Транспортна схема
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Транспортна схема

Транспортна схема

Назначението на Данаил Папазов идва по-скоро от сферата на влияние на ДПС

Спас Спасов
7771 прочитания

© БСП


Фотограф: БСП

Данаил Папазов беше назначен за директор на Пристанище Варна от правителството на Симеон Сакскобургготски през 2001 г. Само няколко месеца след това той беше принуден да върне "жеста", като без възражения прие за председател на борда на директорите на порта да бъде назначен по онова време все още само 21-годишният Делян Пеевски. Той бе личен избор на тогавашния министър на транспорта Пламен Петров, който преди това бе направил Пеевски свой парламентарен секретар. Това се случи въпреки факта, че Пеевски все още бе студент в Югозападния университет "Неофит Рилски" в Благоевград, а до завършването му оставаха цели две години.

Данаил Папазов запази поста си и по време на управлението на т.нар. тройна коалиция, а след като ГЕРБ пое управлението на страната през 2009 г. и след смяната на ръководството на "Пристанище Бургас", подаде оставка, като посочи за това лични причини. След разговор с тогавашния транспортен министър Александър Цветков обаче той оттегли оставката си и обяви, че са уточнени всички технически подробности, свързани с работата на пристанището. Друга подробност от отношенията на Папазов с ГЕРБ стана известна по-късно. По официално обявеното "лично настояване" на Бойко Борисов директорът на варненското пристанище пое председателското място в баскетболния клуб "Черно море". Заради финансовата подкрепа, осигурена от държавното предприятие "Пристанище Варна" АД, отборът добави към традиционното си име още едно - "порт".

През лятото на 2011 г. името на Данаил Папазов се появи сред тези на най-надеждните потенциални кандидати на ГЕРБ за кмет на Варна. Но скоро след номинацията кандидатурата му внезапно беше оттеглена и подменена с тази на Кирил Йорданов. Според източници от областното ръководство на ГЕРБ във Варна причина за това бе станал конфликт между националното ръководства на партията и местния й координатор - бившият депутат Павел Димитров.

Неофициална информация по случая гласи, че причина за конфликта са станали задкулисни договорки, с които за кандидатурата на Папазов е трябвало да бъде осигурена подкрепата на ДПС. За тази цел Павел Димитров е търсил подкрепата на тогавашния общински председател на ДПС във Варна Янко Станев. Именно тези договорки по-късно доведоха до оставките на двамата от заеманите длъжности в ръководствата на партиите им, а Станев бе дори изключен от ДПС. Въпреки това обаче по време на протестите във Варна от февруари и март т.г., които доведоха до оставката на Кирил Йорданов, Павел Димитров няколко пъти припомни, че подкрепата на ГЕРБ за кандидатурата на Йорданов била фатална грешка, докато негов фаворит за кмет на Варна е бил Данаил Папазов.

На 22 май т.г. Общинската избирателна комисия във Варна регистрира инициативен комитет, който трябваше отново да издигне кандидатурата на Папазов за кмет на Варна, но този път в предстоящите на 30 юни частични избори в града. Сред най-любопитните имена в него са тези на Милен Ралчев, син на някогашния "царски" депутат, и една от най-влиятелните фигури в НДСВ – Борислав Ралчев и Тодор Марев, треньор в професионалния футболен клуб "Черно море", чийто мажоритарен собственик е "Химимпорт". Според източници от местната партийна централа на ГЕРБ във Варна обаче в сянката на инициативния комитет в подкрепа на Папазов стои отново Павел Димитров, който все още има както силно влияние в партията си, така и солидни контакти в ДПС. Точно по тази причина много от активистите на ГЕРБ във Варна свързаха внезапния избор на Данаил Папазов за министър на транспорта с контактите на Димитров в парламентарната група на Движението за права и свободи.

Като потвърждение на тези неофициални твърдения в началото на седмицата "Капитал" научи, че министерската кандидатура на Папазов е била предложена именно като част от "квотата на ДПС" в новия кабинет.

Фотограф: БСП

Данаил Папазов беше назначен за директор на Пристанище Варна от правителството на Симеон Сакскобургготски през 2001 г. Само няколко месеца след това той беше принуден да върне "жеста", като без възражения прие за председател на борда на директорите на порта да бъде назначен по онова време все още само 21-годишният Делян Пеевски. Той бе личен избор на тогавашния министър на транспорта Пламен Петров, който преди това бе направил Пеевски свой парламентарен секретар. Това се случи въпреки факта, че Пеевски все още бе студент в Югозападния университет "Неофит Рилски" в Благоевград, а до завършването му оставаха цели две години.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 3
    katalunec avatar :-|
    katalunec

    http://minedu.government.bg/top_menu/general/ - Вижте учебните програми за 1 - 4 клас

  • 4
    hitrata_svraka avatar :-(
    Хит®ата Св®ака ;)

    Някои хора са "абонирани" за властта по роднинска линия.

    "прие за председател на борда на директорите на порта да бъде назначен по онова време все още само 21-годишният Делян Пеевски. Той бе личен избор на тогавашния министър на транспорта Пламен Петров, който преди това бе направил Пеевски свой парламентарен секретар. Това се случи въпреки факта, че Пеевски все още бе студент в Югозападния университет "Неофит Рилски" в Благоевград, а до завършването му оставаха цели две години."


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK