовръстното.

    Нередност?
  • 4
    tanas avatar :-P
    Танас
    • + 6

    До коментар [#3] от "Кирето":
    Говорим за различни неща. Разкона за Костинброд и Мировяне са западно от София а аз говоря за северно от Чепинци - Локорско - Войнеговци - Подгумер - кв. Гниляне които се точеха за големи обезщетения но Северната тангента удари директно през нивите където цената за отчуждаване ще е ниска. Югозомби го е описал за кое става въпрос.
    Ето и от мен още само цък на номерата и ще Ви се покажат всички участъци с номерата на имотите за отчуждаване:

    http://sofia-agk.com/index.php?option=com_content&task=view&id=348&Itemid=26

    Нередност?
  • 5
    kireto avatar :-|
    Кирето
    • + 6

    До коментар [#4] от "Танас":

    +++
    Съгласих се с теб.
    Аз лично под Северна дъга разбирам Околовръстното от Обелско шосе до Световрачане и затова съм се заблудил.

    Нередност?
  • 6
    cobanmaala avatar :-?
    чобанмахала
    • + 1

    А Южната дъга кога ще я завършат? Или участъка от Хюндай до Църна маца е от трета дъга?

    Нередност?
  • 7
    staphane avatar :-|
    staphane
    • + 3

    КЗК вече дала проекта на Салини Импреджило и после има-няма два дни да си променя мнението просто щото Делян Пеевски натиснал КЗК и ВАС.

    Нередност?
  • 8
    crouchet avatar :-|
    crouchet
    • + 2

    alini-Impregilo е фирмата построила Голямата етиопска ренесансова язовирна стена и строяща метрото в Дубай на стойност 6 млрд долара! Не е обикновена фирма, създадена просто така, а доказал се строителен авторитет. Само в България стават такива колосални излагации. И то щото Пеевки бутнал на КЗК и ВАС и станало на неговото.

    Нередност?
  • 9
    trayan.petkov avatar :-|
    trayan.petkov
    • + 2

    С какво ли държи Пеевски КЗК и ВАС, та си сменят настроенията от ден до пладне??? Щото Пеевски единствено иска да грабне парите по ОП "Регионално развитие". Ясно е, че консорциумът му има нулев опит в строителството на път и пътни съоръжения!

    Нередност?
  • 10
    anna.plachkova avatar :-|
    anna.plachkova

    КОРУПЦИЯЯЯЯЯЯЯЯ! Пеевски иска пак да прибере някой друг лев за сметка на България! Как може КЗК и ВАС да са толкова сервилни!

    Нередност?
Нов коментар